ATI tvout
Fra : The Dude

Dato : 18-03-06 14:54

Hej

Som den newbie/fattige mand jeg er købte jeg et Asus 7000T kort i den tro,
at jeg umiddelbart kunne bruge det til TVout, men nej. For det første er der
ikke en komposite udgang som jeg troede, der er kun en S-VHS, kan man få en
adapter fra S-VHS til komposite? For det andet virker TVTool ikke med ATI
øv... hvad skal man så bruge? Grunden til at jeg gerne ville have den
adapter er, da jeg for nogle år siden rodede med det, kunne jeg kun få
sort/hvid på TV'et, men mit andet afdøde grafikkort, havde så heldigvis
komposite udgangen som virkede fint. Er der nogen forklaring på det
sort/hvide fænomen?

Jeg håber der er en venlig sjæl der gider at svare :)

Fra : Bruno

Dato : 19-03-06 16:23

The Dude wrote:

> <SNIP> Er der nogen forklaring på det
> sort/hvide fænomen?

Mht. det sort/hvid halløj så har det været svaret på rigtig mange gange
her i gruppen. Så kig her

http://groups.google.com/groups/search?q=sort+hvid&qt_s=Search

Mvh

Bruno

Fra : claus b. p.

Dato : 20-03-06 10:58

"The Dude" <the_danish_dude@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> sort/hvid på TV'et, men mit andet afdøde grafikkort, havde så heldigvis
> komposite udgangen som virkede fint. Er der nogen forklaring på det

Hvis det er nogle år siden, så var tv-out signalerne kun composite video,
der var ingen PAL farvekodning. I bedste fald kunne der have været NTSC
kodning, men det kræver et amerikansk TV apparat for at kunne se farver så.
På S-video udgangen er et signal med tv billedet, og et signal med
farvekodningen, så du kan altid få et s/h signal ud der kan ses.

/Claus