Valg af low-end AGP kort
Fra : Mads Tilst

Dato : 14-03-06 00:29

Hej gruppe - kan I hjælpe mig?

Jeg skal vælge et nyt grafikkort til office-PC med lidt spil ind
imellem. (Mest spil fra 2004 og før, men også gerne fx. Battle for
Middle Earth, hvis muligt. Jeg har ikke det store fps/shooter behov)
Hovedkravene er STØJSVAGT og en pris under 500 kr.

Jeg har allerede kig på følgende 3 kort, men hvad er mon bedst:

Leadtek WinFast A360 LE TD, (GeForceFX 5700 LE) 128MB
pris ca. 400,-
http://www.zitech.dk/product/details.aspx?sku=360505&cid=demoshop

Sapphiretech RADEON 9550 - AGP 8x - 128MB DDR
Pris kr. 417,-
http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?prodid=37915

Sapphiretech RADEON 9600 Atlantis - AGP 8x - 128 MB
Pris kr. 491,-
http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?prodid=13666

På forhånd tak
Mvh. Mads Tilst

Fra : Villy Jensen

Dato : 14-03-06 16:40

> Hovedkravene er STØJSVAGT og en pris under 500 kr.
Vælg et kort med passiv køling!!

> Leadtek WinFast A360 LE TD, (GeForceFX 5700 LE) 128MB
> pris ca. 400,-
> http://www.zitech.dk/product/details.aspx?sku=360505&cid=demoshop
Er angiveligt ikke på lager - er der ventillator på??

> Sapphiretech RADEON 9550 - AGP 8x - 128MB DDR
> Pris kr. 417,-
> http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?prodid=37915
Er angiveligt ikke på lager - (9550 laves ofte uden ventillator på)

> Sapphiretech RADEON 9600 Atlantis - AGP 8x - 128 MB
> Pris kr. 491,-
> http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?prodid=13666
Er angiveligt ikke på lager - er der ventillator på??

Radeon 9600 er lidt stærkere end Radeon 9550 og gfFX 5700 LE iht.
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/graphicscards-names_2.html
og
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/graphicscards-names_3.html

Alle 3 kort er 'kun' DX9-kompatible

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Jimmy L

Dato : 14-03-06 20:25

Hvad med et Geforce 6200? Asus og MSI laver nogle med passiv køling, og de
koster under 500.

Fra : Mads Tilst

Dato : 15-03-06 00:29

"Jimmy L" <marcus[No]@[SPAM]larsen.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad med et Geforce 6200? Asus og MSI laver nogle med passiv køling,
> og de koster under 500.

Okay, så kan det køre under DirectX 9.0c eller hva?
Jeg kan se et ret billigt et her, fx.
, men er N6200 en neddroslet version a la SE? Busbredden siger 64-bit,
hvor jeg kan se de andre kort er 128-bit - hvor meget forskel gør det?

Mvh. Mads