van dango
Fra : BachyDK@gmail.com

Dato : 14-03-06 18:43

Davs folkens, er der en af jer der ligger inde med van dango pladen
"vejen hjem", og som kunne overspille den til cd for mig. Jeg har selv
pladen, men der er desværre for mange ridser i, og den hakker derfor
ret grelt. Et helt andet problem, er at jeg desværre ikke er i
besiddelse af en pladespiller længere og derfor ikke selv er istand
til at overføre den til et lidt mere varigt medie.

Mvh
Bo Bach Jensen

Fra : Lars Holst

Dato : 14-03-06 19:55

BachyDK@gmail.com said in news:1142358203.814844.290190
@j52g2000cwj.googlegroups.com:

> [...]
> besiddelse af en pladespiller længere og derfor ikke selv er istand
> til at overføre den til et lidt mere varigt medie.

CD er ikke og har aldrig været et mere varigt medie end LP'en.
Selvfølgelig med mindre man, som DR, hælder varmt vand ud over LP'erne.
Det tror jeg såmænd heller ikke CD'erne havde været glade for.

Så jeg vil da anbefale at du genanskaffer en pladespiller og går ud på
brugtmarkedet og finder skiven. Den er nemlig ikke svær at finde.

Venligst
--
Lars Holst

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 16-03-06 07:28

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så jeg vil da anbefale at du genanskaffer en pladespiller og går ud på
> brugtmarkedet og finder skiven. Den er nemlig ikke svær at finde.

Hvis man ligger en cd i en æske og en lp i en æske og finder dem frem om
hundrede år, så ved jeg ikke om lp'en har det bedre en cd'en.

Men hvis man hører sin musik dagligt, og ikke gider behandle sine skiver som
kongeligt porchelæn (dermed ikke sagt at jeg ikke passer på dem, gider bare
ikke være hysterisk) så har jeg da væsentlig mindre problemer med cd'er end
med lp'er. Ja jeg har faktisk mange mange flere cd'er nu end jeg nogensinde
havde lp'er. Jeg har aldrig haft problemer med nogle af mine org. cd'er og
jeg havede da nogle enkelte problemer med et par af mine lp'er.

Så jeg har altså ikke noget problem med at medie er skiftet. Hos mig virker
cd'en som et mere varigt medie end lp'en

Mvhj. Brian

Fra : Just George

Dato : 16-03-06 13:27

Brian, Rikke og Kristian had some thoughts and wrote this:

> "Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hvis man ligger en cd i en æske og en lp i en æske og finder dem frem
> om hundrede år, så ved jeg ikke om lp'en har det bedre en cd'en.

Jeg kan ihvertfald afsløre at efter ca. 50 år tager vinylen ikke skade.
Jeg har nogle gamle singler med Elvis fra 50'erne (RCA VICTOR singler)
at jeg har arvet, de spilles stadig perfekt.
Passer man godt på sine vinyler, så kan de faktisk have en ret lang
levetid.
--
If some one asks, i'm:
Just George

Fra : Bruno

Dato : 16-03-06 16:15

Just George wrote:
> [...]
> at jeg har arvet, de spilles stadig perfekt.
> Passer man godt på sine vinyler, så kan de faktisk have en ret lang

Bemærk dog at de slides en lille smule ved hver afspilning, det er
simpelthen uundgåeligt da der jo er tale om mekanisk kontakt mellem nål
og plade.

Undtagelsen er selvfølgelig:

http://www.elpj.com/

Mvh

Bruno

Fra : Eliasen

Dato : 16-03-06 17:35

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> wrote in message

> Bemærk dog at de slides en lille smule ved hver afspilning, det er
> simpelthen uundgåeligt da der jo er tale om mekanisk kontakt mellem nål og
> [...]

Cool! Til henholdsvis 15.000, 17.000 og 19.000 $ for de tre modeller skal
der knagensparkeme være guld i pladesamlingen. :)

--
Eliasen

Fra : Inge-Lise Bjørn Pede~

Dato : 19-03-06 10:59

Hej Bo

Jeg har nogle Van dango plader liggende i kælderen jeg kan ikke huske om den
er imellem men er den det kan jeg måske godt få den indspillet til dig.
Jeg kommer tilbage senere.

Hilsen
Inge-Lise

Fra : BachyDK@gmail.com

Dato : 21-03-06 14:44

Hejsa Inge-Lise,

Det ville være rigtig fedt hvis du gad og få lavet en kopi, det er
træls at have noget musik man ikke kan afspille længere (og for dyrt
at begynde at købe pladespiller :))

Når du mener du har styr på tingene, er du meget velkommen til at
kontakte mig, og vi finder så ud af en måde at klare paragrafferne
på :)

//Bo Bach Jensen