Levering af Appelstore.
Fra : Henrik

Dato : 16-03-06 11:45

Hej NGer.

Nu er Apple Store på nettet jo smart, men de skriver ikke alt, f.eks.
oplyser de ikke hvem der er transpotøren i DK, kommer ens nye barn men
Posten eller fragtmand, det er jo vigtigt i forhold til om man skal være
hjemme?

Hvis det er fragtmand får man så en besked om hvornår han kommer (ca. tid).
Eller hvordan foregår det.

Hilsen Henrik

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 16-03-06 11:54

Henrik wrote:
> [...]
> hjemme?
>
> Hvis det er fragtmand får man så en besked om hvornår han kommer (ca. tid).

Så vidt jeg husker kommer de med TNT, og hvis du ikke er hjemme så
lægger de en sedel.

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-03-06 12:00

On 2006-03-16 11:44:57 +0100, "Henrik" <dyk@mil.dk> said:

> [...]
> være hjemme?
>
> Hvis det er fragtmand får man så en besked om hvornår han kommer (ca.

Tingene kommer med TNT. Man får ikke besked om det på forhånd. Til
gengæld får man en e-mail fra Apple Store, når tingene sendes. De vil
som regel komme dagen efter. Man kan følge med på tracking-siden.
Apples egen trackingside er ofte længe om at blive opdateret. Man kan
derfor med fordel tage trackingnummeret og selv gå ind på <tnt.dk> og
søge på nummeret der.
   Jeg bor i Esbjerg. Erfaringsmæssigt sendes tingene fra Holland sent om
aftenen og kommer til TNT's lager i Kolding tidligt næste morgen.
Herfra sendes de afsted i lastbil om morgenen, og så kommer de gerne
her til Esbjerg midt på eftermiddagen. Det kan variere en del.
Fragtmanden fortalte mig engang, at de prøver at tage privatkunder
sidst, så der er størst chance for, at der er nogen hjemme. Jeg har
nogle gange ringet til lageret i Kolding om morgenen, når min vare er
ankommet, og har bedt dem levere til sygehuset, hvor jeg arbejder ca.
400 m fra mit hjem. Det har fungeret fint. Ellers er der vist også en
fuldmagt, man kan printe ud fra TNT's hjemmeside. Den kan man hænge på
hoveddøren og angive, hvor fragtmanden må aflevere varerne. Det kan
være hos naboen, i kælderskakten etc.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster