Straf for at udstille billeder af x-kærste~
Fra : BamBam

Dato : 12-03-06 12:12

Kan man blive straffet for at hænge nøgen billeder op af feks. x-kæresten i
byen eller sprede billederne på nettet?

Så et program på TV hvor den ene i forholdet havet været utro også hvordan
partneren hævnet sig ved at offenligøre billeder af manden og elskerinden,
tænkte om den slags er lovligt?

Og hvad er straffen hvis det ikke er.

BamBam

Fra : Henning Makholm

Dato : 12-03-06 12:51

Scripsit "BamBam" <non@non.dk>

> Kan man blive straffet for at hænge nøgen billeder op af feks. x-kæresten i
> byen eller sprede billederne på nettet?

Ja, efter straffelovens §264d:

§264d. Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, der
uberettiget videregiver meddelelser eller billeder vedrørende en
andens private forhold eller i øvrigt billeder af den pågældende
under omstændigheder, der åbenbart kan forlanges unddraget
offentligheden. Bestemmelsen finder også anvendelse, hvor
meddelelsen eller billedet vedrører en afdød person.

--
Henning Makholm "Hi! I'm an Ellen Jamesian. Do
you know what an Ellen Jamesian is?"

Fra : BamBam

Dato : 12-03-06 13:08

> [...]
> meddelelsen eller billedet vedrører en afdød person.
>
> --
> Henning Makholm "Hi! I'm an Ellen Jamesian.

Hvad nu hvis den der udstiller billederne også er fotografen, så ejer han
vel også motivet og kan gøre med det hvad han vil, eller hvad?

Fra : Kim2000

Dato : 12-03-06 13:15

"BamBam" <non@non.dk> skrev i en meddelelse

> "Henning Makholm" <henning@makholm.net> skrev i en meddelelse

> Hvad nu hvis den der udstiller billederne også er fotografen, så ejer han
> vel også motivet og kan gøre med det hvad han vil, eller hvad?

Inden du nu kaster dig ud i en svinestreg, så vær opmærksom på at også dine
venner vil se billederne og finde ud af hvorfor du har gjort det. Det vil
radikalt ændre deres syn på dig, og du får næppe nogensinde en ny kæreste
til at lade sig fotografere af dig. Altsammen for at skade en person som har
såret dig. Hvor ynkelig kan man blive (og tro mig det vil din opgangskreds
også tænke, selvom de måske siger noget andet, mens du er der).

mvh
Kim

Fra : BamBam

Dato : 12-03-06 14:21

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> din opgangskreds også tænke, selvom de måske siger noget andet, mens du er

Jeg har ikke tænkt mig at gøre noget.
Personligt vil jeg heller møde om og give dem et lag tæsk!

Har da tidligere sendt/givet den mand min X-kone var mig utro med, vores
lidt mere "private" billeder, så kunne han da lige danne sig et indtryk af
hvad hun var for en, det vil sikkert pine ham lige så meget som mig når han
var sammen med hende efterfølgende at have de billeder på nethinden.

Hvis han vil have hende, så skulle han også have hele lortet med, inkl..
hendes billeder.
Sådan en møg sæk

BamBam

Fra : Wilstrup

Dato : 12-03-06 15:38

> Personligt vil jeg heller møde om og give dem et lag tæsk!

virkelig? hvorfor dog det? Det er da en primitiv reaktion. Hvad har din
x-kærestes nye forhold med dig at gøre? og hvad har den nye kæreste med dig
at gøre? Du ejer hende da ikke, og hvis hun har valgt en anden i stedet for
dig som er voldelig, så er det da helt i orden at hun har taget det skridt.

> [...]
> hvad hun var for en, det vil sikkert pine ham lige så meget som mig når
> han var sammen med hende efterfølgende at have de billeder på nethinden.

hvorfor har du dog gjort det? Du kan da bare brænde disse billeder og komme
videre med dit liv.

> Hvis han vil have hende, så skulle han også have hele lortet med, inkl..
> hendes billeder.
> Sådan en møg sæk

Ja, og du her helt uskyldig! Du er blot voldelig,hvis man skal tro det, du
skriver ovenover - og voldelige mænd skal man da holde sig fra. Pas hellere
på at du ikke bliver straffet for vold.

