"Ufarligt" 3D krigsspil.
Fra : Jasper Norman

Dato : 18-03-06 23:30

Hej.

Jeg har en søn på 6 år, der er håbløst forelsket i COD. Det er ok, når vi
spiller sammen, og med de blodige detajler slået fra.

Men han vil jo gerne spílle lidt selv, og lidt mere end jeg har tid / lyst
til.

Findes der et 3D skydespil, som ikke er overdrevent blodigt? Eller hvor man
i det mindste ikke får et chock hver gang man kigger omkring et hjørne? I
COD / MOHAA mm. er det ofte sådan, at jeg selv lige skal gemme, eller trække
verjret en ekstra gang, før jeg "tør" kaste mig ud i det.

Mvh

Jasper

Fra : Kim2000

Dato : 19-03-06 13:50

"Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjørne? I COD / MOHAA mm. er det ofte sådan, at jeg selv lige skal gemme,
> eller trække verjret en ekstra gang, før jeg "tør" kaste mig ud i det.

Ja, der kom et 3D skydespil, hvor man skød med vandpistoler for et par år
siden. Det var ganske underholdende og havde pæn grafik. Mon ikke der er
nogen herinde der kan huske navnet?

mvh
Kim

Fra : Silver

Dato : 19-03-06 16:47

> Ja, der kom et 3D skydespil, hvor man skød med vandpistoler for et par år
> siden. Det var ganske underholdende og havde pæn grafik. Mon ikke der er
> nogen herinde der kan huske navnet?

Gotcha!

Et paintball spil som er ganske underholdende, men når hans søn allerede er
lost på COD og MoHAA så tror jeg desværre at han bare vil have vildere spil
osv osv. :)

Mvh
Silver

Fra : Kim B. S.

Dato : 19-03-06 14:42

> [...]
> hjørne? I COD / MOHAA mm. er det ofte sådan, at jeg selv lige skal gemme,
> eller trække verjret en ekstra gang, før jeg "tør" kaste mig ud i det.

Du kan ganske gratis downloade amarican army, der er mulighed for at spille
med laserduel, dvs. når du bliver ramt, kommer der en hyle tone og den
stopper først, når du sætter dig ned, ganske sjovt forøvrigt.
Jeg mener bare, at det desværre kun er i multi player funktionen der er
sådan.

Hilsen Kim

Fra : Peter T.

Dato : 19-03-06 18:58

Jasper Norman udviste en rettidig omhu og skrev:

> Findes der et 3D skydespil, som ikke er overdrevent blodigt?

Så vidt jeg husker var South Park-spillet hverken specielt voldeligt eller
blodigt. Det gik mest ud på at skyde med snebolde og så ellers jagte
kalkuner osv.. Ganske underholdende, og det kan også snildt anbefales til
de små poder. :)

--
Mvh. Peter T.

Fra : Jasper Norman

Dato : 20-03-06 00:14

> [...]
> blodigt. Det gik mest ud på at skyde med snebolde og så ellers jagte
> kalkuner osv.. Ganske underholdende, og det kan også snildt anbefales til

Ja, det kan jeg godt huske. Selve spillet var ikke voldeligt som jeg husker
det. Men der kan måske blive noget med sproget South Park fyrene er ikke
ligefremt kendt for, at tale pænt til hinanden. Men det kunne da være at det
kunne vække pædagogerne i børnehaven

Men der er sgu godt nok sket en del med PC spil. Jeg er selv vokset op med
ZX-Spectrum + Vic20, C64, Amiga, og husker da hvor vildt skræmmende Doom
var, da jeg prøvede det til PC. Nu sidder de små unger på 6 år, og spiller
COD, MOHAA, og håndterer med lethed en sniperriffel, og sigter helst efter
hovedet på tyskerne, der falder om på en meget virkeligheds måde (tror jeg).
Hvad skal det dog ikke ende med?

/Jasper

Fra : Peter T.

Dato : 20-03-06 11:43

> [...]

> fyrene er ikke ligefremt kendt for, at tale pænt til hinanden. Men det
> kunne da være at det kunne vække pædagogerne i børnehaven

Hæh ja. Det har du ret i. Min ene papsøn på 4 år gik og sagde ting fra
Red Faction, som han fulgte med i når storebror spillede det. Men han har
dog ingen anelse om betydningen, selv om børnehaven kommenterede hans
engelske udtryk. :)

> [...]
> sniperriffel, og sigter helst efter hovedet på tyskerne, der falder om
> på en meget virkeligheds måde (tror jeg). Hvad skal det dog ikke ende

Den tid husker jeg godt. Bruce Lee til C64 var genialt og jeg brugte
millioner af timer på det. I dag kan det højst give 5 minutters
nostalgitrip hvorefter jeg hælder det i skralderen. :)

--
Mvh. Peter T.