Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
7800gt sli strøm nok ?
Fra : CC

Dato : 13-03-06 23:57

Har lige købt nyt system og spurgte hardwaresælgeren om en NorthQ NQ-4001EXT
Super Silent PSU (400 watt) kunne trække et SLI system og fik svaret at det
kunne den godt ...
Men nu har jeg været inde på Slizone.com og har læst mig frem til at der
skal bruges en 500 watts psu
hvis der skal køres i slimode ...
Nu spørger jeg så om der er nogen som kan køre uden problemer med en 400
watts psu i slimode eller om det er totalt umuligt ?

Amd 3700+
Geforce 7800 gt inno3d
Corsair 1 gb 1024-3200
Asus a8n sli-premium
2 xMaxtor 160 gb S-ata 300 raid 0
Audigy 2 zs

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-03-06 11:35

CC wrote:
> Nu spørger jeg så om der er nogen som kan køre uden problemer med en 400
> watts psu i slimode eller om det er totalt umuligt ?

Jeg kører SLi med 2 stk. 6600GT med en 450watt Chill, der også
trækker en 3800+ X2 der er overclocket og får mere strøm end normalt.

500watt er noget pjat, det væsentlige er at du har nok strøm på
12V-linien, og her mener jeg at det er 25A de anbefaler, og hvis der
er to 12V-linier kan man vist blot lægge dem sammen.

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Bruno

Dato : 14-03-06 15:58

Hans Joergensen wrote:

> [...]
> 12V-linien, og her mener jeg at det er 25A de anbefaler, og hvis der
> er to 12V-linier kan man vist blot lægge dem sammen.

Dine 6600GT trækker ca. 48 watt peak per styk og 7800GT ca 57 watt per
styk, så de 400 watt kvalitets PSU burde være nok. Den primære årsag til
at der tales om 500 watt PSU er vist for og være på den sikre side, for
selv en dårlig 500 watt burde kunne levere nok strøm.

Selv kører jeg med et X1900XTX, det sluger ca. 120 watt peak, og det
trækker jeg med en 430 Watt PSU (Antec TruePower) som samtidig skal
trække bl.a. 4 harddiske, det fungerer helt fint.

Jeg vil anbefale man installere, MotherboardMonitor eller noget
tilsvarende, og så holder øje med voltstyrkerne. De skal helst ikke
afvige mere end en-cifrede procenter før det kan give stabilitetsproblemer.

Mvh

Bruno

PS. GPU strømforbrug:

http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/gpu-consumption2006.html