Ordentlige mandfolk kommer videre med deres liv -de farer ikke i flæsket på
eks-kæresten eller den nye kæreste, der jo er fuldkommen sagesløs i den sag.
Og bild dig ikke ind at den nye har "taget" hende fra dig - det kan ingen.Du
er frustreret over at han ser bedre ud end dig, er en bedre elsker og i det
hele taget er behageligere at være sammen med - hun har valgt ham i stedet
for dig. Havde du appelleret til hendes følelser på en ordentlig måde så var
dette ikke sket.
Hun foretrak altså den anden - det kan du ikke gøre noget ved udover at
bryde loven, og så først er du ude på et skråplan.

Vær et mandfolk og kom videre! Kun kujoner truer andre med tæsk fordi de
ikke kan få deres vilje.
--
Wilstrup

Fra : BamBam

Dato : 12-03-06 15:50

Fra : Wilstrup

Dato : 12-03-06 16:14

Vær et mandfolk og kom videre! Kun kujoner truer andre med tæsk fordi de
ikke kan få deres vilje.
'
Jeg undrer mig over at du fandt mit budskab så vigtigt at du absolut måtte
gentage det uden kommentarer!
--
Wilstrup

Fra : BamBam

Dato : 12-03-06 16:51

> [...]
> '
> Jeg undrer mig over at du fandt mit budskab så vigtigt at du absolut måtte

Min mus/pc er lidt følsom, så når jeg trykker på besvar så får den også
trykt på send lige så hurtigt.

Nu er tingene ikke alt lige sort og hvidt, så du kan ikke vide hvad der
ligger til grund for hvad, for en type min x-kone har været sammen med, men
lad mig sige det sådan at han var ungkarl og til fest og farver, jeg var til
familie.
Min x-kone er alkoholiker og det er han også, han faldt for alt hendes
psykisk pis, det gør jeg ikke mere om at hun ikke har et problem, det er
alle andre.
Han slæber min x-kone med på værtshus og efterlader vores 2 årig syge barn
(tæt på at dø 14 dage før) alene hjemme hos hende for at drikke sig fuld i
hendes selskab.

Så lige til oprejsning for mig selv omkring det at se bedre ud og sex osv.
Jeg er 10 år yngre end ham, min x-kone er 5 ældre end mig.
Hun har ringet gentagende gange til mig efter, for at få mig på besøg om
natten, der var noget han ikke kunne klare, men druk sætter sig vel også på
potensen!
Desuden forlod hun ham for at være sammen med mig igen, at hun så vær gang
alkoholden kalder, finder tilbage til ham er så en anden ting, men jeg er
færdig med hende.

Desuden så har han været rigtig fræk over for mig og vil bla. slås, men når
han ser mmig ryster han i bukserne for efterfølgende at sende mig SMS om jeg
bare kan komme, for så at gemme sig

Jeg agter at få den fylde forældermyndighed over vores børn, har 2 en hos
mig og en hos hende.

BamBam

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 12-03-06 16:56

BamBam wrote:
<SNIP en livshistorie>

Og hvad har det med udstilling af billeder at gøre?

FUT: dk.snak.offtopic

Mvh
Johan

Fra : BamBam

Dato : 12-03-06 17:14

"Johan Holst Nielsen" <spam@phpgeek.dk> skrev i en meddelelse
> BamBam wrote:
> <SNIP en livshistorie>
>
> Og hvad har det med udstilling af billeder at gøre?

Ikke noget, det var svar på andet.

BamBam

Fra : Wilstrup

Dato : 12-03-06 20:22

> Han slæber min x-kone med på værtshus og efterlader vores 2 årig syge
barn
> (tæt på at dø 14 dage før) alene hjemme hos hende for at drikke sig fuld i
> hendes selskab.

Så skulle du anmelde det til myndighederne -det hjælper stadig ikke at tæve
dem ud af det.

> Så lige til oprejsning for mig selv omkring det at se bedre ud og sex osv.
> Jeg er 10 år yngre end ham, min x-kone er 5 ældre end mig.

Hun har nok haft brug for en ældre og mere "stærk" person - krage søger
mage.

> [...]

> alkoholden kalder, finder tilbage til ham er så en anden ting, men jeg er

fint -men for jeres barns skyld, så burde du bede om at få
forældremyndigheden - du kan anmelde hende til myndighederne for vanrøgt -
det skal de reagere på.

