CMAS Advanced Nitrox kursus i Svendborg d.~
Fra : Braae

Dato : 16-03-06 13:27

Nævnte kursus afvikles i Svendborg ved dykkerklubben Dråben.

Optagelseskrav:

Medlem af DSF.

CMAS Basic Nitrox eller tilsvarende.

Pris kr. 1500,-

Tilmelding og evt. spørgsmål rettes til:

Søren Olsen, Tlf.nr.: 2614-8203, email: shmo@myinternet.dk

Fra : Klaus Christensen

Dato : 16-03-06 15:04

Ikke specifikt på Braae's indlæg men sådan generelt: er det ok
at annoncere kurser her i gruppen og gælder det alle typer
sportsdykkerkurser?

KC

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 16-03-06 15:30

"Klaus Christensen (slet 51314)" <kc@51314kcdk.com> skrev i en meddelelse
> Ikke specifikt på Braae's indlæg men sådan generelt: er det ok
> at annoncere kurser her i gruppen og gælder det alle typer
> sportsdykkerkurser?

Så længe det ikke er kommercielt jf. fundatsen..

Fra : Allan Hansen

Dato : 16-03-06 16:45

"Jonas Lüttichau" <jluttichau@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Klaus Christensen (slet 51314)" <kc@51314kcdk.com> skrev i en meddelelse
> Så længe det ikke er kommercielt jf. fundatsen..

Jeg har da ellers det indtryk at Mogens Braae ligesom inderkernen af
instruktører på DSF's tekniske kurser er momsregistrerede og at kursusprisen
er markedsmæssigt bestemt.

Allan Hansen

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 16-03-06 21:45

"Allan Hansen" <enghansFjern@Fjernpost.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har da ellers det indtryk at Mogens Braae ligesom inderkernen af
> instruktører på DSF's tekniske kurser er momsregistrerede

Ja så er det selvfølelig spam..

>og at kursusprisen er markedsmæssigt bestemt.

Det er det vel under alle omstændigheder.. :)

Fra : Søren Reinke

Dato : 16-03-06 17:36

Klaus Christensen (slet 51314) wrote:
> Ikke specifikt på Braae's indlæg men sådan generelt: er det ok
> at annoncere kurser her i gruppen og gælder det alle typer
> sportsdykkerkurser?

Hvis prisen man betaler er 100% for den udgift instruktøren har og der
ikke indgår løn eller lignende er det okay.

Får han løn, eller andre tjener på det er det kommercielt og ifølge
fundatsen forbudt.

/Søren

Fra : Thomas Andersen

Dato : 17-03-06 07:26

Nope... fundatsen nævner kommercielt salg af dykkerudstyr.... den nævner
intet om kurser...

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.dykning

--
mvh. Thomas N. Andersen
www.dykkerservice.dk

"Søren Reinke"

Fra : Thomas VJ

Dato : 17-03-06 15:54

"Thomas Andersen" <dykkerservicefjernmig@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Nope... fundatsen nævner kommercielt salg af dykkerudstyr.... den nævner
> intet om kurser...
>
> http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.dykning

Men det gør de overordnede retningslinjer for dk-hirakiet til gengæld:

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk :

[Annoncering og reklamer]

Enhver form for køb/salg/bytte-annoncering uden for markedsgrupperne
er uønsket. Indlæg, der alene eller i overvejende grad har til formål
at reklamere for, tilbyde eller på anden måde promovere et produkt
eller en tjeneste, hvori afsender har økonomiske eller anden særlige
interesse, tillades ikke uden for de kommercielle grupper.

--
Mvh, Thomas VJ
dykkerteori.dk

Fra : Johnny Christensen

Dato : 17-03-06 16:26

"Thomas VJ" <forkertadresse@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller en tjeneste, hvori afsender har økonomiske eller anden særlige
> interesse, tillades ikke uden for de kommercielle grupper.

