Spartling af gulv.
Fra : Mr. D

Dato : 16-03-06 10:01

Jeg har et gulv i et gammelt værksted der skal fuldspartles for at ligge
linoleum/homogenvinyl på (det kommer gulvmanden og gør). Gulvet er støbt
beton og for hver 2. meter cirka ligger en trælægte på højkant i betonen
(hvorfor i øvrigt?).

Hvordan griber jeg projektet an med at spartle gulvet? Fremgangsmåde og evt.
produktnavne modtages med kyshånd :)

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-03-06 13:35

"Mr. D" <dan@noyb.xyz> wrote in message
> [...]
> (hvorfor i øvrigt?).
>
> Hvordan griber jeg projektet an med at spartle gulvet? Fremgangsmåde og

Jeg er bare en glad gds amatør, så jeg ved ikke om mit forslag kan bruges.
Men mener at have hørt at linoliums gulve er næsten umulige at få af igen,
så hvis du allerede nu kunne forestille dig at det en dag skal skiftes igen,
var det måske en idé at lægge linolium'en på et gipsgulv/gulvspånplader på
nogle små lægter.

Ellers kan man få selvnivelerende/almindelig gulvspartel fra f.eks lip

http://www.lip.dk/?ID=232&WEBID=0

Bjarne K.

Fra : MGJ

Dato : 17-03-06 05:48

Hej

Trælægter er brugt som delitations fuger. Du skal pille træet op og skal du
være sikker på at det ikke sprækker igen skal rillerne fyldes op med epoxy
mørtel og evt. glasfiber net på som limes fast med epoxy ( i baner med 10 cm
på hver side af rillen). Her efter kan du rette gulvet op med tyndpuds.
Forbruget af tyndpuds er ca. 1,8 kg pr. m2 /1 mm tykkelse.

Lib er noget skrammel, brug Maxit 148 eller 155 eller ABM plus

Jeg giver dig gerne et tilbud på hele jobbet

Skriv på buggy>snabela<sport.tdcadsl.dk

Fra : John

Dato : 18-03-06 22:51

"Mr. D" <dan@noyb.xyz> skrev i en meddelelse
> [...]
> (hvorfor i øvrigt?).
>
> Hvordan griber jeg projektet an med at spartle gulvet? Fremgangsmåde og

Har du spurgt gulvmanden hvad han skal have for også at spartle det?
Det plejer ikke at være særligt dyrt og så er det hans ansvar.

John