Tidsberegning!
Fra : Claudio Adam

Dato : 13-03-06 14:39

Hvorfor skal År 0 regnes fra Bibel, se: Historie!

Der må da være andre Tidspunkter af væsentlig større vigtighed,
som der er mere Gyldige, end ud-drag fra Bibel.

Mvh. Adam

NB. Hvordan med Pyramiderne, tiden der!
Der er ski da nok af referencer rammer man kan påregne fra!

Fra : Andreas Falck

Dato : 13-03-06 15:26

Claudio Adam (slet MB4SF) skrev i

> Hvorfor skal År 0 regnes fra Bibel, se: Historie!

Hva' snakker du om???

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://bibeltro.dk + http://ravsted.dk/ + *DebatForum*

Fra : Claudio Adam

Dato : 13-03-06 15:39

Andreas Falck <fake@skrift.invalid> skrev:
> [...]
>
>Hva' snakker du om???
>
>--
>Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093

Du ved År 0.:

Tids-regning, se tallet 0, se Kalender, se eksempelvis:
år 2006, se: Jesus.

Er den 10 - 4?

Fra : Andreas Falck

Dato : 13-03-06 15:54

Claudio Adam (slet QOZ21) skrev i

> Du ved År 0.:
>
> Tids-regning, se tallet 0, se Kalender, se eksempelvis:
> år 2006, se: Jesus.
>
> Er den 10 - 4?

Du vrøvler. Der er ingen "År 0 regnes fra Bibel, se: Historie!"

Men vi har en tidsregning, hvor man engang vedtog at det skulle være fra det
årstal hvor Jesus var født. Senere har man så fundet ud af at man havde
lavet lidt fejlberegninger, da Jesus antagelig er født 4-6 år før det
tidspunkt hvor vores nuværende tidsregning begynder.

Hvis du nu kunne formås til at formulere dine evt. spørgsmål på helt
almindeligt jævnt dansk, ville det være meget lettere at kunne hitte ud af
hvad det er du forsøger at spørge om.

Og husk lige at læse lidt om det dersens herlige citatteknik - det er altså
ikke specielt svært at forstå og bruge.

Den rigtige anvendelse forøger risikoen for at graden af
misforståelser bliver væsentlig reduceret

Fra : Ingolf

Dato : 13-03-06 16:38

"Andreas Falck" <fake@skrift.invalid> wrote in message
> [...]
> Senere har man så fundet ud af at man havde lavet lidt fejlberegninger, da
> Jesus antagelig er født 4-6 år før det tidspunkt hvor vores nuværende

Alle årstal herunder er relavtive, så glem dit politimandsarbejde for en
stund :D

Fra omrking 45 FC benyttede man Julius' Cæsar's kalendar
http://en.wikipedia.org/wiki/Julian_calendar
som var baseret på en kalender der fulgte månen. Man havde endda skudår med
i beregningen allerde 45 FC, men det indebar 2 ekstra dage(?)/døgn(?) i
februar. Så gik man over til den Gregorianske kalender i vistnok 1563, som
kort fortalt kun har 1 ekstra skuddag i februar. Heller ikke dette var
korrekt nok, så man indførte skudsekunder
http://en.wikipedia.org/wiki/Leap_second
i (vistnok) 1972.
Og efter den store tsunami i Asien 2004, tror jeg, så er dagen blevet 2,68
mikrosekunder kortere.

Det er så kun den vestlige verdens målings metode, som kan være ligeså
korrekt som den islamiske kalender, kinesiske kalendar, maya kalenderen
eller en helt tredje.
http://webexhibits.org/calendars/calendar.html

Så hvad år, dato og klokken rent faktisk er, er et godt spørgsmål :D
_
Dette univers har ingen konstanter.

Fra : Ingolf

Dato : 13-03-06 17:13

"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> wrote in message

> Så hvad år, dato og klokken rent faktisk er, er et godt spørgsmål :D

Ps. Einstein påviste også at tiden går hurtigere, jo hurtigere vi bevæger os
i universet.
Vi kan regne ud hvor hurtigt jorden snurrer rundt om sig selv, og solen. Men
så bli'r det uklart hvad og hvor hurtigt vi roterer omkring i mælkevejen. Og
endelig, hvad roterer mælkevejen rundt om? Og hvis det rotere rundt om
noget, hvad roterer det så rundt om, osv osv.