For at opstille et provokerende scenario. Så vil man snævert fortolket også
kunne forbyde en diskussion om f.eks. DIR udstyr med henvisning til at de
der udfører debatten har en særlig interesse i det debatterede. Eller f.eks
at du, som via signatur gør opmærksom på at du tilbyder dykkerteori på
kommerciel basis, kan forfølges af en heksejagt hvis du åbner munden i en
diskussion om dykkerteori eller uddannelse.
Grænser er svære at drage. Hvis man straks overfalder hinanden med en
paragraf, så bliver de endnu svære.

Javist regler er nødvendige, men frihed under ansvar giver også gode
resultater.

mvh
JZC

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 17-03-06 16:59

Johnny Christensen skrev i Message-ID:
<441ad4fb$0$15781$14726298@news.sunsite.dk>:
> Eller f.eks at du, som via signatur gør opmærksom på at du tilbyder
> dykkerteori på kommerciel basis, kan forfølges af en heksejagt hvis
> du åbner munden i en diskussion om dykkerteori eller uddannelse.

Signaturen er fuldstændigt frit område jf. netiketten (så længe man
holder sig under 4 linier à 72 tegn). Derfor kan ingen brokke sig over
kommercielt indhold i den.

Derudover er det i enhver debat er det op til de debatterende at vurdere
deres "modstanders" motiver og baggrund.

--
Peter Fjelsten (DIR-DK, EKPP) Om DIR <http://www.dir-dk.org/>
MSN "fjelsten@yahoo.com" Huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : Johnny Christensen

Dato : 17-03-06 17:09

"Peter Fjelsten" <fjelsten@despammed.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Derudover er det i enhver debat er det op til de debatterende at vurdere
> deres "modstanders" motiver og baggrund.

Så lad mig skære den ud i pap. Signatur eller ej, hvis man skal slå hinanden
i hovedet med et reglement. Så vil man altid kunne finde et svagt
punkt,eller et gråt område at sætte fingeren på.
Nogle toner rent flag med det samme, andre er mere diskrete.

mvh
JZC

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 17-03-06 17:17

Dessuden står der, i dette tilfælde som så ofte, med larmende bogstaver i
subject hvad tråden handler om. Det vil sige at man har alle muligheder for
at undgå at blive "forstyrret". Ergo, kan indfald mod denne og ligende tråde
kun afspejle en manglende mulighed for at komme i vandet. Men, come on..
Der er højtryk over landet, og vandet er perfekt.

Claus Grell Hansen
Dykning er som sex - sjovere at udføre end at snakke om.

Fra : Johnny Christensen

Dato : 17-03-06 17:29

> Claus Grell Hansen
> Dykning er som sex - sjovere at udføre end at snakke om

Og oftes bedst når det er vådt og vildt

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 17-03-06 17:37

Vådt.. Ok..
Vildt?? Det styrre du selv..

Fra : KC

Dato : 18-03-06 15:31

"Johnny Christensen" <johnny_chri@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og oftes bedst når det er vådt og vildt

Og Johnny, jeg mindes du også mente det var bedst solo..... (altså dykning)

KC

Fra : Johnny Christensen

Dato : 18-03-06 17:04

"KC" <kc@kcdk.com> skrev i en meddelelse

> Og Johnny, jeg mindes du også mente det var bedst solo..... (altså
> dykning)
>
> KC

Alting til sin tid, solo når det drejer sig om sikkerhed. Partner
involvering når det drejer sig om morskab. Og rigtig meget morskab kan jo
snildt omfatte en hel gruppe...

mvh
JZC

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 19-03-06 07:53

Men så er der også givet køb på sikkerheden....

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 17-03-06 17:39

<441adf39$0$15784$14726298@news.sunsite.dk>:

> Så lad mig skære den ud i pap. Signatur eller ej, hvis man skal slå
> hinanden i hovedet med et reglement. Så vil man altid kunne finde et
> svagt punkt,eller et gråt område at sætte fingeren på.

Jeg vil til enhver tid være imod indlæg for kommercielle kurser da de i
mine øjne ikke adskiller sig fra salg af udstyr. Der er profit
involveret i begge.

