/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
luftfilter til gs500
Fra : Patrick Westergaard


Dato : 16-03-06 20:44

hej

jeg står at skulle til at skifte luftfilter så jeg overvejede at smide et
K&N filter i i stedet men kræver det så at karburatorerne skal omdysses?? og
vil jeg kunne mærke en forskel i motoreffekten?

mvh
Patrick



 
 
Jens Jacob Bager Jen~ (16-03-2006)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 16-03-06 22:14

> jeg står at skulle til at skifte luftfilter så jeg overvejede at smide et
> K&N filter i i stedet men kræver det så at karburatorerne skal omdysses??
> og vil jeg kunne mærke en forskel i motoreffekten?

Hej Patrick

Da en GS 500 E er droslet i luftfilteret fra 1997 og frem, så vil et KN
luftfilter, eller bare et luftfilter fra en GS'er fra før 97 give en mærkbar
effekt forøgelse. Jeg vil tro at på netop en GS'er vil der være en del at
hente i et KN filter og en omdysning. En anden potte kan også gøre
underværker. De største effekt forøgelser i forbindelse med potte og filter
ses på cykler der er droslet i samme, se f.eks. 1200 Bandit.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC og Ténéré.dk



Hekto (17-03-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 17-03-06 10:28

Jens Jacob Bager Jensen used his keyboard to write :
> Da en GS 500 E er droslet i luftfilteret fra 1997 og frem, så vil et KN
> luftfilter, eller bare et luftfilter fra en GS'er fra før 97 give en mærkbar
> effekt forøgelse. Jeg vil tro at på netop en GS'er vil der være en del at
> hente i et KN filter og en omdysning. En anden potte kan også gøre
> underværker. De største effekt forøgelser i forbindelse med potte og filter
> ses på cykler der er droslet i samme, se f.eks. 1200 Bandit.

Droslingen består hovedsagligt i 'snablerne' der leder luften in i
filteret. På GS450'eren kunne man simpelthen bare tage låget af kassen.
Filteret er efterfulgt at et net der skal bløde luftstrømmen op og gøre
den rolig, så det giver ikke problemer med CV'erne.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Thomas (16-03-2006)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 16-03-06 22:54


"Patrick Westergaard" <patrick@nospam.gyxi.dk> skrev i en meddelelse
news:4419bfd7$0$15790$14726298@news.sunsite.dk...
> hej
>
> jeg står at skulle til at skifte luftfilter så jeg overvejede at smide et
> K&N filter i i stedet men kræver det så at karburatorerne skal omdysses??
> og vil jeg kunne mærke en forskel i motoreffekten?
>
> mvh
> Patrick

Kan du læse engelsk? Så se her:
http://home.usadatanet.net/~jbplock/ISO5011/SPICER.htm

For at skrive det kort: K&N giver øget indtag af partikler (læs: Øget slid
på motoren) og giver praktisk talt intet udbytte i øget effekt (læs: Spild
af penge).

Hertil min egen erfaring - ja, et K&N filter kan vaskes og genbruges, når
det er gen-olieret, men hvem gider det, når man kan købe 2-3 originale
filtre til eet K&N-filter. Yderligere koster et rengøringssæt også 2-3
originale filtre. Du kan altså skifte op til 6 filtre, før et K&N-filter er
rentabelt. Hertil er ikke udregnet din rensetid til K&N-filteret, hvor du i
stedet kunne køre en tur.

Bare min mening - og jeg har haft K&N-filter på min tidligere bil. Kunne
ikke mærke en forskel.

Venlig hilsen
Thomas



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste