Billedet tiltet på Sparkle 6600GT
Fra : Henning Larsen

Dato : 17-03-06 17:24

På et 6600GT fra Sparkle er grafikken pludselig helt ulæselig. Allerede når
pc'en tændes vises bios-meddelelserne ulæselige. Har prøvet at skifte både
grafikkort og skærm, så det er 100% sikkert sparkle-kortet den er gal med.

Kortet har ikke været overclocket, og køleren, som er original, kører som
den skal.

Hvad kan der være galt?

Henning

Fra : Niels C. Grønlund \(~

Dato : 17-03-06 22:50

"Henning Larsen" skrev
> [...]
> med.
>
> Kortet har ikke været overclocket, og køleren, som er original, kører som

Det er blevet defekt.

Mit bedste bud er dårlig RAM.

Mit 6600GT lavede det samme og det blev byttet uden problemer hvor jeg havde
købt det.

Niels

Fra : Henning Larsen

Dato : 18-03-06 18:21

"Niels C. Grønlund (DK-2500)" <nielsgronlund@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:441b2ef5$0$46977$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> "Henning Larsen" skrev

> Det er blevet defekt.
>
> Mit bedste bud er dårlig RAM.
>
> Mit 6600GT lavede det samme og det blev byttet uden problemer hvor jeg
> havde købt det.
>
> Niels

Tak for info. Jeg har pløjet nettet igennem for at finde oplysninger om
symptomerne, og det ser ud til at det er RAMDAC chippen der er stået af. Jeg
fortæller ejeren han skal have det byttet.

Henning