Identifikation af cykel!
Fra : Lasse Nygaard

Dato : 14-03-06 19:04

Hejsa!

Her i februar var jeg på KTA i Vejen.

Som man nu skal på KTA, skulle jeg også køre med sidevogn, til dette var
der en ældre BMW til rådighed.

Nu vil jeg gerne vide hvilken model det er, noget med R xx GS mener jeg.

http://stalkerzone.dk/upload/bmw.JPG

Således ser den ud :)

Fra : Niller

Dato : 14-03-06 20:24

"Lasse Nygaard" <nugiz@compuclub.dk> wrote in message
> [...]
> der en ældre BMW til rådighed.
>
> Nu vil jeg gerne vide hvilken model det er, noget med R xx GS mener jeg.

Hej Lasse. Det ligner jo umiskendeligt noget jeg sad på nakken af under min
militærtid - R65GS mener jeg den hedder...

--
Niller
Honda CX500C

Fra : Lasse Nygaard

Dato : 14-03-06 20:56

Niller skrev:
> [...]
>
> Hej Lasse. Det ligner jo umiskendeligt noget jeg sad på nakken af under min
> militærtid - R65GS mener jeg den hedder...

Det lyder ihvertfald meget rigtigt :)

Har du noget at sige om den?

Fra : Niller

Dato : 14-03-06 21:28

> Har du noget at sige om den?

Kender den kun som neddroslet militærmaskine. GS står for Gelãnde Strasse,
der kort står for vej og terræn. Min erfaring er dog, at den har det bedst
på landevejen. Men den slags offroad som vi udsatte maskinerne for, er nok
heller ikke det du tænker på. Ellers, som jeg husker det, en robust og
stabil maskine med kardan og justerbar affjedring. Jeg er dog nok ikke den
rigtige at spørge efter en objektiv vurdering; har tilbragt for mange nætter
under stjernehimlen ved siden af min gamle BMW, snøft

--
Niller
Honda CX500C

Fra : Kent Magnussen

Dato : 14-03-06 22:08

Niller wrote:
> Hej Lasse. Det ligner jo umiskendeligt noget jeg sad på nakken af under min
> militærtid - R65GS mener jeg den hedder...
>
> --
Det ligner den R 80 GS, som jeg fik en tur på i 1982. Og som kom i 1980
i følge nedenstående link. Dette var omkring den tid, hvor militæret
besluttede sig for at få moderne motorcykler og skiftede BSAen ud med en
Yamaha offroad.

http://bmw.mc.no/bmw/modeller_kronologisk.html

--
Mvh.

Kent

Fra : Niller

Dato : 14-03-06 22:26

"Kent Magnussen" <kentF_JERNmagnussen@netscape.net> wrote in message

> [...]
> følge nedenstående link. Dette var omkring den tid, hvor militæret
> besluttede sig for at få moderne motorcykler og skiftede BSAen ud med en

Nu er jeg ial fald kommet i tvivl, mener dog mili-maskinerne var 650
kubikker. Yamahaen kunne angiveligt ikke holde til "rekrutbehandlingen".

--
Niller
Honda CX500C

Fra : kent

Dato : 15-03-06 00:58

Niller skrev:

> Nu er jeg ial fald kommet i tvivl, mener dog mili-maskinerne var 650
> kubikker. Yamahaen kunne angiveligt ikke holde til "rekrutbehandlingen".

Så vidt jeg kan se på tidligere nævnte norske side, kom der en R 65 GS i
1987, så det har været lige der omkring, at forsvaret indførte BMWerne.
For Yamahaerne kunne ganske rigtigt ikke holde.

Jeg kan huske, at vi gik fra Høvelte kaserne og ned til motorgården på
spejlblank is (nok i 1981). En forbi passerende ordenens tog en
ordentlig glidetur på røven hen af vejen. En efterfølgende bil kørte ca.
5 cm uden om, selvfølgelig uden af stoppe. Der blev jeg godtnok glad
for de gamle Bedford

Maskinerne er heldigvis meget bedre i dag. Historier er nok det eneste
fra gamle dage, som bliver bedre med tiden

--
Mvh.

Kent

Fra : Lasse Nygaard

Dato : 16-03-06 14:47

kent skrev:

> [...]
>
> Maskinerne er heldigvis meget bedre i dag. Historier er nok det eneste
> fra gamle dage, som bliver bedre med tiden

Modellen er en BMW R80 GS Basic

Fra : Henrik og Britta

Dato : 14-03-06 22:09

Det drejer sig om en BMW GS 80, altså 800ccm.

mvh Henrik