Stærkere downlights under køkkenskabe
Fra : Carsten Keller

Dato : 14-03-06 14:00

Hej gruppe.

Vi satte for et års tid siden et Kvik-køkken i vores nyrenoverede hus. Er
ret tilfreds, men lyset under overskabene irriterer mig.

Det er sådan nogle lamper med en 10w halogenpære i, der er boret op i
undersiden af skabet. Melaminen er jo kun omkring 16-19 mm tyk, så der er
nogle ret flade nogen, derfor sikkert også den lave effekt. Men der er bare
ikke lys nok. Jeg har for eksperimentets skyld skiftet pæren med en 20w, og
det giver et bedre lys, men lamperne kan ikke holde til det i længden.

Derfor: Er der nogen der kender til nogle lamper der måske endda passer i de
eksisterende udfræsninger med højere effekt? Jeg ved ikke om diode-lamperne
efterhånden giver et pænt nok lys, men det kunne måske være en mulighed?

Jeg ved godt at jeg kan købe nogle ala:

http://www.billigkoekken.dk/shop/productinfo.asp?id=LA+Trekantlampe+St%E5l

men det kunne være lidt federe hvis de kunne skjules lige så meget som de
gamle.

Og så skal det lige siges at jeg har tjekket transformeren, den kan godt
trække de ekstra watt.

Takker

Keller

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 14-03-06 17:00

Carsten Keller wrote:
> [...]
> passer i de eksisterende udfræsninger med højere effekt? Jeg ved ikke
> om diode-lamperne efterhånden giver et pænt nok lys, men det kunne

Der er et meget stort udvalg her www.lights.dk

M.v.h
Niels

Fra : Carsten Keller

Dato : 15-03-06 09:25

"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsen@tagentreooncable.dk> wrote in message

> Der er et meget stort udvalg her www.lights.dk

Det må man sige, men jeg synes ikke umiddelbart der er nogen der kan fræses
op i undersiden af et skab...

Keller

Fra : Andersen [3650]

Dato : 14-03-06 17:09

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gamle.
>
> Og så skal det lige siges at jeg har tjekket transformeren, den kan godt

Otra har nogle "Frækkeline" spots som fåes i både
10 og 20 Watt's udgaver.
De kan sikkert også fåes andre steder.
Den er på side 24 i dette katalog:
http://www.otradanmark.dk/Images/belysning2003.pdf
og der er tilbehør på næste side (25).

Fra : Carsten Keller

Dato : 15-03-06 09:11

"Andersen [3650]" <virker@ikke.dk> wrote in message
> Otra har nogle "Frækkeline" spots som fåes i både
> [...]

Det ser interessant ud. Mon ikke det er samme dimension? Det lader til at
det er en rigtig reflektor der sidder i lampen, kan det ikke gøre at
varmeudviklingen ikke er så voldsom på skabet som ved de skramlede
staniol-agtige reflektorer der sidder i mine eksisterende spots?

Så mangler jeg bare at finde et billigt sted at købe dem i Århus, men der
kan nettet jo nok hjælpe mig

Keller

Fra : Andersen [3650]

Dato : 15-03-06 20:15

Mail mig lige med en valid adresse,
så hjælper jeg dig på vej.

André Andersen
andersen snabela nospam prik dk

Fra : Carsten Keller

Dato : 16-03-06 09:56

> Mail mig lige med en valid adresse,
> så hjælper jeg dig på vej.

Hmm:

The following recipient(s) could not be reached:
10524538@cpmail01.uni2.net on 16-03-2006 09:50
The message could not be delivered because the recipient's mailbox is full.
< appleton8.uni2.net #5.2.2 SMTP; 552 RCPT TO:10524538@cpmail01.uni2.net>
Mailbox disk quota exceeded

Kan du måske prøve at kontakte mig istedet? Fjern "no-more-swen" fra
adressen...

Har du nogen anelse om hvorvidt de spots vil kunne holde til at være skruet
op i et skab med en 20w pære i?

Keller

Fra : Henrik B.

Dato : 14-03-06 18:37

> [...]

> de eksisterende udfræsninger med højere effekt? Jeg ved ikke om
> diode-lamperne efterhånden giver et pænt nok lys, men det kunne måske være

Tak en tur i Ikea! De har nogle diodelamper, der er lige så små som
TVIS-lamperne (har selv TVIS-køkken). Jeg synes at de diodelamper giver et
ok lys.

Knald & Luffe - Dét rykker!

Fra : Carsten Keller

Dato : 15-03-06 08:58

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> Tak en tur i Ikea! De har nogle diodelamper, der er lige så små som
> TVIS-lamperne (har selv TVIS-køkken). Jeg synes at de diodelamper giver et

Vil det sige at det er sådan nogen man kan sætte op i hullerne under
skabene? Er det dem her:

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15576&catalogId=10103&storeId=14&productId=63832&langId=-12&parentCats=15576*16266*16082

Og du mener at de giver en god arbejdsbelysning? Jeg er ikke interesseret i
effektbelysning, som jeg mener mine nuværende 10w halogen er...

Keller

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 15-03-06 19:43

> Og du mener at de giver en god arbejdsbelysning? Jeg er ikke interesseret
> i effektbelysning, som jeg mener mine nuværende 10w halogen er...

Giver IKKE arbejdslys, har selv købt dem i forventning om det samme og de
funker sq bare ikke til det.

/tue

Fra : Carsten Keller

Dato : 16-03-06 09:58

"Nygaard (4330)" <holmnygaardfjerndette@tiscali.dk> wrote in message
> Giver IKKE arbejdslys, har selv købt dem i forventning om det samme og de
> funker sq bare ikke til det.

Så tror jeg at jeg afholder mig fra at gå den vej...

Keller