Renault Laguna 1,6 Authentique st.car 5d
Fra : Johnny

Dato : 12-03-06 14:34

Hej
har idag været ude og set på denne model.
er der nogle der kan hjælpe mig om oplysninger om denne,
jeg tænker på om den har nogle sygedom man skal passe på.
Alt hjælp både ros og skam
Hilsen johnny

Fra : KASO

Dato : 12-03-06 15:09

"Johnny" <Feldtsing@home2.gvdnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er der nogle der kan hjælpe mig om oplysninger om denne,
> jeg tænker på om den har nogle sygedom man skal passe på.

1.6 motoren har i visse modeller/årgange haft problemer med tændspolerne,
men hvis "dit" eksemplar er/var iblandt, er problemet formentlig løst nu
(jeg fik skiftet alle 4 tændspoler på min Mégane Coupé 1999 på garantien -
og ikke haft problemer siden).

Hvilken årgang er der tale om?

LagunaII er blandt markedets bedst rustbeskyttede ab fabrik og blandt de
sikreste biler på markedet. Iflg. statistikkerne ligger Renault ikke blandt
de bedste mht. driftsikkerhed/fejl, men jeg har haft 3x Scénic (fra '97 og
frem) + ovenstående Coupé (der nu har kørt 100.000km - og bilerne har
bestemt ikke været plaget af fejl.

Hvis du er FDM-medlem, kan du på deres hjemmeside finde en liste over
tilbagekaldelser for alle mærker/modeller - her kan du se, om der er noget
specielt at holde øje med. I deres nybiltest
http://www.fdm.dk/motor/pdf/07-2001/laguna.pdf får den 5 ud af 5 stjerner...

Fra : Johnny

Dato : 12-03-06 15:28

Hej KASO
tak for dit indlæg
årgangen jeg har set på 12/2001

Fra : Kostas

Dato : 13-03-06 08:12

"Johnny" <Feldtsing@home2.gvdnet.dk> wrote in news:b2b8f$44142fec$563016c5
$13070@news.jay.net:

> Hej KASO
> tak for dit indlæg
> årgangen jeg har set på 12/2001
> hilsen johnny
>

> "Johnny" <Feldtsing@home2.gvdnet.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har selv haft kig på samme bil men i 2002. Men jeg har så læst i den
lokale avis (Vejle Amts Folkeblad) at der i Tyskland er førrt register over
alle biler der kommer til syn og de fejl de har. Der lå Lagunaen
allernederst som den bil med flest fejl. På biler over 3 år havde 14,5% af
dem alvorlige fejl.

Hvad det så dækker over er jo svært at vide. Men det har da fået mig til at
tænke lidt mere over den.

Derudover har den jo et ret specielt nøglesystem. Kan det ikke passe der
var en masse ballade om det for tid tilbage. Noget med at en ny nøgle
kostede omkring 15.000 eller mere? Så ikke nok med det er et irriterende
system (kan ikke sættes i et nøglebundt) - men det er åbenbart også ret
kostbart.

mvh

Kostas

Fra : Johnny

Dato : 13-03-06 13:34

hej kostas
Der må være noget du har misforstået
nøglekort koster ca 1000 kr og så skal det programmeres til ca 300 kr
har ringet til importøren og fået prisen. men du skal ha tak for svaret.
Hilsen johnny

Fra : Kostas

Dato : 13-03-06 14:45

> [...]
> nøglekort koster ca 1000 kr og så skal det programmeres til ca 300 kr
> har ringet til importøren og fået prisen. men du skal ha tak for

OK dejligt at høre. Jeg kan bare huske der var noget snak om det engang.
Men havde ikke undersøgt det nærmere. Det er så heller ikke nødvendigt når
man kan få andre til det

Men jeg har nok selv fundet en anden (Peugeot 307 HDI) da mit kørselsbehov
er steget lidt.

mvh

Kostas