DVB-T på Mac'en
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 13-03-06 16:31

Er der nogen der ved om DVB-T kan ses i DK med denne adapter?

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/6204042/wo/FJ7zOyPbj
8sH2VzUYSy189xnFFU/0.SLID?mco=F7421B44&nplm=BA782

--
Mvh Martin

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 13-03-06 17:12

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Er der nogen der ved om DVB-T kan ses i DK med denne adapter?

Ja, så fik jeg lige set efter med Google og kunne se at emnet faktisk
havde været rundt her i vores NG og at Morten (på vanligvis) havde
brugbar info. Så nu har jeg været omkring Terratecs side og fundt lidt
mere info. Det ser lovende ud. Noget af det jeg ikke helt kan få styr på
er EPG'en. Det ser ud som om tidl. versioner af "TV på computeren"
produkter er koblet sammen med en ekstern udbyder af EPG. I europa er
det typisk tvtv. Men med DVB-T fornemmer jeg at EPG'en er indbygget fra
tvudbydernes side blot udstyret overholder mhp standarden. (Det er vist
SUNs bud på javabaseret software til styring af digitalt tv, som nu er
en vedtaget standard i EU (Microsoft blev vraget.) . Er det rigtigt
forstået?

Der er en demo at en EPG fra ZDF her:

http://www.terratec.de/_ani/CinergyT2/EPG-Navigation.htm

Det stammer fra denne side:
http://tvde.terratec.net/modules.php?op=modload&name=News&file=article&s
id=238

Hvis ovenstående demo er en udbyderbaseret EPG som vi kan forvente at se
det hos DR og TV 2 så bliver det da herligt let at optage programmer, og
så er døren da åben for en Mini mac mediacenter!

Hrm... måske er det ved at være den forkeret gruppe til dette indlæg...
men det er da skrevet på en Mac

--
Mvh Martin