fransk sang fra 70'erne vist nok - hjælp
Fra : schlafen

Dato : 16-03-06 23:18

Jeg søger kunstner og evt titel - mener den hedder
"la ballade de chance heraux"

nogen der kan huske den?

Fra : Martin Bak

Dato : 17-03-06 00:59

"schlafen" <luft@hansa.de> skrev i en meddelelse
> Jeg søger kunstner og evt titel - mener den hedder
> "la ballade de chance heraux"
>
> nogen der kan huske den?

Jada.. den hedder La Ballade Des Gens Heureux og er af Gérard lenormans.
Han omtales som at have fået et gennembrud med den i 1975, men CMC hævder,
at det var en af de mest spillede viser i tresserne.
Jeg orkede ikke lige at efterforske hvad der var rigtigst.

Martin

Fra : Kert Rats

Dato : 17-03-06 02:34

"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at det var en af de mest spillede viser i tresserne.
> Jeg orkede ikke lige at efterforske hvad der var rigtigst.

Jeg sang den i gymnasiet i 1975 i fransk timerne - sammen med de øvrige i
klassen. Jeg husker optagelsen som værende en live-optagelse, fordi Gérard
fik et publikum til at synge med på omkvædet.
Teksten til sangen kan du finde på bl.a.
http://www.lyricsdownload.com/gerard-lenorman-la-ballade-des-gens-heureux-lyrics.html.
Google giver 42.900 hits på søgestrengen "La Ballade Des Gens Heureux", så
du kan selv kikke videre.
Finder du selve melodien, må du meget gerne melde tilbage her i gruppen.

Jeg mindes ikke at have hørt sangen før 1975. Min far og mor var dengang
fransklærere i gymnasiet, og de var begge med på noderne, så at sige. Ingen
af mine forældre mindes, at denne sang skulle have været fremme i tresserne.

Venligst

Stefan

Fra : Kert Rats

Dato : 17-03-06 03:11

> [...]
> at det var en af de mest spillede viser i tresserne.
> Jeg orkede ikke lige at efterforske hvad der var rigtigst.

Søg på www.bibliotek.dk efter Dejlige Franske Sange. På den cd er La Ballade
Des Gens Heureux - jeg har godt nok lige bestilt cd'en, så den er ikke til
låns lige nu.
www.bibliotek.dk er er kanon-service! Brug den, kan jeg kun anbefale alle.

Venligst

Kert Rats

Fra : schlafen

Dato : 17-03-06 20:49

"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jada.. den hedder La Ballade Des Gens Heureux og er af Gérard lenormans.

super - mange tak - sjovt at høre den igen.....