Valg af grafikkort til gamingcomputer
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 18-03-06 14:55

Hejsa.

I løbet af den næste uge går jeg igang med at bygge en ny computer. Grunden
til dette er, at jeg længe har haft øjnene på et nyt spil ved navn Oblivion,
og min nuværende computer ikke har kræfterne til at køre det. Desværre har
jeg ikke den store hardware viden, og tænkte at jeg derfor ville spørge her.

Pt. mangler jeg at bestemme hvilket grafikkort og motherboard jeg vil købe.
Da jeg desværre er en fattig studerende, skal prisen for de 2 dele kun være
omkring 2.500 kr.

Med hensyn til motherboard, må mindstekravet vel være noget med PCI-express?
Mht. grafikkort har jeg overvejet enten et ATI Radeon x800 eller et NVIDIA
GF7800GT, men pga. min manglende viden indenfor hardware, ved jeg ikke om
disse kort egner sig til gaming, eller om der er nogle andre der er bedre.

Har I nogle ideer?

På forhånd tak
Lasse Jørgensen

Fra : claus b. p.

Dato : 20-03-06 10:52

"Bo Jørgensen" <bosletdette@pc.dk> wrote in message
> [...]
> disse kort egner sig til gaming, eller om der er nogle andre der er bedre.

Prøv at søge på Goggle efter benchmarks på dine valg, eller evt. Toms
Hardware eller diverse PC-blade. Der er masser af artikler med beskrivelser
af grafikkort, og sammenligninger af kort. Ellers er grundreglen at ATI og
NVIDIA er chipsettene med bedst support fra spilproducenterne, og - du får
hvad du betaler for.

/Claus

Fra : Erik

Dato : 20-03-06 21:44

> Har I nogle ideer?

Har sndt en mail til dig....

/erik

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 20-03-06 22:12

"Erik" <egpnewsNO@SPAMhotmail.com> skrev:

>Har sndt en mail til dig....
>
>/erik

Idéen med nyhedsgrupperne er bl.a. at man kan dele viden.
Hvis du havde nogle forslag, var der måske andre der kunne bruge dit
indlæg.
Hvorfor skal alle vide at du har sendt Bo Jørgensen en mail?
--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Erik

Dato : 20-03-06 23:05

> [...]
> indlæg.
> Hvorfor skal alle vide at du har sendt Bo Jørgensen en mail?

Du har ret!!!

Jeg havde dog et tilbud til ham! Men bliver ved med,at få mailen til ham
retur ....

Og Michael. Du må meget undskylde, at jeg har pisset på din
sukkermad.............

/Erik