Billigst bil over 4 år
Fra : wolff13@gmail.com

Dato : 13-03-06 09:13

Hej Allesammen

Kæresten og jeg skal ud og have vores første bil, der primært skal
bruges til og fra arbejde - ca. 60 km om dagen.

Jeg har en meget økonomisk bevist kæreste og for hende er det meget
vigtig at vi får en bil der så billig så muligt, men for mig, der
skal bruge bilen, er det vigtigst at bilen starter hver dag og ikke
larmer alt for meget når jeg køre i den.

Vi har selv tænkt lidt på forskellige biler bla.

* Skoda fabia 1,4 år 2001 79000kr
* Fiat Punto 1,2 år 2000 55000kr
* Citiron saxo 1,4 år 2000 53000kr
* Skoda felicia 1,3 år 2000 35000kr
* Suzuki swift 1,3 år 1998 35000kr

Hvad vil være det bedst køb - her tænker jeg på mindst værditab
over 2 - 4 år, på disse biler? Er der andre biler vi burde tænke
over??

MVH
Jimmi

Fra : Christopher S

Dato : 13-03-06 09:28

wolff13@gmail.com wrote:
> [...]
>
> Hvad vil være det bedst køb - her tænker jeg på mindst værditab
> over 2 - 4 år, på disse biler? Er der andre biler vi burde tænke

Fås en Ford Fiesta ikke i samme prisklasse?

Fra : Søren

Dato : 13-03-06 09:38

Har i set på hvad det hverisær koster at forsikre de 5 biler. Det er ofte
det, der er den afgørende faktor første gang man køber bil. Mit råd er køb
en billig bil uden kaskoforsikring, og find en god og billig mekaniker. Så
må komfort og prestige vente lidt.
Af de 5 i har valgt tror jeg Skoda feliciaen vil være billigst over 4 år,
men den kan nu fåes billigere end 35000 kr.

Fra : Brian Binnerup

Dato : 13-03-06 09:43

> [...]
> en billig bil uden kaskoforsikring, og find en god og billig mekaniker.

Enig - de 30.000 kr. kan man godt ansvarsforsikre, det gør man ikke med
80.000 kr., og forskellen årligt kan godt være en ret stor procentdel af den
samlede pris for at holde bil...

Mvh

Brian

Fra : Brian Binnerup

Dato : 13-03-06 09:40

>Kæresten og jeg skal ud og have vores første bil, der primært skal
>bruges til og fra arbejde - ca. 60 km om dagen.

Det er ca. 14.000 km. om året fra og til arbejde - kører I 10.000 km.
derudover til andre ting, så skal I måske også overveje en diesel.

>Hvad vil være det bedst køb - her tænker jeg på mindst værditab
>over 2 - 4 år, på disse biler? Er der andre biler vi burde tænke
>over??

Umiddelbart så mister du nok færrest penge på de billige biler, men der er
dælme også stor forskel på at køre i en '98 Swift i forhold til en '01 Skoda
Fabia, både komfort og sikkerhedsmæssigt.

I princippet kan du være uheldig med reperationer med dem alle sammen, men
der er større risiko på de ældre modeller. Finder du en velholdt og
rustbehandlet årgang 2000 Fabia til 35.000 kr., så kører den længe prisen
taget i betragtning, men er du uheldig, så kommer du til at slåsse med rust
fra nu af og til den skrottes....

Det er en lidt speciel sammenligning, da du sammenligner biler i prisklassen
"Køb og smid væk" med nogle til omkring 80.000 kr.

Mvh

Brian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-03-06 11:04

"Brian Binnerup" <ns-brian@binnerup.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ca. 14.000 km. om året fra og til arbejde - kører I 10.000 km.
> derudover til andre ting, så skal I måske også overveje en diesel.

Rolig nu - han er nybegynder og kan måske ikke styre en vild turbodiesel :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-06 09:46

> [...]
>skal bruge bilen, er det vigtigst at bilen starter hver dag og ikke
>larmer alt for meget når jeg køre i den.

