Doom
Fra : Jubii

Dato : 15-03-06 20:52

Der har vist ikke været omtale af doom siden august 05, men den skulle komme som
region 2 dvd imorgen.

Desværre meldes der intet om hvilken version den kommer i.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-03-06 21:34

Hej!

Jubii wrote:

> Der har vist ikke været omtale af doom siden august 05, men den skulle komme som
> region 2 dvd imorgen.
>
> Desværre meldes der intet om hvilken version den kommer i.

Glem alt om den - filmen sutter mildest talt r*v

Der er væsentligt mere kød på AvP og den kunne jeg kun lige tåle. Og jeg er
endda inkarneret scifi-fan :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Kim2000

Dato : 15-03-06 23:47

> Hej!

> Glem alt om den - filmen sutter mildest talt r*v

Jeg synes bestemt man får hvad man kan forvente og lidt til. En lettere
banal sci-fi gyser med monstre, zombier, ligædere, og historien er slet ikke
så slem som man kunne have frygtet. Hvis man kan lide Resident Evil filmene,
så vil man nok også holde den her, selvom Doom ikke er helt ligeså
ualmindelig pragtfulde frygtelige (på den gode måde).

Er der forresten bare en nogenlunde fornuftig begrundelse til at man har
kunne købe R1 udgaven seks måneder før den europæiske. De fleste af os er da
fuldstændig ligeglad med om butikken ligger i Ballerup eller New York.

> Der er væsentligt mere kød på AvP og den kunne jeg kun lige tåle. Og jeg
> er endda inkarneret scifi-fan :)

Den synes jeg var ganske god (men da heller ikke mere end det).

mvh
Kim

Fra : Laziter [9440]

Dato : 15-03-06 22:02

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> Der har vist ikke været omtale af doom siden august 05, men den skulle
komme som
> region 2 dvd imorgen.
>
> Desværre meldes der intet om hvilken version den kommer i.

Mon ikke det bliver unrated versionen?
Kunne næsten ikke forestille mig andet med de dejlige cencur regler vi har
herhjemme (positivt ment).
Jeg har selv R1 versionen (unrated) og har da også set den en del gange.
Modsat Kim V synes jeg den er meget god, miljøet stemmer meget godt overens
med spillet.
Måske kunne der godt have været lidt mere GO i den, men den klarer nu at
overraske alligevel.

Mvh
Benjamin

Fra : Mr. D

Dato : 15-03-06 22:18

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> skrev i en meddelelse

> Måske kunne der godt have været lidt mere GO i den, men den klarer nu at
> overraske alligevel.

Overraske som i Fredag-den-13.-HUH-han-stod-bag-ved-døren-overraske? Eller
overraske i den forstand at handling tager en drejning?

simon

Fra : Laziter [9440]

Dato : 15-03-06 22:49

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> skrev i en meddelelse

> Overraske som i Fredag-den-13.-HUH-han-stod-bag-ved-døren-overraske? Eller
> overraske i den forstand at handling tager en drejning?

Jeg snupper den sidste
Gyser vil jeg ikke kalde den, den er mere action-præget og tager også et par
drejninger undervejs.

Jeg vil også i den anledning anbefale at filmen ses med en 5.1 lydopsætning,
lyden bærer en god del af filmen.
2.0/2.1 lyd er altså ikke nogen god oplevelse, men det er jo rimeligt
generelt med film idag

Mvh
Benjamin

Fra : Mr. D

Dato : 15-03-06 22:57

> [...]
>
> Jeg snupper den sidste
> Gyser vil jeg ikke kalde den, den er mere action-præget og tager også et

Well, jeg har spillet - og spiller - alle generationer af DOOM, så jeg skal
se den under alle omstændigheder

simon

Fra : Jubii

Dato : 16-03-06 11:55

On Wed, 15 Mar 2006 22:57:19 +0100, "Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote:
in dk.kultur.film

>"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> skrev i en meddelelse

>Well, jeg har spillet - og spiller - alle generationer af DOOM, så jeg skal
>se den under alle omstændigheder
>
>simon

Jeg har lige fået den, og det er "extended version". (fra 15 år)

Ser den om lidt.

Lige som Alien ("I rummet kan ingen høre dig skrige") har Doom en undertittel
"Ingen kommer ud i live"

Fra : HC

Dato : 16-03-06 13:44

> Lige som Alien ("I rummet kan ingen høre dig skrige") har Doom en
> undertittel
> "Ingen kommer ud i live"

Mage til møgfilm skal man lede længe efter... Medmindre man også har
Resident Evil i sin samling. Puha, nej, FØJ DA...

HC

Fra : Jubii

Dato : 16-03-06 15:36

On Thu, 16 Mar 2006 13:44:29 +0100, "HC" <hc@fuckspam.dk> wrote:
in dk.kultur.film

> [...]

Tagline hedder det vist.

>Mage til møgfilm skal man lede længe efter... Medmindre man også har
>Resident Evil i sin samling. Puha, nej, FØJ DA...
>
>HC

Håber du har købt dvd'en.

Fra : Kim2000

Dato : 16-03-06 20:02

"HC" <hc@fuckspam.dk> skrev i en meddelelse

> Mage til møgfilm skal man lede længe efter... Medmindre man også har
> Resident Evil i sin samling. Puha, nej, FØJ DA...

Netop kunne jeg fristes til at sige. Er man fan af genren så er filmen
ganske fin, mens alle andre nok skal holde sig på pæn afstand af den. Jeg
synes bare man får hvad man forventer af sådan en film. Begrænset indhold
(faktisk bedre end jeg havde frygtet), væsentlig bedre effekter end så ofte
set før, og et udemærket soundtrack.

spoiler

Slutningen synes jeg dog man trækker lidt voldsomt meget i langdrag, og
kampen mellem sergenten og vores helt er filmens suveræne lavpunkt.

mvh
Kim

Fra : Tue Sørensen

Dato : 17-03-06 06:10

Kim2000 skrev:
> "HC" <hc@fuckspam.dk> skrev i en meddelelse

Resident Evil (etteren) er da go'! Men toeren er noget værdiløst
bras.

> [...]
>
> Slutningen synes jeg dog man trækker lidt voldsomt meget i langdrag, og
> kampen mellem sergenten og vores helt er filmens suveræne lavpunkt.

Ja, der kan jeg så slet ikke være enig. Jeg synes filmen er en OK
action-film (og jeg spiller ikke computerspil), med en stor og god
rolle for Karl Urban (helten). Og det absolut fedeste ved filmen er da
de sidste 20 minutter, hvor det meste af action'en ligger.

Jeg vil da købe DVDen, når den kommer ned på 50,-

- Tue

Fra : Jubii

Dato : 17-03-06 11:22

On 16 Mar 2006 21:09:56 -0800, "Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> wrote:
in dk.kultur.film

>Ja, der kan jeg så slet ikke være enig. Jeg synes filmen er en OK
>action-film (og jeg spiller ikke computerspil), med en stor og god

Der er faktisk 5 min. sekvens i filmen som er filmet så det ligner spillet.
Jeg ved ikke hvor tydeligt det er for dem der ikke spiller pc spil.

Fra : Tue Sørensen

Dato : 17-03-06 15:53

Jubii skrev:
> [...]
>
> Der er faktisk 5 min. sekvens i filmen som er filmet så det ligner spillet.
> Jeg ved ikke hvor tydeligt det er for dem der ikke spiller pc spil.

Jo jo, det er skam meget tydeligt! Det synes jeg var en af de fede
ting.

- Tue