B5 og gamle Lion King spil
Fra : Mr. D

Dato : 18-03-06 09:29

Skønt stor scifi fan har Star Trek og deslige aldrig sagt mig noget. Jeg har
altid syntes, de var for dårlige og for billige. For mig var de for scifi
hvad Hanna-Barbara har været for tegnefilmen.

Nu har jeg været meget heldig og fået fat i Babylon 5, og jeg ville blot
lige fortælle, hvordan tingene skrider frem. Jeg er kun nået til episode 3 i
første sæson, og jeg tror, jeg er blevet voksen, for den fænger mig OK, og
jeg glæder mig til at se hele serien.

Kun sker der ind imellem en lille ting, som netop er det, der kan virke
irriterende. F.eks. foregår serien i år 2.2-og-et-eller-andet, men i episode
3, da amb. Mollari ikke dukker op til et møde, spiller hans højre hånd, mr.
Cotto, et lille elektronisk håndspil. Spillet er rødt med gule hjørner, og
er så let genkendeligt et billigt Lion King spil, der var populært for år
tilbage, og som jeg bl.a. gav til et af mine børn.

Nuvel... For det første vil jeg blot udtrykke, at det er træls at se det
spil i en serie, der udgiver sig for at foregå århundreder ude i fremtiden.
For det andet er det træls, hvis serien virkelig påstår, at det billige
skrammel rent faktisk kan holde i mere end 200 år og dukke op på en kæmpe
alien-station i det ydre rum. For det tredie er det træls at se mr. Cotto
spille spillet, for hvis det virkelig ER mine børns spil, så er det gået i
stykker for længst, og så sidder mr. Cotto bare og lader som om han spiller,
og så bliver det hele jo bare noget lidt mere gennemskuelig skuespil og lidt
mindre virkelighed. Hvis mr. Cotto bare kan sidde og lade som om han spiller
et spil fra 1999, så er det hele jo bare bluff, så er det jo ikke
virkelighed. Og jeg ønsker at tro på at det er virkelighed. Jeg ønsker at
tro.

Nå, det var bare det. Jeg ville blot dele mine tanker med mennesker, jeg ved
vil forstå dybderne af sådanne problemstillinger.

.... ud over det, ser det ud til at være en rigtig god serie, og glæder mig
til det videre forløb

simon

Fra : Tue Sørensen

Dato : 18-03-06 11:04

Mr. D skrev:
> [...]
> et spil fra 1999, så er det hele jo bare bluff, så er det jo ikke
> virkelighed. Og jeg ønsker at tro på at det er virkelighed. Jeg ønsker at

Nu må du ikke glemme at B5 er fra begyndelsen af 1990erne. Hvis det
spil, du snakker om (kan godt huske scenen, men kender ikke Lion King
spillet), er fra 1999, så var det altså ikke lavet dengang serien
blev optaget. Så mon ikke det nærmere er et tilfælde at designet
minder om det Lion King spil?

> Nå, det var bare det. Jeg ville blot dele mine tanker med mennesker, jeg ved
> vil forstå dybderne af sådanne problemstillinger.

LOL!

- Tue

Fra : Mr. D

Dato : 18-03-06 12:02

"Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> skrev i en meddelelse
Mr. D skrev:

> [...]
> spillet), er fra 1999, så var det altså ikke lavet dengang serien
> blev optaget. Så mon ikke det nærmere er et tilfælde at designet

Produktion: Lion King 1994 og B5 1994 til 1998. Bekræfter kun min mistanke.
Det lille røde Lion King blipBåt spil var på sit højeste, da de første
episoder af B5 blev produceret.

> LOL!

Jep, jeg vidste, jeg ville finde forståelse

simon

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 18-03-06 13:21

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote in

> For mig var
> de for scifi hvad Hanna-Barbara har været for tegnefilmen.

jubii en lidelsesfælle :D

> [...]
> episode 3 i første sæson, og jeg tror, jeg er blevet voksen, for den
> fænger mig OK, og jeg glæder mig til at se hele serien.

Er nået til episode 13 af første sæson - og det bliver kun bedre :)

> [...]
> rødt med gule hjørner, og er så let genkendeligt et billigt Lion King
> spil, der var populært for år tilbage, og som jeg bl.a. gav til et af

hehe - SPOILER: I en kommende episode ser man en tinsuger (ja det der
lille mekaniske vidunder som os elektroniknørder er så begejstrede for)
blive anvendt til noget helt andet end den er tiltænkt - men det er jo
et spm. om økonomi til regissøren - WETA tager sq nok for meget for den
slags småting - så de finder noget i depotet der ligner :D

Men en fed serie er det. Jeg synes plottet fænger godt - der er ganske
meget stof i afsnittene.

