Opladning af batteri til PGO T-Rex
Fra : Torben R

Dato : 17-03-06 13:04

Hej NG.

Har indkøbt en bat. lader (i Lidl)

link: http://www.lidl.dk/dk/home.nsf/pages/c.o.20060316.p.MC_batterilader

Nogen fare ved bare at lade den "lade" (øhhh dårligt dansk ?)
natten over.

Batteriet er helt indkapslet og er vel formetlig et tørbatteri ?

Noget jeg skal passe på ?

Mvh

Torben R

Fra : René

Dato : 17-03-06 13:27

hvad jeg kunne læse er der ikke en form for "stopper" på som gør at den selv
stopper når batterier er oplade... tror du skal lade den lade fra om morgen
og så kig på den under vejs om dagen..

mvh

René

Fra : Torben R

Dato : 17-03-06 14:53

René skrev:
> [...]
> stopper når batterier er oplade... tror du skal lade den lade fra om morgen

OK tak. Jeg sætter det til og holder øje med varme.
Den lader jo kun med 600 MA så der kan nok ikke ske det store.

--
Torben R

Fra : Thomas J.

Dato : 17-03-06 16:36

Den Fri, 17 Mar 2006 14:52:52 +0100 sendte Torben R
<ravnkilde@DUERIKKEtele2adsl.dk> følgende røgsignaler:

>OK tak. Jeg sætter det til og holder øje med varme.
>Den lader jo kun med 600 MA så der kan nok ikke ske det store.

Jeg vil håbe at du mente 600 mA hvis ikke, skal du nok til at lede
efter et nyt batteri....

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Torben R

Dato : 17-03-06 19:26

Thomas J. skrev:
> Den Fri, 17 Mar 2006 14:52:52 +0100 sendte Torben R
> <ravnkilde@DUERIKKEtele2adsl.dk> følgende røgsignaler:

> Jeg vil håbe at du mente 600 mA hvis ikke, skal du nok til at lede
> efter et nyt batteri....

Øh ja - 600 milli Amp.

Der står på laderen at det kun er bly-holdige batterier som den kan
lade op. Jeg har et såkaldt vedligeholdelses frit batteri - ved du
om det er et bly batteri ? Min scooter er en PGO T-Rex (45) hvis
den oplysning hjælper ?

Torben R

Fra : Contraventum Minquit

Dato : 17-03-06 23:15

Det er et blybatteri, også selvom det er vedligeholdelsesfrit. Der er nok
ikke den store fare ved at lade det op, men lad det ikke stå for længe, da
du strengt taget skal bruge en lader, der er sikret mod overladning.

CM

Fra : Thomas.b

Dato : 18-03-06 09:36

">>

Jeg ved godt at det ikke hjælper meget. Jeg købte for et par år siden en
lader til 500 kr. som kunne lade de 2 typer. som selv slog fra. Der fulgte
en ledning med som man kunne montere på batteriet med et stik monteret. Så
man kunne sætte den til ladning natten over hvis man havde problemer.

Jeg havde store problemer men min peugot squab det første år. Indtil jeg
monterede det gammle batteri fra min 125 ccm mc scooter. Har ikke haft
problemer i 4 år nu med manglende strøm. men det er også 11 amph det
orginale var kun på 3 amph. Det stjæler meget plads under sædet men. Den
skal bare starte hver morgen.

Mvh. Thomas