Cardigans koncert i Store Vega
Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 13-03-06 00:24

Hej alle

Jeg har lige været til Cardigans koncert i Store Vega, og det var én af de
mest medrivende koncertoplevelser i lang tid. Fed lyd. Super oplagt band, og
udtrykket fra de forskellige perioder stod helt klart. Fedt, fedt, fedt!

At pigebarnet til tider sang lidt falsk ødelagde på ingen måde indtrykket -
og disse fejltrin tilskrives lydfolkene, for de fik da lidt skæld ud fra tid
til anden.

Nu vil jeg gerne høre, om der er nogen, der har været til begge de afholdte
koncerter (dette var jo en ekstrakoncert) og kan sammenligne oplevelsen? Var
dette en helt unik aften, eller spiller de sådan hver gang? For jeg har hørt
dem et par gange i Tivoli, og det var ikke noget skrive (hjem) om...

--
Jacob

Fra : rosenauer.dk

Dato : 13-03-06 10:04

Hej Jacob!

Jeg var desværre kun til den første af dem, og må også sige at det er den
bedste koncert jeg endnu har set med dem. Det tog dog bandet de første 3-4
numre at komme ordentligt i gang, hvorvidt lydmændene skal have noget af
skylden skal jeg lade stå i det usagte, men efter de første par numre, var
koncerten suveræn. Jeg fandt også mixet af numre rigtig god - der var meget
nyt, men selvfølgelig også deres hits. Kan næsten forrestille mig at
setlisten var nøjagtig den samme i går.. =)

Jeg må dog erkende at jeg, med undtagelse af det næstsidste album, som var
rigtigt fedt, mest er til det "gamle" Cardigans ... måske blot Super Extra
Gravity skal have mere tid og flere gennemlytninger for at vokse.. :') Hvad
siger du ?!

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 13-03-06 13:35

> [...]
> meget nyt, men selvfølgelig også deres hits. Kan næsten forrestille mig at
> setlisten var nøjagtig den samme i går.. =)

Ovenstående betragtninger passer også rigtig godt på gårsdagens koncert.

> Jeg må dog erkende at jeg, med undtagelse af det næstsidste album, som var
> rigtigt fedt, mest er til det "gamle" Cardigans ... måske blot Super Extra

Jeg kan ikke huske hele setlisten, men der blev vist kun spillet numre fra
Gran Turismo og fremefter, hvilket passer mig rigtig godt. Den helt store
glædelige overraskelse var, at de spillede Paralyzed (track 1 på Gran
Turismo). Derudover spillede de stort set hele den nye plade, og alle de
bedste numre fra "Long Gone...", herunder en suveræn udgave af "Live and
Learn". Hold da op, mand, jeg kunne blive ved

> Gravity skal have mere tid og flere gennemlytninger for at vokse.. :')
> Hvad siger du ?!

Helt enig i, at Super Extra Gravity er mere hårdtslående end deres gamle
albums (bortset fra Gran Turismo), men jeg synes ærligt talt også, at der er
kommet mere dybde i deres nyere numre, samtidig med, at musikken er blevet
langt mere varieret - det skal nok gro på dig, hvis du giver det chancen!

--
Jacob

Fra : rosenauer.dk

Dato : 13-03-06 16:04

> Jeg kan ikke huske hele setlisten, men der blev vist kun spillet numre fra

Du kan se den fra den første koncert her

http://rosenauer.dk/photography.php?gallery=Music/The%20Cardigans/20060301%20-%20Vega,%20Copenhagen&picture=0

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 13-03-06 16:40

Jacob Buus Smidt <nospam_j@nddata.dk> wrote:

> [...]
> dette en helt unik aften, eller spiller de sådan hver gang? For jeg har hørt
> dem et par gange i Tivoli, og det var ikke noget skrive (hjem) om...

Hejsa

Der ligger en mini-anmeldelse af showet på Train på min blog... Synes
det var "OK" sammenlignet med sidst jeg så dem. Dengang var det
simpelthen bare bedre... Men det er et skide godt band...

/Anna

--
http://homepage.mac.com/anna.andersen/blog/anna.html