Eftersom vi ikke kan beregne vores hastighed i universet, er tiden og dermed
alt relativt.

Fra : Andreas Falck

Dato : 13-03-06 17:13

Ingolf skrev i news:441599d6$0$901$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

[ ... ]
> Eftersom vi ikke kan beregne vores hastighed i universet, er tiden og
> dermed alt relativt.

Ja og ... !!

Fra : Cyril Malka

Dato : 13-03-06 17:24

In article <441599d6$0$901$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> wrote:

> "Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> wrote in message

> Ps. Einstein påviste også at tiden går hurtigere, jo hurtigere vi bevæger os
> i universet.

Einstein påvister forhåbentligt at tiden går langsommere jo hurtigere vi
bevæger os i universet.

--
Venligst,

Cyril

Det nye testamente - Fortæller man dig alt? => http://www.nytestamente.org
12 nye tegninger => http://www.malkaz.com/karikaturer

Fra : Cyril Malka

Dato : 13-03-06 17:39

> [...]

> "Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> wrote in message

> Ps. Einstein påviste også at tiden går hurtigere, jo hurtigere vi bevæger os

Einstein påviste forhåbentligt at tiden går langsommere jo hurtigere vi
bevæger os i universet.

Fra : Andreas Falck

Dato : 13-03-06 17:12

Ingolf skrev i news:441591ac$0$850$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

[ ... ]
> Alle årstal herunder er relavtive, så glem dit politimandsarbejde for en
> stund

Hvad ævler du om?

Fra : Ingolf

Dato : 13-03-06 17:27

Fra : Andreas Falck

Dato : 13-03-06 18:15

Ingolf skrev i news:44159d17$0$831$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

Nåh nej, Ingolf skrev slet ikke noget!!

Så hvorfor mon han sendte et indlæg uden at skrive noget??

Vinterkulder i vinterkulden

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-03-06 17:57

"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse

> Dette univers har ingen konstanter.

Hvad blev der af lysets hastighed i vakuum?

--
-Jens B.
I øvrigt mener jeg, Henrik Vestergaard Blunck er det levende bevis

Fra : Claudio Adam

Dato : 18-03-06 23:04

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> skrev:
> [...]
man
>har sit udseende, sin personlighed og sin vennekreds imod sig.

Vandet var helt klart,-:
men kummen mand, kummen........

Fra : Ingolf

Dato : 20-03-06 21:00

> "Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse

> Hvad blev der af lysets hastighed i vakuum?

Hvis du kan beregne lystest hastighed i vacuum, kan du vel også beregne
mørkets hastighed, i vacuum?
Er du sikker på at den målte hastighed er korrekt, og hvad baserer du det
på?
Er du siiker på at ALT mellem himmel og planeter er 'vacuum'?

Hvordan kan det være at PI ikke er konstant? Alle planeter og stjerner er
kugleformede.
Er du sikker på at RØDT lys er hurtigere end BLÅT lys f. eks?

En Dansk forsker beviste hvordan man kunne ændre hastigheden på lyset.
http://www.physicscentral.com/people/people-02-2.html

Hvad sker der med lys der kommer for tæt på et sort hul?

Hvilken hastighaed har de udskudte lysfotoner fra et sort hul?

Hvad er hastigheden i et ormehul?
http://www.physlib.com/worm_holes.html

Hvad menes med Zero Point Energy?
http://en.wikipedia.org/wiki/Zero-point_energy

Fra : Per Rønne

Dato : 20-03-06 10:23

Ingolf <Dont_Spam_ingolf@excite.com> wrote:

> Fra omrking 45 FC benyttede man Julius' Cæsar's kalendar
> http://en.wikipedia.org/wiki/Julian_calendar
> som var baseret på en kalender der fulgte månen.

Nej - Cæsars julianske kalender er nemlig en solkalender.

Og lad mig da blot citere fra den artikel, du henviser til:

==
The Julian calendar was introduced in 46 BC by Julius Caesar and took
force in 45 BC (709 ab urbe condita). It was chosen after consultation
with the Alexandrian astronomer Sosigenes and was probably designed to
approximate the tropical year, known at least since Hipparchus. It has a
regular year of 365 days divided into 12 months, and a leap day is added
to February every four years. Hence the Julian year is on average 365.25
days long.
==
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Claudio Adam

Dato : 13-03-06 17:06

> [...]
>Den rigtige anvendelse forøger
>risikoen for at graden af
>misforståelser bliver væsentlig reduceret

- du er en engel, Falck..........

