Atv udstyr
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 17-03-06 23:53

Hej

Jeg har googleet rundt men uden held efter en plæneklipper til en ATV som
ikke har selvstændig motor, fåes det virkeligt ikke? Der skal jo være et
eller andet argument for at skifte traktoren ud med en atv

Stefan
(der forresren leder efter stempelringe til en Leyland 255)

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 18-03-06 08:09

On Fri, 17 Mar 2006 23:52:51 +0100, "Stefan Jacobsen"
<stefware@email.dk> wrote:

>Jeg har googleet rundt men uden held efter en plæneklipper til en ATV som
>ikke har selvstændig motor, fåes det virkeligt ikke? Der skal jo være et
>eller andet argument for at skifte traktoren ud med en atv

Jeg ledte en del sidste vinter, det eneste jeg fandt uden motor var en
cylinderklipper. Men jeg kan ikke huske hvor jeg så den....

Alle rotorklippere var med selvstændig motor.

>Stefan
>(der forresren leder efter stempelringe til en Leyland 255)

Jeg nøjes med at lede efter hvor man fylder olie på gearkassen på en
David Brown 990.

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 18-03-06 08:21

> Jeg ledte en del sidste vinter, det eneste jeg fandt uden motor var en
> cylinderklipper. Men jeg kan ikke huske hvor jeg så den....

Dem er jeg også faldet over, ganske smart, men måske lidt bøvlet at mose
rundt med i haven.

> Jeg nøjes med at lede efter hvor man fylder olie på gearkassen på en
> David Brown 990.

Kunne det ikke være det er sammen med olie i bagtøjet? Prøv at spørge på
www.dvtk.dk

Stef

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 18-03-06 09:44

On Sat, 18 Mar 2006 08:20:38 +0100, "Stefan Jacobsen"
<stefware@email.dk> wrote:

>Dem er jeg også faldet over, ganske smart, men måske lidt bøvlet at mose
>rundt med i haven.

Det kræver i hvert fald god plads - det var ikke en man lige kom omkring
en masse små hjørner med. Men ideen var ret god.

>Kunne det ikke være det er sammen med olie i bagtøjet? Prøv at spørge på
>www.dvtk.dk

Jo, det lyder meget rimeligt.
Jeg har kigget lidt på dvtk.dk, de omtaler et forum hvor man kan spørge
- men jeg kan ikke finde det forum på deres side. Er jeg blevet blind?

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/

Fra : Rene Joergensen

Dato : 18-03-06 14:03

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> wrote:

> Jeg har kigget lidt på dvtk.dk, de omtaler et forum hvor man kan spørge
> - men jeg kan ikke finde det forum på deres side. Er jeg blevet blind?

Har du prøvet at klikke på "DVTK Forum" på forsiden?

--
-René

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 18-03-06 19:59

On 18 Mar 2006 13:02:44 GMT, Rene Joergensen <fox@nospam.dk> wrote:

>Har du prøvet at klikke på "DVTK Forum" på forsiden?

Det har jeg nu Og så er det nok på tide at få en alvorlig snak med
optikeren

Jeg sad i mere end 10 minutter og gloede på menuen, jeg kiggede hele
deres sitemap igennem, samt diverse undersider.

Det link står noget umotiveret og det undrer mig især at de ikke skriver
det på brevkassesiden hvor de skriver at de nu har et forum. Men det er
nok bare mig...

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/

Fra : Calle.

Dato : 20-03-06 00:09

Mads Lie Jensen wrote:
> Jeg nøjes med at lede efter hvor man fylder olie på gearkassen på en
> David Brown 990.

påfyldeprop på geakassen lige ved siden fodbremsen.

--
**** Calle. ****
der selv har en 990 (incl. instruktionsbogen)

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 20-03-06 07:14

On Mon, 20 Mar 2006 00:08:43 +0100, "Calle." <fake@fake.fake> wrote:

>påfyldeprop på geakassen lige ved siden fodbremsen.

Jeg takker - og tager et kig når jeg kommer på arbejde. Den står nemlig
ikke herhjemme endnu, desværre.

Nu du har instruktionsbogen, står der så også hvilken slags olie der
skal på?

(Jeg har bestilt mig en instruktions-/reperationshåndbog, men den kommer
nok først sidst på ugen.)

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/

Fra : Calle.

Dato : 20-03-06 09:54

Mads Lie Jensen wrote:

> Jeg takker - og tager et kig når jeg kommer på arbejde. Den står
> nemlig ikke herhjemme endnu, desværre.
>
> Nu du har instruktionsbogen, står der så også hvilken slags olie der
> skal på?

en 80/90 olie

--
**** Calle. ****

Fra : Leonard

Dato : 18-03-06 08:35

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> wrote:

>Jeg har googleet rundt men uden held efter en plæneklipper til en ATV som
>ikke har selvstændig motor, fåes det virkeligt ikke?

Hvordan vil du så drive klipperen?
Jeg har endnu tilgode at se en ATV med kraftudtag.
--
Leonard, Kerteminde, Fyn
http://rasmusmaler.dk/ - hvis du skal have malet

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 18-03-06 08:47

> Hvordan vil du så drive klipperen?
> Jeg har endnu tilgode at se en ATV med kraftudtag.

Jeg havde nok forventet nogle havde set lyset og lavet en atv, med pto eller
hydraulik til drift af maskiner.

Stef
Der overvejer at bygge mf35'eren eller have traktoren om til en atv

Fra : Leonard

Dato : 18-03-06 09:02

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> wrote:

>Jeg havde nok forventet nogle havde set lyset og lavet en atv, med pto eller
>hydraulik til drift af maskiner.

"Nogen" har vel set lyset og erkendt at en ATV er god til mange ting,
men at køre med maskiner i en snæver have, det er bare ikke en af dem.

Den er for tung og stiv til at kunne hamle op med en havetraktor. Min
har ikke noget differentiale på bagakslen, så det eneste den er god
til på en græsplæne er at løfte græsset når der drejes. Desværre er
den egenskab ikke god nok til at jeg kan bruge den til at lufte de
arealer, hvor der er mos, så den undskyldning duer heller ikke.

Jeg har kun brugt den som arbejdsmaskine om vinteren til at feje sne
med og få gange til at flytte bådtrailere med, da jeg boede et sted
hvor der ikke var så meget plads. Begge opgaver er for tunge til at
havetraktoren kan magte dem.
Ellers er den kun til sjov - til gengæld er den rigtig meget sjov i en
grusgrav

Fra : bnielsen

Dato : 20-03-06 11:31

Noget i stil med det her http://www.atv-mc.nu/ ?

direkte link til plæneklipper:
http://www.blåbær.nu/ATV/new/RD62/BB%20RD62brochkomp.pdf

mvh
Brian

Fra : bnielsen

Dato : 20-03-06 11:37

Okay, det er *** også med selvstændig motor

Sorry....