CD-afspiller
Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 13-03-06 21:07

Hej

Jeg skal bruge en cd-afspiller, der kan spille *alt*.

Der hvor jeg arbejder er der et danselokale, hvor der står en cd-afspiller.

Det ene halvdel af brugerne siger, at den afspiller, vi har nu, ikke kan
afspille deres hjemmebrændte cd, men kun "rigtige" cd'er og den anden
halvdel siger lige det modsatte.

Jeg skal bruge en afspiller, der kan spille *alt*, men ikke nødvendigvis i
kvalitets-hifi lyd.

Kender nogen til problemet og har en evt. løsning på det?

Jeg kunne forestille mig, at festlokaler osv. har samme problem. Eller
teenage forældre

Jeg har forstået, at diverse kina/taiwan afspillere ikke er kræsne med hvad
de fodres med, men jeg kender mærker osv.

Mark

Fra : Max

Dato : 13-03-06 21:24

Hej

> Jeg har forstået, at diverse kina/taiwan afspillere ikke er kræsne
> med hvad de fodres med, men jeg kender mærker osv.

En DVD afspiller til 249 kr. æder næsten alt og så kan i
også spille MP3 filer i festsalen.

Mvh Max

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 13-03-06 21:32

> En DVD afspiller til 249 kr. æder næsten alt og så kan i
> også spille MP3 filer i festsalen.

Den vi har af mærket Denver duer ikke. Og det er afspiller af den type.

Mark

Fra : Lars Holst

Dato : 13-03-06 22:09

"Mark Thomas Gazel" <cafesletmig@kulturhuset.dk> said in

> [...]
>
> Jeg har forstået, at diverse kina/taiwan afspillere ikke er kræsne med
> hvad de fodres med, men jeg kender mærker osv.

Husk at betale afgifter til Coda/Gramex for hver sang i danser til.

Her er jeg lidt ironisk..............og seriøst undrene over at Danmark
tillader private firmaer at pålægge beskatning på kunst og kultur.

--
Lars Holst

Fra : Lars Holst

Dato : 14-03-06 03:04

Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> said in

> [...]
>
> Her er jeg lidt ironisk..............og seriøst undrene over at Danmark
> tillader private firmaer at pålægge beskatning på kunst og kultur.

Og bortset fra det så spiller Kiss DVD alt.

--
Lars Holst

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 14-03-06 20:09

On 13 Mar 2006 21:09:03 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:

> [...]

>Her er jeg lidt ironisk..............og seriøst undrene over at Danmark
>tillader private firmaer at pålægge beskatning på kunst og kultur.

Der er du galt afmarcheret: Du skal kun betale KODA hvis dit
arrangement er offentligt tilgængeligt og annonceret som sådan.
KODA er ikke et privat firma men en statskoncessioneret
medlemsforening som forvalter rettighederne for komponister,
tekstforfattere, forlag etc. Det betyder at hver enkelt medlem ikke
skal ud og forhandle med den tv-/ radiostation, spillested, koncertsal
etc om et gebyr for at benytte dennes musik. Det er da ret logisk og
har ikke noget at gøre med beskatning

Mvh
Jørgen

Fra : Mads Breddam

Dato : 13-03-06 22:20

> Jeg skal bruge en cd-afspiller, der kan spille *alt*.

Ikke noget særlig konkret svar, men den vi har i kollegie-køkkenet har jeg
aldrig oplevet ikke ville spille noget, - bortset fra CD-RW, men det skyldes
nok alderen - den er nemlig ikke helt ny. Det er en, som sagt, ældre, Sony
'meget standard' afspiller.

--
Mvh.:
Mads Dupont Breddam

Fra : Just George

Dato : 14-03-06 13:59

Mark Thomas Gazel had some thoughts and wrote this:

> [...]
>
> Jeg har forstået, at diverse kina/taiwan afspillere ikke er kræsne med
> hvad de fodres med, men jeg kender mærker osv.

Prøv at kigge på afspillere fra Denon.
Min er godt nok 10 år gammel efterhånden, men den er bedøvende
ligeglad med hvad det er for nogle CDR eller CDRW at jeg har prøvet at
smide i den, selv de copy protect plader er den ligeglad med.
Men om de stadig er lige så gode ved jeg ikke.
Dengang gav jeg kun 1600kr for den.
--
If some one asks, i'm:
Just George

Fra : Poul

Dato : 15-03-06 10:12

"Just George" <gotno@dress.nowhere> wrote in message
> [...]
> smide i den, selv de copy protect plader er den ligeglad med.
> Men om de stadig er lige så gode ved jeg ikke.

Jeg har også en ældre Denon, der æder alt, så du kan jo prøve at købe sådan
en fætter brugt.
På min Denon kan man for øvrigt indstille hastigheden - kunne det være
nyttigt i et danselokale?

mvh Poul