Køb af nyt grafik kort?
Fra : Brian Hansen

Dato : 16-03-06 18:31

Hey there.

Ikke fulgt meget med den sidste tid, så hvad køber man, hvis vi nu ser bort fra prisen? Hvad mener i så er det bedste i dag?

Radeon 1900 et eller andet?...
Nvidia 7900 et eller andet?...

Er overhoved ikke inde i hvad forskellen er på de forskellige xt-xtx-crossfire og hvad de ellers hedder.

Har nu et Radeon 9800 pro 128 mb, som jeg har været rigtig glad for, især da jeg skiftede det fra et g4 4200 ti, i tidernes morgen,
som jeg var noget skuffet over.

Som i sikket nok kan se, er jeg mest til ATI.

Skal bruges til spil og i ny pc.

M.v.h

Brian Hansen

Fra : TGJ

Dato : 17-03-06 07:08

"Brian Hansen" <brian_hansen@despammed.com> skrev i en meddelelse
> Ikke fulgt meget med den sidste tid, så hvad køber man, hvis vi nu ser
> bort fra prisen? Hvad mener i så er det bedste i dag?

http://www.tomshardware.com/site/vgacharts/index.html

SLI: 2xNvidiakort sammen

Crossfire: 2x ATI kort sammen

Thomas

Fra : Brian Hansen

Dato : 17-03-06 16:13

TGJ skrev:

> http://www.tomshardware.com/site/vgacharts/index.html
>
> SLI: 2xNvidiakort sammen
>
> Crossfire: 2x ATI kort sammen

Takker...

M.v.h.

Brian Hansen

Fra : Kristian Kiel Madsen

Dato : 24-03-06 20:51

Har lige købt GeForce 7900GTX (512 mb) - det sparker røv. Må da
også bryde sammen og tilstå, at jeg ikke har to af dem!!! - Men
den klarer det godt alene!
/zox

Fra : Brian Hansen

Dato : 25-03-06 08:54

Kristian Kiel Madsen skrev:

> Har lige købt GeForce 7900GTX (512 mb) - det sparker røv. Må da
> også bryde sammen og tilstå, at jeg ikke har to af dem!!! - Men
> den klarer det godt alene!

Okay, hvilken producent?
Er selv mere eller mindrer begyndt at blive overbevist om at købe et 7900GTX, men...
Kan ikke lige finde ud af hvilken, på shg har de et par stykker at vælge imellem bla.
et fra BFG (hvad jeg ikke aner hvad er) der er overclocked, men de får også snart et fra
XFX model XXX (hvad jeg heller ikke aner hvad er) der er endnu mere overclocked, så...???

Har altid ved køb af grafikkort holdt mig til noget jeg "kender" såsom Asus-Gigabyte-Sapphire.

M.v.h

Brian Hansen

Fra : Zox

Dato : 25-03-06 13:56

Dette kort er fra Club3D - det skyldes et særligt tilbud - men ynder også
selv Asus-produkterne. (- Det er faktisk også en sjat billigere flere
steder... Godt 500 kr der hvor jeg købte! Club3D kostede 4595.- mod Asus'
4056.-). BFG kender jeg ikke - men ved da godt at man tit betaler mere for
den samme processor, bare fordi udbyderen har skruet lidt mere op, end
konkurrenterne...

Fra : Zox

Dato : 25-03-06 13:59