Gmail og Outlook
Fra : Filip

Dato : 15-03-06 17:24

Hej

Jeg kan ikke forstå hvorfor min MS Outlook nogle gange ikke kan sende email
ud fra min Gmail, men når jeg prøver Outlook Ekspress, er der ingen
problemer. Er jeg den eneste der har oplevet dette???

Filip

Fra : Flemming

Dato : 15-03-06 18:33

Filip wrote:
> [...]
> email ud fra min Gmail, men når jeg prøver Outlook Ekspress, er der
> ingen problemer. Er jeg den eneste der har oplevet dette???

Har nøjagtigt samme problem (Outlook2002) hos en arbejdskollega som jeg lige
har hjulpet med at sætte det op. (Der blev vi nød til at skifte til
cybercity's egen smtp server)

Mvh. Flemming

Fra : Filip

Dato : 15-03-06 19:31

> Har nøjagtigt samme problem (Outlook2002) hos en arbejdskollega som jeg
> lige har hjulpet med at sætte det op. (Der blev vi nød til at skifte til
> cybercity's egen smtp server)

Hmm. Hvorfor er det lige jeg ikke kan få det til at virke med TDC´s
smtp.mail.dk
Når jeg laver en "test konto" får jeg kun flueben, men med enhver anden smtp
server, får jeg fejl på smtp adressen. Når den nu sender en testmail, så
burte jeg da også kunne sende en alm mail. Men åbenbart ikke

Filip

Fra : Filip

Dato : 15-03-06 19:36

> Når jeg laver en "test konto" får jeg kun flueben,

altså når jeg benytter mig af smtp.gmail.com

Jeg var lige lidt for hurtig der.

Fra : Calle.

Dato : 20-03-06 10:16

Filip wrote:

> [...]
> anden smtp server, får jeg fejl på smtp adressen. Når den nu sender
> en testmail, så burte jeg da også kunne sende en alm mail. Men
du skal bruge smtp.gmail.com, da den sender på port 465, så er der ikke
spærret for den hos din udbyder.

--
**** Calle. ****

Fra : Madsen

Dato : 15-03-06 20:36

Filip wrote:
> [...]
> email ud fra min Gmail, men når jeg prøver Outlook Ekspress, er der
> ingen problemer. Er jeg den eneste der har oplevet dette???

Du har husket at ændre port nr for pop3.gmail.com til 995 og smtp.gmail.com
til port 465
--
Hilsen Madsen

Fra : Flemming

Dato : 15-03-06 21:00

Madsen wrote:

> Du har husket at ændre port nr for pop3.gmail.com til 995 og
> smtp.gmail.com til port 465

Nu, kan jeg jo ikke svare på Filip's vejne, men det havde jeg også gjort.
Det mest mærkelige er at Outlook express virker fint fint, og når man så
åbner Outlook så finder den ud af der er en ny konto og spørger om den skal
importere den. Men det virker heller ikke. Det er ligesom der er noget i
outlook der ikke virker på samme måde som Express'en ?

Mvh. Flemming

Fra : Madsen

Dato : 15-03-06 21:10

Flemming wrote:

> [...]
> spørger om den skal importere den. Men det virker heller ikke. Det er
> ligesom der noget i outlook der ikke virker på samme måde som

Nu kan jeg ikke huske om jeg har haft min gmail konto til at køre på Outlook
express, men jeg har ingen problemer i Outlook 2003.
--
Hilsen Madsen

Fra : Flemming

Dato : 15-03-06 22:02

Madsen wrote:

> Nu kan jeg ikke huske om jeg har haft min gmail konto til at køre på
> Outlook express, men jeg har ingen problemer i Outlook 2003.

Det er også outlook 2002 problemet er.

Mvh. Flemming

Fra : Madsen

Dato : 15-03-06 22:32

Flemming wrote:

> Det er også outlook 2002 problemet er.

Er du sikker på at Filip også anvender outlook 2002 ?
--
Hilsen Madsen

Fra : Filip

Dato : 16-03-06 07:09

> Er du sikker på at Filip også anvender outlook 2002 ?

Jeg bruger 2003 udgaven, og jeg HAR sat portene rigtigt.

Filip

Fra : Calle.

Dato : 20-03-06 10:17

Filip wrote:

> Jeg bruger 2003 udgaven, og jeg HAR sat portene rigtigt.
>
> Filip

åbenbart ikke, så havde det virket. Hvilket AV bruger du?

--
**** Calle. ****

Fra : Calle.

Dato : 20-03-06 10:17

Flemming wrote:

> Det er også outlook 2002 problemet er.

opsætningen er jo så godt som ens,

--
**** Calle. ****

Fra : Gitte

Dato : 16-03-06 23:56

> [...]
> email ud fra min Gmail, men når jeg prøver Outlook Ekspress, er der ingen
> problemer. Er jeg den eneste der har oplevet dette???

Jeg har Outlook 2002 og har ingen problemer med min gmail. Pop3 port sat
til 995 (pop.gmail.com) og smtp til 465 (smtp.gmail.com)
Gitte

Fra : Calle.

Dato : 20-03-06 10:15

Filip wrote:
> [...]
> email ud fra min Gmail, men når jeg prøver Outlook Ekspress, er der
> ingen problemer. Er jeg den eneste der har oplevet dette???

jeg har aldrig problemer med outlook, så fejlen må ligge i din opsætning

--
**** Calle. ****

Fra : Filip

Dato : 20-03-06 19:57

> jeg har aldrig problemer med outlook, så fejlen må ligge i din opsætning

Jeg har nu fundet ud af at det nogle gange kommer når jeg vækker maskinen
efter stby. Det kan komme til at fungere af sig selv en gang imellem ved at
have maskinen sat i stby.

Filip

Fra : Calle.

Dato : 21-03-06 10:19

Filip wrote:

> Jeg har nu fundet ud af at det nogle gange kommer når jeg vækker
> maskinen efter stby. Det kan komme til at fungere af sig selv en gang
> imellem ved at have maskinen sat i stby.

og du har ikke dit bredbåndsmodem /router siddende i en USB-skinne der
lukker af med standby, så der lige går noget til inden det har fundet linien
igen

--
**** Calle. ****

Fra : Filip

Dato : 22-03-06 07:02

> og du har ikke dit bredbåndsmodem /router siddende i en USB-skinne der
> lukker af med standby, så der lige går noget til inden det har fundet
> linien igen

Nej. jeg bruger ikke sådan noget. Der er andre i huset som skal bruge
modemmet.

Filip