Sims2
Fra : Elektrikeren

Dato : 19-03-06 12:28

Min datter vil gerne købe Sims2 DVD special edition, men der står at det
skal være et 8x dvd-drev og hendes er kun et 6x, vil det køre alligevel. Er
der nogle der har nogle erfaringer med det.

Fra : Frandsen

Dato : 20-03-06 11:24

"Elektrikeren" <edbfreak@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Er
> der nogle der har nogle erfaringer med det.

Øh, det var da et underligt krav?! Installationen kan vel højst tage lidt
længere tid. Jeg har ikke lige den udgave af Sims2, men selve spillet bruger
ikke DVD'en til noget, ud over et tjek af at den sidder i drevet under
opstart, og det kræver jo ikke nogen speciel hastighed. Jeg har ikke den
erfaring du efterspørger - jeg undres bare.

Fra : Jubii

Dato : 20-03-06 19:51

On Mon, 20 Mar 2006 11:24:17 +0100, "Frandsen" <DetKanDuGlemme@invalid.kd>
wrote:
in dk.spil.computer
> [...]
>opstart, og det kræver jo ikke nogen speciel hastighed. Jeg har ikke den
>erfaring du efterspørger - jeg undres bare.

Det kan være noget med læsehastigheden fra drevet, og hvis
installationsprogrammet ikke får data hurtigt nok kan der opstå fejl.
Men det er et teknisk spørgsmål for en dvd teknikgruppe.

Fra : Bruno

Dato : 22-03-06 01:24

Jubii wrote:
> Det kan være noget med læsehastigheden fra drevet, og hvis
> installationsprogrammet ikke får data hurtigt nok kan der opstå fejl.
> Men det er et teknisk spørgsmål for en dvd teknikgruppe.

Sry, men det lyder helt hen i vejret. Installationsprogrammer betjener
sig af alm. Windows kald til at foretage kopieringen af filer, så det
har intet på sig at der skulle være et krav til DVD drevets hastighed.

I meget gamle dage kunne der være et krav til CD drevs hastighed fordi
man brugte og afspille film, hvilket krævede data i en mængde per tid så
det passede til filmene. Vor tids hardware har ikke problemer af den type.

Mvh

Bruno