On Sun, 19 Mar 2006 23:09:46 +0000 (UTC), tiperfjern@tiscali.dk
(Jesper Pedersen) wrote:
>Jeg er bare på trods af mine 26 år lidt gammeldags (old-school), OW1,
>ZXR750, RC30/45 og Gixxer750 er i mine øjne superbikes
De var, er ikke længere....i gamle dage var 1000 cc vældige
bulkcarriers i dag er det jo kun små færger
.
>Det der er sket er at køberne vil have en 1000ccm, og derfor er det der
>udviklingen har været for japanerne.
Det er vel ikke så mærkeligt, grunden var vel også at forskellen fra
600 cc klassen og til 750 ganske enkelt blev for lille efterhånden.
> For hvorfor skulle de forbedre deres
>750'ere når befolkningen alligevel køber 1000 ccm...
Eller 600 - ja netop. Heldigvis IMHO synes der at være en vis
bevægelse væk fra 1000 cc'erne, personligt synes jeg at de 180 hk de
efterhånden er nået op på som produktionsbikes er totalt ubrugeligt på
gaden.
>Hvis japanerne tog sig sammen kunne de sagtens lave en 750'er der kan
>hamle op med 999.
Tjah, historien taler noget imod det selvom det da lykkedes for
RC45'eren en enkelt gang og den lavede mere topeffekt end Duc'en så
var den stadig for hysterisk til at give et brugbart drive ud af
kurverne, om de kunne eller ej idag er i og for sig også ligegyldigt
IMO, sagen er at 750 cc R4-klassen i øjeblikket er en død sild. SBK
skal afspejle produktionscykler og når klassen ingen interesse har for
køberne giver det heller ingen mening at race med dem i SBK, derfor
var der også bydende nødvendigt at klassen fik reglementsændring så
den afspejlede de aktuelle forhold istedet for den anakronisme den
havde udviklet sig til.
> Under Honda's testkørsler på Losail Circuit kørte
>Sébastian Charpentier tider på sin 138hestes CBR600rr der hed 2.01,8 som
>den hurtigste. Muggeridge Kørte 2.00,09 og Toseland 2.00,8, de 2 sidste
>kører CBR1000rr med 240Hk
>Så hvad kan en CBR600rr med en 750ccm motor så ikke klare den på....
Så ville det jo nok være en CBR750RR
, men iøvrigt ser jeg ikke
helt hvordan det skulle kunne være et argument for 750 R4 er mere
"rigtig" som superbike. Iøvrigt vil forskellen i tid på forskellige
baner for forskellige klasse cykler jo afhænge rimeligt meget af
baneudlægningen.
--
-Michael
CBR600 info -
http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://home.tiscali.dk/isl21043/salg/