Afgift MC, før eller eft. 1'ste April
Fra : AH

Dato : 14-03-06 16:52

Hej herinde !

Hvis man nu står med en MC fra 97 i super god stand, skal man så køre den
igennem "Systemet" før eller efter
1'ste April. Jeg har fået oplyst foreløbigt depositum som lyder rimeligt,
men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvornår det ville være mest fornuftigt
at få den synet m.m.

Nogen her med et par gode råd ????

Hilsen
Alan

Fra : MKS - 74

Dato : 14-03-06 17:06

On Tue, 14 Mar 2006 16:52:20 +0100, "AH" <alanNO@SPAMhartman.dk>
wrote:

> [...]
>men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvornår det ville være mest fornuftigt

Min mening er at det næppe betyder meget så. Man kan _måske_ være lidt
nervøs hvis man står med en cykel i moderat stand eller med div.
skader som man gerne vil have fremvist inden 1. april for at få
vurderingen presset ned, men står man med en '97er i superstand (det
gør jeg og jeg har _ikke_ travlt med en i forvejen rimelig
foreløbig vurdering (=depositum) er der næppe meget (om noget) at
hente ved fremvisning nu, og derudover vil der antagelig også i det
nye system blive mulighed for fremvisning ved skader/dårlig stand osv.
hvis man absolut vil. Mit råd på det foreliggende grundlag ville være
at tage det ret afslappet.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-03-06 19:41

MKS - 74 wrote:

> [...]
> nye system blive mulighed for fremvisning ved skader/dårlig stand osv.
> hvis man absolut vil. Mit råd på det foreliggende grundlag ville være

Som jeg har hørt det bliver det skats afgift der gælder, og så får du en
klagemulighed, men ikke mulighed for at bede om vurdering. Jeg gætter på
at det kommer til at blive en foreløbig afgift (som nu) - derefter en
endelig vurdering efter betaling (som nu) - hvis du har indsigelser kan
du klage til et nævn der kigger papirerne igennem og enten stadfæster,
regulerer, eller indkalder til en vurdering. Men det er bare mit gæt..

--
vh
Torben

Fra : MKS - 74

Dato : 14-03-06 19:58

On Tue, 14 Mar 2006 19:41:14 +0100, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

> [...]
>du klage til et nævn der kigger papirerne igennem og enten stadfæster,
>regulerer, eller indkalder til en vurdering. Men det er bare mit gæt..

Jeg har talt med SKAT i sidste uge og de laver en "endelig" vurdering
ved 1. henvendelse i det nye system. De forventede at få de nye
retningslinier snarest og selvom de ikke kunne love noget var det
deres (Odense) opfattelse at der også i det nye system ville blive
mulighed for at fremvise i et eller andet omfang (f.eks skader og
dårlig stand) idet der ellers naturligt ville blive for mange
anke/klagesager. Går det så også i fisk bliver der mulighed for at
anke sagen til de af SKAT uafhængige motorankenævn og derefter til den
endelige instans Landsskatteretten, begge disse kan også foretage
vurdering ved fremvisning hvis de skønner det nødvendigt for sagens
oplysning, men behøver ikke.

Indtil andet foreligger er det så hvad jeg tror på .

Fra : MKS - 74

Dato : 15-03-06 12:57

On Tue, 14 Mar 2006 19:58:24 +0100, MKS - 74 <mks74temp@gmail.com>
wrote:

>Jeg har talt med SKAT i sidste uge og de laver en "endelig" vurdering
>ved 1. henvendelse i det nye system.

Og så lige igen-igen idaw. Forvirringen er stadig nogenlunde total,
men dog således at SKAT's medarbejdere skal på kursus d. 30 marts (så
er de jo helt forberedt til d. 1-4, klart rigelig tid ). Oplægget
er dog at vurderingssynet med fremvisning i hvert fald delvist
erstattes af toldsynet, sådan at forstå at der nu ved toldsynet skal
registreres meget mere om cyklens stand mv. og SKAT vil derefter
justere vurderingen herefter (f.eks middel, under middel og over
middel), det har de sådan set skulle hele tiden, men det er aldrig
blevet praksis. Hos SKAT er de dog udmærket klar over at synsstederne
langt fra har kompetancen (i nogen høj udstrækning i alle tilfælde),
og bliver _det_ praksis, vil det helt klart åbne mange muligheder for
alternative toldsyn . Derfor vil der muligvis også blive muligheder
for fremvisning for SKAT, i hvert fald som en overgangsordning men
omfanget af dette er pt. ukendt. Det skal under alle omstændigheder
nok blive ret underholdende - SKAT forbereder sig dog på kampen, hos
SKAT-Odense har de symbolsk hængt et par boksehandsker op på væggen,
lidt humor har de da .

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 15-03-06 13:17

MKS - 74 <mks74temp@gmail.com> writes:

> Det skal under alle omstændigheder nok blive ret underholdende - SKAT
> forbereder sig dog på kampen, hos SKAT-Odense har de symbolsk hængt
> et par boksehandsker op på væggen, lidt humor har de da .

Heh, ja det bliver interessant. Sådan i den kinesiske betydning af
'interessant'...

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.

Fra : Anders Majland

Dato : 15-03-06 13:37

> Heh, ja det bliver interessant. Sådan i den kinesiske betydning af
> 'interessant'...

Så må jeg jo hellere få (endnu) en mc uden afgift - har godt nok en stående
men det er ikke planen at den skal ud på danske veje ... Når mon ikke der er
noget på ebay der er værd at byde på

/A

Fra : AH

Dato : 15-03-06 20:55

Hej
Tak for alle svarene, jeg kan nok ligeså godt få det overstået nu, hvis
ellers vejret bliver lidt bedre.
Der er nok ikke den store forskel på resultat når ikke MC er skadet el.
lign.

Hilsen
Alan