> Desuden så har han været rigtig fræk over for mig og vil bla. slås, men
> når han ser mmig ryster han i bukserne for efterfølgende at sende mig SMS
> om jeg bare kan komme, for så at gemme sig

Det er ikke vejen frem -

> Jeg agter at få den fylde forældermyndighed over vores børn, har 2 en hos
> mig og en hos hende.

jamen, så skulle den jo være hjemme! Men igen: at banke konen og/eller
manden ændrer ikke på tingene.
--
Wilstrup

Fra : BamBam

Dato : 13-03-06 21:06

> Hun har nok haft brug for en ældre og mere "stærk" person - krage søger
> mage.

Nej han er bare så naiv at han hopper på alt hendes pis, manden er 40 år har
ingen børn og aldrig været gift, forguder hende og køber alt hvad hun vil
have, hun udnytter ham og han hende.

> fint -men for jeres barns skyld, så burde du bede om at få
> forældremyndigheden - du kan anmelde hende til myndighederne for vanrøgt -
> det skal de reagere på.

Det har jeg gjort, de har ikke gjordt en skid, bad dem om at få en snak med
hende, der er aldrig sket noget.
Men jeg har kontaktet advokat for at få den fylde forældremyndigheden nu.

Ikke andet end at jeg får det bedre!

BamBam

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 12-03-06 16:17

Wilstrup wrote:
> [...]
> dig som er voldelig, så er det da helt i orden at hun har taget det skridt.

Nu ikke for at forsvare - men sådan som jeg læser det kan det lige så
vel være dem der hænger billederne op han vil tæske - ikke at det gør
situationen bedre - men stadig :) Men mener nu den er dobbelttydigt.

mvh
Johan

Fra : Brian K

Dato : 13-03-06 01:56

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

Hejsa

Først og fremmest - er det måske nødvendigt at overhøre det i indlægget som
tydeligvis er skrevet i frustrationer - jeg tror nu personligt ikke at
BamBam har tænkt sig at banke nogen - men det er en naturlig reaktion
overfor magtesløshed at reagere med at sige "jeg smadre dem når jeg nu ikke
kan gøre andet"

> [...]
> dig at gøre? Du ejer hende da ikke, og hvis hun har valgt en anden i
> stedet for dig som er voldelig, så er det da helt i orden at hun har taget

Ja - men hvad med almindelig ansvarsfølelse overfor de valg man har taget
her i livet?
Som feks at have fået børn, osv.
At smutte fra et forhold der "bare ikke virker" - efter at have forsøgt på
at løse problemerne - ja det er vel alles ret. Men nogen - vælger at smutte
feks fordi, "det er den nemmeste løsning" - "jeg tror jeg kan få noget
bedre" - "hey...ham/hende der ser spændende ud!!"
Vi er ikke alle sammen reflekterende personer / med en normal psyke - der er
nogen der bare smutter videre når det ikke længere er "nemt" - nogen som
ikke vil slå sig til tåls med at være forældre (på godt og på ondt - med en
masse personlige offringer (frihed til at besøge venner / diskoteker, osv) -
eller som i BamBams tilfælde - en mor som syntes det er vigtigere at drikke
sig sanseløs (mage søger mage, eller hvad det var du skrev).

> hvorfor har du dog gjort det? Du kan da bare brænde disse billeder og
> komme videre med dit liv.

Ja - det er så nemt at skrive - har du ingen empati for den situation BamBam
står i?
Er hævnlyst en ukendt følelse for dig? (der er langt fra at have det til at
handle på det)

> Ja, og du her helt uskyldig! Du er blot voldelig,hvis man skal tro det, du
> skriver ovenover - og voldelige mænd skal man da holde sig fra. Pas
> hellere på at du ikke bliver straffet for vold.

Jeg tror ikke at Bambam er voldelig - men jeg ved hvor han er lige nu
følelsesmæssigt - ikke et rart sted. Nogen påstår at tiden læger alle sår -
af erfaring kan jeg sige at det er ganske korrekt

> Ordentlige mandfolk kommer videre med deres liv -de farer ikke i flæsket
> på eks-kæresten eller den nye kæreste, der jo er fuldkommen sagesløs i den
> sag.

Aha - så hvis "den nye kæreste" hiver og hiver - ringer og ringer -
kontakter og kontakter - nægter at tage et "nej for et nej" - så er han helt
uskyldig?

