The Big Lebowski.............
Fra : Keldo

Dato : 16-03-06 21:42

...........på Zulu nu. Blev præsenteret som een af de bedste Coen brødre
film. Undskyld mig, det ER den bedste Coeb film. Jeg er kun blevet skuffet
over alle de efterfølgende Coen film de har lavet.

Fra : Per

Dato : 16-03-06 22:29

"Keldo" <keldo@hotmail.com> wrote in message
> ..........på Zulu nu. Blev præsenteret som een af de bedste Coen brødre
> film. Undskyld mig, det ER den bedste Coeb film. Jeg er kun blevet skuffet
> over alle de efterfølgende Coen film de har lavet.

Jeg syntes nu Fargo er bedre. Men nej, de har ikke lavet en god film siden
Lebowski. O Brother var intet værd efter min mening.

Fra : Per Vadmand

Dato : 16-03-06 23:17

Per wrote:
> "Keldo" <keldo@hotmail.com> wrote in message
>>

> Jeg syntes nu Fargo er bedre. Men nej, de har ikke lavet en god film
> siden Lebowski. O Brother var intet værd efter min mening.
Der kan man bare se, hvor folk er forskellige. Jeg har endnu til gode at se
en dårlig Coen-film (jeg har godt nok ikke set dem alle, men de fleste ...)

Per V.

--
Forslag til ny "Goodwin"-regel: Den, der bruger "Kejserens nye
klæder"-argumentet, har tabt.

Fra : Parker Pyne

Dato : 17-03-06 15:56

"Per" <no@tak.dk> wrote in message
> "Keldo" <keldo@hotmail.com> wrote in message
>>

> Jeg syntes nu Fargo er bedre. Men nej, de har ikke lavet en god film siden
> Lebowski. O Brother var intet værd efter min mening.

Fargo og Lebowski er de bedste, helt sikkert, men O Brother kunne jeg også
godt lide. Selve handlingen var måske lidt søgt, men billedet af sydstaterne
er herligt.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 18-03-06 22:17

On Thu, 16 Mar 2006 22:28:31 +0100, "Per" <no@tak.dk> wrote:

>"Keldo" <keldo@hotmail.com> wrote in message
>>

>Jeg syntes nu Fargo er bedre. Men nej, de har ikke lavet en god film siden
>Lebowski. O Brother var intet værd efter min mening.

Sludder med dig. Og The Man Who Wasn't There er intet mindre end
genial.

--
mvh Niels Søndergaard

L'enfer, c'est les autres.

Fra : Martin

Dato : 16-03-06 22:34

> Undskyld mig, det ER den bedste Coeb film.

Jeg er fuldstændig enig med dig!
- The Big Lebowski har altid været den første film jeg har nævnt uden tøven,
når folk har spurgt om hvilke der var mine yndlingsfilm.

Hilsen Martin

Jesus Quintana : Let me tell you something, pendejo. You pull any of your
crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away
from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes
"click."
The Dude : Jesus!
Jesus Quintana : You said it, man. Nobody fucks with the Jesus.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 16-03-06 23:05

Martin skrev blandt andet:

> Jeg er fuldstændig enig med dig!
> - The Big Lebowski har altid været den første film jeg har nævnt uden
> tøven, når folk har spurgt om hvilke der var mine yndlingsfilm.

Helt ærligt: Har du nogensinde set en film som er produceret før 1998?

Jo, Lebowski er en herlig film, men ikke hélt på højde med Fargo.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk - www.ingerslevsgaard.dk

Fra : Martin

Dato : 18-03-06 11:41

> Helt ærligt: Har du nogensinde set en film som er produceret før 1998?

"Lawrence of Arabia" er den anden film jeg nævner, når folk spørger til mine
yndlingsfilm.
- Og jo, jeg har også set film produceret før 1962!

Hilsen Martin

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-03-06 08:28

Jørgen Grandt wrote:

> Helt ærligt: Har du nogensinde set en film som er produceret før 1998?

Hvorfor skulle han ikke have det??

> Jo, Lebowski er en herlig film, men ikke hélt på højde med Fargo.

