lakering af stel
Fra : René

Dato : 19-03-06 15:35

hej

jeg står og skal til at lakere mit stel...
Mine skjolde er matsorte med orange striber "tolta fedt lavede"
Men så ville jeg have stellet lakeret orange da sort er for kedelig og for
alm.
Men nu kommer mit spørgsmål.
hvor kan man få orange spraymaling som man kan spraye på stel..
jeg har fundet den grunder der skal bruges og den lak der skal bruges
bagefter men kan ik finde en orange farve :(

håber der er nogle der kan hjælpe mig

mvh

René

Fra : Kasper Christensen

Dato : 19-03-06 16:18

René skrev:
> [...]
> jeg har fundet den grunder der skal bruges og den lak der skal bruges
> bagefter men kan ik finde en orange farve :(

Skal du ha noget kram, så gå til en autolaker.

Fra : René

Dato : 19-03-06 16:36

:S nu er det sådan at en auto tager ALT for mange penge for det lille stk
arb. som de nu laver :S
synes det er for klamt medmindre man kan finde en nær roskilde som gør det
til under 1000 kr

Fra : Thomas.b

Dato : 19-03-06 16:54

"René" <renespv@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> arb. som de nu laver :S
> synes det er for klamt medmindre man kan finde en nær roskilde som gør det

ja kvalitet koster penge. Du kan aldrig lave det lige så godt hjemme. Som
dem som har udstyret til det. Udstyr koster penge. Og de folk som udføre
arbejdet skal jo også ha noget at leve af.

Prøv selv at regne lidt på hvad du selv får af maling til under 1000 kr. Du
skal ha sandpapir grundmaling 2 farver lak samt noget til at afdække de
områder som du skal ha lavet farve skift på.

mvh. Thomas

Fra : René

Dato : 19-03-06 18:03

2 dåser grunder til 50kr stk
2 dåser lak til 50kr stk
2 dåser maling til 70kr stk...
det er 340kr.. for at lakere det selv??? det er så ik særlig dyrt og e stel
skal ik lave farveskift da det ik er noget man ser?

Fra : Henning Lund

Dato : 19-03-06 18:26

René wrote:
> [...]
> det er 340kr.. for at lakere det selv??? det er så ik særlig
> dyrt og e stel skal ik lave farveskift da det ik er noget man

Det der sprayhalløj er kun til brug i nødsituationer, det har
slet ikke samme holdbarhed og pæne finish som lak der er sprøjtet
på med en rigtig malersprøjte.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : René

Dato : 19-03-06 19:03

du kan ik se forskel på spray og så en auto når vi snakker scooter stel....

Fra : Henning Lund

Dato : 19-03-06 19:13

René wrote:
> du kan ik se forskel på spray og så en auto når vi snakker
> scooter stel....

Ahva kan man ikke, det er da helt sikkert man kan og prøv at få
en til at måle kvaliteten af lakeringen på de to typer.

Fra : Helge Christiansen

Dato : 20-03-06 17:41

> du kan ik se forskel på spray og så en auto når vi snakker scooter
> stel....

Det lyder da ikke som om du har meget begreb om lakering.
Bare det at du køber grunder og lak inden du har købt malingen er da ikke
særligt smart. Er du sikker på at din grunder og din lak kan arbejde sammen
med den maling du skal have? Nej, gå du trygt til en fagmand, der ved, hvad
det drejer sig om.

HC.

>>> 2 dåser lak til 50kr stk

Fra : Henning Lund

Dato : 20-03-06 19:04

Helge Christiansen wrote:

> [...]
> din lak kan arbejde sammen med den maling du skal have? Nej,
> gå du trygt til en fagmand, der ved, hvad det drejer sig om.

Nej der er dælme himmelvid forskel.

Fra : René

Dato : 20-03-06 19:28

ved godt Hvad der arbeder sammen med Hvad Har snakket med en som står i lære
Hos en autolaker desvære står Han i silkeborg og kommer selv fra HedeHusene
sååå kan ik transporter
og kender man der selv Har lakeret ved Hvad der arbeder sammen Har lakeret
stel på mit Hot og sonic sååå skal bare bruge en orange spray det var det
eneste der blev spurgte om...

Fra : Michael

Dato : 30-03-06 18:57

Hej René...

Jeg ville da smide den til pulverlakering.
Har selv givet 400,- for lakering af stel og fælge i hver deres farve. Og så
skal du ikke gøre en skid selv... de sandblæser og maler for dig...

Og så får du en meget holdbar lakering...
Det er billigt og du sparer dig selv for al besværet...

Michael

Fra : René

Dato : 02-04-06 18:02

Hej Michael

Hvor har du fået gjort det??
for jeg har ik fundet nogle steder de gør det i nu :)

René

Fra : Michael

Dato : 04-04-06 12:20

Hej René...

Det er jo helt her ovre i herning ved noget der hedder HN-coating.

Du skal ind og kigge under industrien... gi mig en dag eller 2... og så byen
du kommer fra...så har jeg fundet et sted til dig..

Fra : René

Dato : 04-04-06 12:50

Jeg kommmer fra Roskilde "postnr 4000"
Har ikke kunne finde et sted de kan gøre det til de få penge desvære