Fyldningsdør på specialmål?
Fra : Ukendt

Dato : 19-03-06 16:37

Hej

Vi har et 100 år gammelt hus hvor vi gerne vil skifte 10 stk fyldningsdøre
fordi de er sunket sammen således jo længere man er væk fra hængslerne, jo
længere falder døren ned.

Problemet er at finde nogle døre som passer på mål. 200 x 85 x 3,5 hvilket
nærmest er umuligt at fremdrive som fyldningsdør.
Jeg har ikke lyst til at skifte karmen da vores hus har mure der er 30 cm
tykke mellem stuerne og derfor også er så speciel at man heller ikke lige
finder karme der passer.

Hvor kan man købe fyldningsdøre på 200 x 85 x 3,5 cm ?

--
Tom

Fra : kb

Dato : 19-03-06 17:19

hej tom

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
> [...]
> fordi de er sunket sammen således jo længere man er væk fra hængslerne, jo

Har du undersøgt om en snedker evt kan rette dem op så de holder?
det vil jeg tro er den bedste løsning om du vil bevare karmene.

> [...]
> tykke mellem stuerne og derfor også er så speciel at man heller ikke lige

husk også hængsler og låsen skal passe eller flyttes.

> Hvor kan man købe fyldningsdøre på 200 x 85 x 3,5 cm ?

måske på www.genbyg.dk hvis du er heldig.
mvh kb