Jeg synes klart at TBL er en stærkere film end Fargo.

/David

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 19-03-06 14:15

David Rasmussen skrev blandt andet:

> Hvorfor skulle han ikke have det??

Du må gætte tre gange.

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-03-06 22:46

Jørgen Grandt wrote:

> Du må gætte tre gange.

Du havde ikke noget _rigtigt_ svar? Det tænkte jeg nok.

/David

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 19-03-06 23:24

David Rasmussen skrev bl.a.:

> Du havde ikke noget _rigtigt_ svar? Det tænkte jeg nok.

Tillykke med det.

--
Jørgen Grandt

Fra : Per

Dato : 20-03-06 13:36

> [...]
> "click."
> The Dude : Jesus!
> Jesus Quintana : You said it, man. Nobody fucks with the Jesus.

Where are you going?
The Dude: I'm just gonna go find a cash machine

Fra : Martin Helbo

Dato : 16-03-06 23:06

"Keldo" <keldo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> ..........på Zulu nu. Blev præsenteret som een af de bedste Coen brødre
> film. Undskyld mig, det ER den bedste Coeb film.

Kunne ikke være mere enig. Den har det hele .. og lidt til.
Det er nok også den film jeg har set flest gange.

Men jeg kan nu også godt lide Fargo og The Man Who Wasn't There

/Martin Helbo
PS:
Min hjemmeside hedder thedude.dk

Fra : Holst

Dato : 17-03-06 09:00

Keldo wrote:

> ...........på Zulu nu. Blev præsenteret som een af de bedste Coen brødre
> film. Undskyld mig, det ER den bedste Coeb film. Jeg er kun blevet skuffet
> over alle de efterfølgende Coen film de har lavet.

Smag og behag. Jeg synes nu, at Fargo var bedre.

Og når alt kommer til alt, så synes jeg nok også, at The Man Who Wasn't
There er en lille tand bedre end The Big Lebowski.

Men der er da ingen tvivl om, at The Big Lebowski er en rigtig, rigtig
god film. Jeg har ikke set nogen nyere film af Coen-brødrene end The Man
Who Wasn't There, og af de andre tidligere film har jeg vist kun set
Miller's Crossing og Barton Fink, men det er så længe siden, at jeg ikke
rigtig husker dem.

Så min top-3 vil være:

1. Fargo
2. The Man Who Wasn't There
3. The Big Lebowski

Fra : dan

Dato : 17-03-06 14:40

Miller's Crossing Blood, Simple, Raising Arizona og Barton Fink er
fantastiske!

Fra : Holst

Dato : 18-03-06 19:18

dan wrote:

> Miller's Crossing Blood, Simple, Raising Arizona og Barton Fink er
> fantastiske!

Ja, flere film af Coen-brødrene står også helt klart på min liste over
de film, jeg gerne vil se.

Fra : "Bjørn E. Thorup"

Dato : 18-03-06 12:42

Keldo skrev:
> ..........på Zulu nu. Blev præsenteret som een af de bedste Coen brødre
> film. Undskyld mig, det ER den bedste Coeb film. Jeg er kun blevet skuffet
> over alle de efterfølgende Coen film de har lavet.

Ja det er en fed film. Mener i øvrigt min storebror havde hørt et
interview med Jeff Bridges hvor han siger at det var en af hans roller
der passede ham bedst. Og at han nærmest kunne bruge noget af sit eget
tøj i nogle af scenerne! Men fedt sammenspil mellem the bowling buddies.
I øvrigt en film hvor der er uendelige mange fantastiske citater… Jeg
har haft to i mange i min signatur…

--
Bjørn E. Thorup
http://www.thabear.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-03-06 08:27

Keldo wrote:
> ..........på Zulu nu. Blev præsenteret som een af de bedste Coen brødre
> film. Undskyld mig, det ER den bedste Coeb film. Jeg er kun blevet skuffet
> over alle de efterfølgende Coen film de har lavet.

Jeg vil ikke sige at jeg er blevet skuffet, men TBL er nok deres bedste
film, og en af de bedste film i det hele taget, IMO.

/David