Så kan man da snakke om at være under tøflen

Hun kan jo sagtens sige at den skal være billig, når det er dig der skal
køre i den hver dag..

De biler som er gode at køre i og er lydsvage, er som regel også dem der
holder prisen, når vi snakker alm familie biler (ikke sportsvogne, de holder
prisen og larmer ))

Mvh
Morten

Fra : Kent Glerup

Dato : 13-03-06 09:50

On 13 Mar 2006 00:12:51 -0800, wolff13@gmail.com wrote:

> [...]
>larmer alt for meget når jeg køre i den.
>
>Vi har selv tænkt lidt på forskellige biler bla.

Muligvis den mest støjsvage af de nævnte.
Kører godt, billig at forsikre med kasko ved Top DK.

>* Fiat Punto 1,2 år 2000 55000kr

Formentlig en fil bil.

>* Citiron saxo 1,4 år 2000 53000kr

Lille, kører sjovt. Passer kørestillingen er det sikkert et fint køb.

>* Skoda felicia 1,3 år 2000 35000kr

Ekstremt billig at holde kørende hvis du finder et velholdt eksemplar.
Kan ansvarsforsikres meget billigt ved Top DK.

>* Suzuki swift 1,3 år 1998 35000kr

Ville jeg ikke røre med en fjernstyret teflonbelagt ildrager!

>Hvad vil være det bedst køb - her tænker jeg på mindst værditab
>over 2 - 4 år, på disse biler? Er der andre biler vi burde tænke
>over??

Bedste køb, når pris og daglig komfort afvejes: Fabia, måske Punto.

Bedste køb, med pris som hovedargument: Felicia, måske Swift.

MVH
Kent Glerup

Fra : tb

Dato : 13-03-06 16:24

* Skoda fabia 1,4 år 2001 79000kr
* Fiat Punto 1,2 år 2000 55000kr
* Citiron saxo 1,4 år 2000 53000kr
* Skoda felicia 1,3 år 2000 35000kr
* Suzuki swift 1,3 år 1998 35000kr

Vi har haft 2 felicia'er (den ene har vi endnu). Vi har været rigtigt godt
tilfreds, og har haft MEGET små udgifter, trods vi kører 300km om dagen
tilsammen.
Meeeeeen det er jo ikke en luksusbil. Jeg kan sagtens mærke at min
nyindkøbte Cordoba 2000 er en tand bedre på de fleste punkter (dog ikke
pladsen)
Men det bliver heller ikke en bil til de samme få kroner.
Så er valgtet ren økonomi så vælg feliciaen :
- Billig i indkøb
- Kan altid skydes af for en 10-15k når du er færdig med den
- Hammer billig i reservedele (gælder IKKE for 1,6eren!)
- Simpel maskine der holder længe'
- Ruster dog, men en 2000'er skal nok klare en 3-4 år før det er
kritisk...

Fra : Martin Kiefer

Dato : 13-03-06 23:49

<wolff13@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har en meget økonomisk bevist kæreste og for hende er det meget
> vigtig at vi får en bil der så billig så muligt, men for mig, der

Mon hun tænker det samme når/hvis I køer galt i den billigste bil I kunne
finde hvor man formodentlig har været nød til at gå på kompromis med
sikkerheden?

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 25-03-06 11:48

[...]

Nap en Fabia, super økonomi, de holder prisen rigtig godt. - Er ovenstående
pris rigtig ville jeg bare købe den omgående.
Kvaliteten er udemærket og den er også sikrest af de biler du nævner.
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=1&id2=75

-M
'05 BMW 325i E90

Fra : BJ

Dato : 25-03-06 11:54

<wolff13@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]

>skal bruge bilen, er det vigtigst at bilen starter hver dag og ikke
>larmer alt for meget når jeg køre i den.

Du kunne overveje at give lidt mere og købe en ny bil:

http://www.makeashorterlink.dk/838f4934

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~