/hilsner
--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Jayne: You know what the chain of command is?

Fra : PerX ...

Dato : 18-03-06 16:46

In article <Xns978A87E81F9FEdotlarsgjmaildk@62.243.74.163>,
dotlars.g.j@mail.dk says...
> "Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote in

> jubii en lidelsesfælle :D

Tsk tsk.

> Er nået til episode 13 af første sæson - og det bliver kun bedre :)

Det bliver kun meget bedre, når man når til sæson 3 ligger de fleste på
gulvet og gisper efter luft *g*

> [...]
> et spm. om økonomi til regissøren - WETA tager sq nok for meget for den
> slags småting - så de finder noget i depotet der ligner :D

Ja som det måske er bekendt, i den oprindlige star trek serie havde man
fået fat i nogle saltbøsser der så så mærkelige ud at man bruger dem som
lægens instrumenter i stedet :)

Fra : Mr. D

Dato : 18-03-06 16:50

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>>
> Ja som det måske er bekendt, i den oprindlige star trek serie havde man
> fået fat i nogle saltbøsser der så så mærkelige ud at man bruger dem som

Lige præcis min pointe; Hanna-Barbara!

simon

Fra : PerX ...

Dato : 19-03-06 04:05

In article <441c2bf7$0$99987$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, s-
griis@post5DELETE.tele.dk says...

> "PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i en meddelelse

> Lige præcis min pointe; Hanna-Barbara!

Nej Paramount og Desilu.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 18-03-06 20:53

"Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk> wrote:

>Er nået til episode 13 af første sæson - og det bliver kun bedre :)

Det gør det nemlig. Faktisk starter sæson 1 lidt svagt og kommer først
rigtig i gang i anden halvdel. Og så går det ellers stærkt. Så glæd
dig.

Når du er færdig så se endelig de film der er lavet. Især "In the
beginning" er god - men se den IKKE FØR du har set hele serien.

Og når du har gjort det, kan du jo se den halve sæson af Crusade de
nåede at lave. Det er rimelig okay. Det er ikke Babylon 5 når det er
bedst, men det er stadig rigtig god scifi. Synd det måtte stoppe.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Mr. D

Dato : 18-03-06 21:42

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør det nemlig. Faktisk starter sæson 1 lidt svagt og kommer først
> rigtig i gang i anden halvdel. Og så går det ellers stærkt. Så glæd
> dig.

Glæder mig allerede.

simon

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 18-03-06 22:59

Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk> wrote in

> Det gør det nemlig. Faktisk starter sæson 1 lidt svagt og kommer først
> rigtig i gang i anden halvdel. Og så går det ellers stærkt. Så glæd
> dig.

rart :) - gør jeg!

> Når du er færdig så se endelig de film der er lavet. Især "In the
> beginning" er god - men se den IKKE FØR du har set hele serien.

Jeg købte den store pakke fra choicesdirect, så de står bare og
venter at blive set - men som jeg har forstået det bør vi bare
gemme alle filmene (undtagen the Gathering) til sidst.

> Og når du har gjort det, kan du jo se den halve sæson af Crusade de
> nåede at lave. Det er rimelig okay. Det er ikke Babylon 5 når det er
> bedst, men det er stadig rigtig god scifi. Synd det måtte stoppe.

ok - jeg har læst ret blandede anmeldelser af den, men helt skidt
kan jeg ikke forestille mig at det er...

/hilsner

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 18-03-06 23:37

>rart :) - gør jeg!

Jeg misunder dig at have oplevelsen til gode.

>Jeg købte den store pakke fra choicesdirect, så de står bare og
>venter at blive set

Ja, den er billig der. Den kan også købes hos play til rimelige penge,
men pas på med tolden. De sender fra Jersy.

Amazon.de har også en del B5 til billige penge. 22-23 € er ikke ret
meget for en sæson.

>- men som jeg har forstået det bør vi bare
>gemme alle filmene (undtagen the Gathering) til sidst.

The Gathering er faktisk den oprindelige pilot. Den er lavet før
serien og der er nogle referencer til den i især første sæson. Så ja,
den må gerne ses - faktisk bør den ses inden sæson 1. Det ødelægger
ikke så meget hvis man ikke gør.

De fire sidste film ødelægger ikke ret meget, andet end at man måske
har lidt svært ved at forstå universet ved ikke at have set serien.
"In the beginning" spoiler en del store plots helt frem til slutningen
af sæson 4, så den vil være en katastrofe at se. Derudover er det
klart den bedste af filmene.

>ok - jeg har læst ret blandede anmeldelser af den, men helt skidt
>kan jeg ikke forestille mig at det er...