Fra : Andreas Falck

Dato : 13-03-06 17:12

Claudio Adam (slet HX57O) skrev i

> - du er en engel, Falck..........

Det kunne du måske også ende med at blive via lidt hensynsfuld citatteknik

Fra : Claudio Adam

Dato : 13-03-06 19:53

Det slår mig ligepludselig,
du samarbejde med, Malkaenerne,
- jeg må sgu indrømme at jeg er lidt slap i elastikken io aften,
men det burde være gået op for mig før,
satan stå i den Whisky,
men engang imellem skal man jo gi den gas,
ikke sandt Falck?

med hilsen Adam

Fra : Andreas Falck

Dato : 13-03-06 21:36

Claudio Adam (slet VT8NS) skrev i

> Det slår mig ligepludselig,
> du samarbejde med, Malkaenerne,

Nope, mig ikke nej samarbejde med Malkaerne, for Malkaerne ikke vil
samarbejde med mig

Sov godt, og syng en sang - naboerne bliver måske glade

FUT dk.snak.off-topic

Og husk lige det dersens citatteknik

Fra : Claudio Adam

Dato : 13-03-06 17:13

Claudio Adam <kraka@HX57Oc.dk> (slet HX57O) skrev:

>- du er en engel, Falck..........

Og hvordan er Jesus korrekte fødsels år så stadfæstet Falck?

Jeg kan se pyramiderne.

- hvad kan du se? Falck.

Vi er vel enige om at Religion fylder for meget i Hver-dagen:
- jeg mener naturligvis i denne negativ retningen.

Derfor vil en neddrosling af denne jo ikke være at foragte,
( se, magt. )

Jah for derved at søge mere ovre i den Guds Ånd,
- Du ved: Den, den mere fredelige.

NB. Bare det ikke går for stærkt for dig Falck!
- skal vi prøve alligevel?

Mvh. Adam.

Fra : Andreas Falck

Dato : 13-03-06 18:18

Claudio Adam (slet A2PN4) skrev i

[ ... ]
> - skal vi prøve alligevel?

For mig at se ævler du blot noget forvrøvlet noget, så det gider jeg ikke
spilde mere tid på ...

Og da især slet ikke når det der med citatteknikken åbenbart ikke kan sive
ind.

Så derfor EOD herfra med ønsket om en lang og varm sommer

Fra : Claudio Adam

Dato : 13-03-06 19:14

> [...]
>Den rigtige anvendelse forøger
>risikoen for at graden af
>misforståelser bliver væsentlig reduceret

Måske kan jeg forstille mig at du bosatte dig i ørkenen,
- for en kort periode Falck:
mere en 40 dage,
i Ørknen Falck,
Jeg tænker du måske fik revvuderet din opfattelse:
som Autoriseret Sumpguffer.

Hold kæft hvor det går hvar Falck,
forståe du det?

Mvh. Adam.

Fra : jørgen

Dato : 13-03-06 19:16

"Claudio Adam (slet MB4SF)" <kraka@MB4SFc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor skal År 0 regnes fra Bibel, se: Historie!
>
> Der må da være andre Tidspunkter af væsentlig større vigtighed,
> som der er mere Gyldige, end ud-drag fra Bibel.

Der har også været brugt andre begivenheder som udgangspunkt for nummerering
af årstal. Bla. Jordens skabelse, Rom's grundlæggelse og Kejsere.

Anno Domini som betyder noget i stil med "i Herrens år" blev opfundet af
munken Dionysius Exiguus i Rom år 525 og blev i de efterfølgende århundreder
adopteret af resten af Europa.
Næsten alle bibellærde mener at Dionysius tog fejl i beregningen af Jesu
fødsel og at Jesu fødsel fandt sted før Herodes den stores død (Matt 2:19)
som ifølge den tyske astronom Johannes Kepler fandt sted i år 4 BC.

jvf.
http://en.wikipedia.org/wiki/Anno_Domini

mvh jørgen

Fra : Brian S

Dato : 18-03-06 22:23

Eller vedvarende anskaffelse af fotoudstyr for svigtende fotografisk
talent?