Der er (som så mange andre typer) personer som har betegnelsen
"ægteskabsbrydere" - orker ikke at komme ind på hvad det er for en social
arv der skaber disse personer - blot gøre opmærksom på at de findes - de
lever et liv i endeløse (gifte) forhold - dog med den hage at det aldrig er
deres egne koner!

Dertil kommer den almindelige "sultne" mand - som er ligeglad med at der
sidder en ring på kvindens finger.

At derefter komme med udsagnet "hun faldt vel ikke i hvis det ikke var fordi
at "du ikke dur til en skid"" er for langt ude - fristelser kan være svære
at stå for (og en charmerende mand/kvinde ligeså). Derhjemme er en partner
som har 2 børn, fuldtidsarbejde, osv - her foran konen/manden (som måske er
i byen for første gang i 2 - 3 år) står en sød/glad/frisk "bejler" som siger
alle de rigtige ting.

Men Wilstrup - det kan natrligvis godt forholde sig sådan at du er en af
disse "superlækre fyre - som ingen kvinde kunne drømme at forlade" (smiler -
tag det ikke ilde op - det er skrevet i god mening) - men at tro at "ingen
forlader den anden partner uden at "der er noget galt med partneren" - det
er en påstand der er helt forkert.

> [...]
> elsker og i det hele taget er behageligere at være sammen med - hun har
> valgt ham i stedet for dig. Havde du appelleret til hendes følelser på en

Og hvordan drager du den konklution?

> Hun foretrak altså den anden - det kan du ikke gøre noget ved udover at
> bryde loven, og så først er du ude på et skråplan.

Enig - eller måske valgte hun bare den nemme løsning? (den uden bleskift,
osv)

> Vær et mandfolk og kom videre! Kun kujoner truer andre med tæsk fordi de
> ikke kan få deres vilje.

Enig - men nu har han jo heller ikke gjort det - han har ytret sine
frustrationer her i gruppen

Mvh
Brian

Fra : BamBam

Dato : 13-03-06 21:11

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> BamBam har tænkt sig at banke nogen - men det er en naturlig reaktion
> overfor magtesløshed at reagere med at sige "jeg smadre dem når jeg nu

Ja det er det nok, men kunne da rigtigt godt tænke mig at stikke min X sådan
en kæmpe flad, ikke slå hende halv ihjel men bare sådan en ordentlig flad
der siger spar to!
Ham idioten der bragte min datter liv i fare ved at slæbe hendes mor på
værtshus og efterlade vores datter alene tilbage om aften, ham kunne jeg da
også godt tænke mig at give en ordentlig kæbe rasler så han kan mærke at man
ikke gøre sådan ting og slipper godt fra det.

BamBam

Fra : Wilstrup

Dato : 13-03-06 22:21

> [...]
> da også godt tænke mig at give en ordentlig kæbe rasler så han kan mærke
> at man ikke gøre sådan ting og slipper godt fra det.

især til Brian K: I rest my case!
--
Wilstrup

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 13-03-06 22:45

On Mon, 13 Mar 2006 22:21:28 +0100, Wilstrup wrote:

> især til Brian K: I rest my case!

Jeg kunne godt tænke mig en million, ergo er jeg millionær.

Fra : Wilstrup

Dato : 13-03-06 22:20

> [...]
> osv)

> Enig - men nu har han jo heller ikke gjort det - han har ytret sine

Jeg kan ikke kommentere den yderligere, da jeg i så fald får tæsk for at
være OT i gruppen - jeg vil i stedet læne mig tilbage og se om der er nogen
her, der vil fortælle dig at du er OT (hvilket du jo er! ) somme har jo
vældig travlt med mig!
--
Wilstrup

Fra : Henning Makholm

Dato : 12-03-06 13:11

Scripsit "BamBam" <non@non.dk>

> Hvad nu hvis den der udstiller billederne også er fotografen,

Det ændrer ikke noget på ovenstående.

> så ejer han vel også motivet og kan gøre med det hvad han vil, eller
> hvad?

At "eje" noget medfører ikke at man har ret til at bruge det til noget
strafbart. Eller mener du fx også at man kan forsvare et knivdrab ved
at sige at man ejer knive ærligt og redeligt og derfor kan gøre med
den hvad man vil?

--
Henning Makholm "Wir kommen nun ans Ziel unserer Ausführungen."