"Call to arms" filmen er grundlaget for Crusade, og bør ses før
serien. Crusade er temmelig episodisk, men det er Babylon 5 faktisk
også et langt stykke ind i sæson 1. Jeg er ved at se det pt. (nået til
afsnit 7 ud af 13) og jeg har været godt underholdt.

Jeg læste en person skrive på imdb vist nok. Det er ikke B5, men det
er lidt lige som Star trek. Bare bedre. - Det rammer ret godt min egen
opfattelse af serien. Det er drønærgeligt at den ikke overlevede.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : PerX ...

Dato : 19-03-06 04:16

In article <Xns978AE9EAF3BE7dotlarsgjmaildk@62.243.74.163>,
dotlars.g.j@mail.dk says...

> Jeg købte den store pakke fra choicesdirect, så de står bare og
> venter at blive set - men som jeg har forstået det bør vi bare
> gemme alle filmene (undtagen the Gathering) til sidst.

Enig, også med The Gathering, selvom JMS vist lavede en Lucas på
afsnittet - så tror jeg ikke folk vil forstå noget uden at have set
serien allerede :)

> ok - jeg har læst ret blandede anmeldelser af den, men helt skidt
> kan jeg ikke forestille mig at det er...

Der er en længere historie om hvad der skete bag kulisserne på Crusade,
selskabet forsøget at sabotere produktionen ved at komme med flere og
flere krav til historierne i håb om at Michael J. Straczynski (jms)
ville smække med døren og gå, hvad han til sidst gjorde.

Iøvrigt er der stadig kommentar spor med JMS på Crusade? Da Crusade
skulle ud på DVD ville han kunne lave kommentarer hvis han kunne sige
sandheden, ellers no deal - det fik han så lov til, hvorefter de så bare
lod være med at bruge det kommentar spor - så klagede han over det og
sagde alt eller intet og fik at vide at man så ville undlade at bruge de
to andre af hans kommentar spor på fremtidigt udgaver Crusade.

Fra : Mr. D

Dato : 19-03-06 09:02

> [...]
>
> Enig, også med The Gathering, selvom JMS vist lavede en Lucas på
> afsnittet - så tror jeg ikke folk vil forstå noget uden at have set

Jeg har et par spørgsmål:

Hvad er en Lucas?

Og de B5 film, der er lavet, er der nogen af dem, der blev produceret til
biograf eller var de alle TV film?

simon

Fra : HC

Dato : 19-03-06 14:00

> Og de B5 film, der er lavet, er der nogen af dem, der blev produceret til
> biograf eller var de alle TV film?

alle TV filme, jeps.

HC

Fra : PerX ...

Dato : 18-03-06 16:43

In article <441bc483$0$195$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, s-
> [...]
> første sæson, og jeg tror, jeg er blevet voksen, for den fænger mig OK, og

Uuh, det bliver så godt - bare husk at se den i rigtig rækkefølge :)

> [...]
> er så let genkendeligt et billigt Lion King spil, der var populært for år
> tilbage, og som jeg bl.a. gav til et af mine børn.

Sikkerheds chefen bemærker på et tidspunkt at han godt kunne trænge til
en ferie på Disney planeten, så man ved aldrig ;)

> [...]
> et spil fra 1999, så er det hele jo bare bluff, så er det jo ikke
> virkelighed. Og jeg ønsker at tro på at det er virkelighed. Jeg ønsker at

Du er ikke lidt autistisk ? :) Han spiller med et eller andet, so what,
move on - ikke relevant :)

Fra : Mr. D

Dato : 18-03-06 16:52

> In article <441bc483$0$195$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, s-
> griis@post5DELETE.tele.dk says...
>
> Du er ikke lidt autistisk ? :) Han spiller med et eller andet, so what,
> move on - ikke relevant :)

Ikke-relevant? Mit spil? Ikke-relevant?

simon

Fra : PerX ...

Dato : 19-03-06 04:05

In article <441c2c30$0$99987$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, s-
griis@post5DELETE.tele.dk says...

> "PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i en meddelelse

> Ikke-relevant? Mit spil? Ikke-relevant?

Så lad gå, men skru ned for lyden.

Fra : HC

Dato : 18-03-06 16:58

> Du er ikke lidt autistisk ? :) Han spiller med et eller andet, so what,
> move on - ikke relevant :)

My thoughts exactly.

Get a life, already.

HC

Fra : Tue Sørensen

Dato : 18-03-06 19:23

Mr. D skrev:
> [...]
> Det lille røde Lion King blipBåt spil var på sit højeste, da de første

OK, men så er det sikkert en bevidst "sjov detalje"; en anakronistisk
reference til moro for dem som fanger den. Men du blev så irriteret
over den i stedet for... men sådan er der jo så meget.

- Tue