At klubberne har en fordel (fair eller unfair) kan vi ikke lige gøre
noget uden en fundatsændring.

Fra : Thomas Andersen

Dato : 17-03-06 21:15

Undskyld mit franske.. men det er eddermame 2 fluer der har seksuelt
omgang.....

--
mvh. Thomas N. Andersen
www.dykkerservice.dk

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 17-03-06 21:29

Thomas Andersen skrev i Message-ID:
<441b1996$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> Undskyld mit franske.. men det er eddermame 2 fluer der har seksuelt
> omgang.....

Hvorfor mener du det? Langt de fleste nyhedsgrupper opdeler i
kommercielt/ikke-kommercielt indhold.

Kan du forklare hvorfor du mener det er rimeligt at reklamere for
kommercielle kurser, men ikke udstyr?

Fra : Thomas Andersen

Dato : 18-03-06 08:46

Jeg mener bare at hvis man skal snakke om spam så vil jeg hellere have 3
tråde om salg af udstyr eller kurser etc., end jeg vil have 40 mennesker der
brokker sig i post efter post over om man nu har brudt et regelsæt eller ej.
Jeg mener at de der brokker sig igen og igen bare engang imellem burde tænke
over om det nu også er konstruktivt at brokke sig.

De fleste tråde her på dette group har en tendens til at blive en diskussion
om ligegyldige detaljer, og det er sindsygt irriterende... meget mere en
hvis der er en der fortæller om et kursus.

Jeg har det fint med at der eksisterer et regelsæt... hvis der ikke gjorde
det villle forummet jo nok blive flooded med alt muligt, men jeg synes også
at man skal tænke sig om inden man brokker sig og skælder ud over en post

--
mvh. Thomas N. Andersen
www.dykkerservice.dk

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 18-03-06 13:16

<441bbb86$0$188$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> [...]
> 3 tråde om salg af udstyr eller kurser etc., end jeg vil have 40
> mennesker der brokker sig i post efter post over om man nu har brudt

Det kan godt være, men hvis folk ikke får besked om de overtræder
reglerne (og i gentagelsestilfælde meldes til deres udbyder), hvordan
vil du så forhindre at gentagelser sker?

> Jeg mener at de der brokker sig igen og igen bare engang imellem burde
> tænke over om det nu også er konstruktivt at brokke sig.

Selvfølgelig skal man ikke brokke sig blot for at brokke sig, men jeg
mener det er vigtigt at gøre opmærksom på fundatsen holdes.

> De fleste tråde her på dette group har en tendens til at blive en
> diskussion om ligegyldige detaljer, og det er sindsygt irriterende...
> meget mere en hvis der er en der fortæller om et kursus.

For dig. Det kan jo være andre bliver mere irriterede over fundatsen
brydes. Og sagen er klar: fundatsen skal overholdes - ellers kan man
blive opsagt ved sin internetudbyder

> Jeg har det fint med at der eksisterer et regelsæt... hvis der ikke
> gjorde det villle forummet jo nok blive flooded med alt muligt,

Enig.

> men jeg synes også at man skal tænke sig om inden man brokker sig og
> skælder ud over en post

Jeg mener ikke man skal skælde ud, men gøre opmærksom på overtrædelse af
reglerne. Men det mener jeg til gengæld man skal. Hver gang.

Denne diskussion er for øvrigt off-topic i denne gruppe og jeg har sat
FUT til dk.admin.netikette, så svar på denne besked ender der (PS. jeg
følger ikke den gruppe).

Fra : KC

Dato : 18-03-06 15:33

Jeg vil lige gøre opmærksom på at jeg ikke "brokkede mig" da jeg stille
spørgsmålet der startede denne diskussion.

Det vil nok blive temmeligt omfattende hvis man fremover kan annoncere alle
dykkerkurser her.

KC

www.kcdk.com
PADI OWSI, CMAS***, GUE Fundamentals