iMac og ny HD?
Fra : Erik

Dato : 14-06-01 19:33

Er der håb for, at jeg kunne få min iMac rev. B til at køre med en sprit
ny IBM Deskstar 40GV, 40GB, IDE100 HD? Hvis ikke, hvad bør man så købe?

Mvh.
Erik

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 14-06-01 19:43

Erik <bogus1974@hotmail.com> wrote:

> Er der håb for, at jeg kunne få min iMac rev. B til at køre med en sprit
> ny IBM Deskstar 40GV, 40GB, IDE100 HD?

Det skulle der ikke være nogen problemer i!

--
mvh Jesper

-> http://homepage.mac.com/biddet
-> http://homepage.mac.com/jmfink

Fra : Erik

Dato : 14-06-01 20:35

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> Det skulle der ikke være nogen problemer i!

Herligt. Tak for det. Hvem låner mig så en ekstern USB-disk en dag eller
to, så jeg kan smide hele den gamle disk over på den nye? Jeg tager
for givet, at man ikke kan have to ATI-drev sluttet til iMac'en på samme
tid - desværre.

Erik

Fra : Martin Edlich

Dato : 14-06-01 21:21

In article <1ev0h6m.1oe4zz4disp1gN%bogus1974@hotmail.com>,
bogus1974@hotmail.com (Erik) wrote:

> Jeg tager for givet, at man ikke kan have to ATI-drev sluttet til
> iMac'en på samme tid - desværre.

Hvis du kan undvære CD-drevet, så jo.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Erik

Dato : 14-06-01 21:59

> Hvis du kan undvære CD-drevet, så jo.

Kan man blot for en stund slutte den gamle harddisk til i stedet for
CD-drevet og så flytte sine data på denne måde? Er der tale om samme
stik osv.?

Erik

Fra : Martin Edlich

Dato : 14-06-01 22:14

In article <1ev0l45.1fen79nydudeuN%bogus1974@hotmail.com>,
bogus1974@hotmail.com (Erik) wrote:

> Kan man blot for en stund slutte den gamle harddisk til i stedet for
> CD-drevet og så flytte sine data på denne måde? Er der tale om samme
> stik osv.?

Ja og ja.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Erik

Dato : 15-06-01 11:05

> Ja og ja.

Tak for det. Jeg vil gøre forsøget.

Erik

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-06-01 10:08

Erik <bogus1974@hotmail.com> wrote:

> Kan man blot for en stund slutte den gamle harddisk til i stedet for
> CD-drevet og så flytte sine data på denne måde? Er der tale om samme
> stik osv.?

ja

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Juhu, jeg har endelig fået en bolig))))

Fra : Ben Knudsen

Dato : 15-06-01 11:14

bogus1974@hotmail.com,Ny-Internet writes:
>Kan man blot for en stund slutte den gamle harddisk til i stedet for
>CD-drevet og så flytte sine data på denne måde? Er der tale om samme
>stik osv.?

Har selv gjort det - det virker fint. Men det kræver, at du er meget,
meget påpasselig med hvad du gør. Maskinen er nemlig nødt til at være
adskildt, mens du udfører stunt'et.

/Ben

Fra : Erik

Dato : 27-06-01 16:06

Ben Knudsen <ben@net.dialog.dk> wrote:

> Har selv gjort det - det virker fint. Men det kræver, at du er meget,
> meget påpasselig med hvad du gør. Maskinen er nemlig nødt til at være
> adskildt, mens du udfører stunt'et.

Jeg vil gøre mit bedste. Kan man ikke skrue den nye, tomme harddisk fast
der, hvor CD-drevet sidder og så lukke dyret igen? Da min seneste backup
daterer sig til et sted midt i 90'erne ville det sgu være surt, hvis det
hele forsvandt...

Erik

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-06-01 17:39

In article <1evm0rv.f2koyp1g7iilmN%bogus1974@hotmail.com>,
bogus1974@hotmail.com (Erik) wrote:

> Kan man ikke skrue den nye, tomme harddisk fast
> der, hvor CD-drevet sidder og så lukke dyret igen?

Kommer an på hvilken model det er, hvis det er den gamle med CD-drev med
skuffe, så tror jeg ikke du kan.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Erik

Dato : 28-06-01 18:58

> Kommer an på hvilken model det er, hvis det er den gamle med CD-drev med
> skuffe, så tror jeg ikke du kan.

Hm, det er det gamle drev. Jeg formoder det nok skal gå, når jeg først
får fat på harddisken. Men hvem ved...

Erik

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-06-01 23:01

In article <1evpowj.106f0bq1bvkn0gN%bogus1974@hotmail.com>,
bogus1974@hotmail.com (Erik) wrote:

> Hm, det er det gamle drev. Jeg formoder det nok skal gå, når jeg først
> får fat på harddisken.

Det gamle CD-drev er af samme type som dem der bliver brugt i bærbare,
så de er ikke så høje.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Erik

Dato : 30-06-01 11:39

> Det gamle CD-drev er af samme type som dem der bliver brugt i bærbare,
> så de er ikke så høje.

OK. Det havde jeg ikke tænkt over. Jeg formodede 3.5" betød standard
mål. Dog må man kunne sætte kablerne til osv. uden at lukke iMac'en
helt; og så bare bede til gud om, at det ikke går galt...

Erik

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-06-01 12:13

In article <1evs8ps.5yznl117vgp4wN%bogus1974@hotmail.com>,
> [...]

> mål. Dog må man kunne sætte kablerne til osv. uden at lukke iMac'en
> helt; og så bare bede til gud om, at det ikke går galt...

Sæt da den anden HD til og lad iMac'en stå på hovedet mens du kopierer
det over du skal, så lang tid tager det heller ikke.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-06-01 12:14

In article <1evs8ps.5yznl117vgp4wN%bogus1974@hotmail.com>,
bogus1974@hotmail.com (Erik) wrote:

> Jeg formodede 3.5" betød standard mål.

Glemte lige denne: 3,5" er bredden.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Ben Knudsen

Dato : 30-06-01 11:53

> [...]
>mål. Dog må man kunne sætte kablerne til osv. uden at lukke iMac'en
>helt; og så bare bede til gud om, at det ikke går galt...

Det kan man også - som sagt har jeg selv gjort det
Jeg ville bare advare dig om, at det ikke var en oplevelse, jeg brød mig
særlig meget om. Husk at tjekke alt grundigt før du sætter strøm på -
såsom at kabler sidder rigtigt, at intet er placeret så det vælter ned på
en printplade (husk at der er bevægelige dele involveret - en hd skal
f.eks. helst ikke ligefrem stå og balancere på noget). Held og lykke!

Mvh Ben