Tætning af tvivlsomme fuger??
Fra : Prikke

Dato : 13-03-06 16:37

Fugerne i vores brusekabine på det ene badeværelse, er i
tilstandsrapporten beskrevet som ganske tvivlsomme. Udskiftning af
dette badeværelse har da også en ganske høj prioritet på
ønskesedlen, men vi vil gerne vente ét år eller to.

Findes der en simpel, billig metode til at forsegle sådanne fuger,
således at vi med god samvittighed kan benytte bruseren??

m.v.h.
Prikke

Fra : Anders Majland

Dato : 13-03-06 17:00

> Findes der en simpel, billig metode til at forsegle sådanne fuger,
> således at vi med god samvittighed kan benytte bruseren??

Kradse dem ud og lægge en silikonefuge.

/A

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-06 17:25

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:4415974f$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Kradse dem ud og lægge en silikonefuge.

Hvad med at kradse dem ud og lave en ny cementfuge?

--
Michael
Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej

Fra : Anders Majland

Dato : 13-03-06 18:27

> Hvad med at kradse dem ud og lave en ny cementfuge?

Det er ikke nemt som "glad amatør" at lægge en flexibel mørtelfuge* - og når
det bare skal holde nogle år er siliokonesprøjten nemmere.

*Må man overhovedet det mere ?

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-06 19:35

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:4415ab86$0$46983$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Det er ikke nemt som "glad amatør" at lægge en flexibel mørtelfuge* - og
> når det bare skal holde nogle år er siliokonesprøjten nemmere.
>
> *Må man overhovedet det mere ?

Prikke nævnte ikke i det oprindelige indlæg om det er fugerne i hjørnerne
eller fugerne på fladerne det er galt med.

Jeg formodede at det var fladerne der var problemet...

Fra : Martin Bak

Dato : 13-03-06 18:26

"Prikke" <pervaerum.mikkelsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
>Findes der en simpel, billig metode til at forsegle sådanne fuger,
>således at vi med god samvittighed kan benytte bruseren??

Det burde i kunne alligevel, idet den underliggende vådrumsmembran gerne
skulle være tæt. En konstruktion af fliser/fuger er nemlig _ikke_ vandtæt i
sig selv.

Hvis badeværelset er så gammelt, at der ikke er udført vådrumssikring, så er
det selvfølgelig et problem. I så fald, vil den sikreste løsning være, at
fjerne fugen og lægge en ny af vådrumssilicone, der fås i mange nuancer. En
udskiftning med nye fuger af almindelig cementbaseret fugemasse vil
selvfølgelig også hjælpe noget, men vandtæt, det bliver det ikke.

Martin