Film til 19.- nogen der er det værd
Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 12-03-06 10:42

Sidder lige og tjekker DVDoo's 19.- kroner tilbud ud, men ville godt lige
høre om nogen kun anbefale et par stykker. Kan lige sige at en film til 19.-
ikke behøver at have surround og det perfekte billede osv. for mig.

Film jeg har bestilt:
- True Romance
- The Isle
- Bichumoo
- Rød Chock
- Shiri

Film jeg overvejer:
- Blood money (m. Lee Van Cleef)
- Captain Apache
- Mirakel Morderen (m. Ed Harris)
- Ulvenes Nat (koster 39.-)

Mvh. Brian

Fra : KO

Dato : 12-03-06 11:28

> Sidder lige og tjekker DVDoo's 19.- kroner tilbud ud, men ville godt lige
> høre om nogen kun anbefale et par stykker. Kan lige sige at en film til
> 19.- ikke behøver at have surround og det perfekte billede osv. for mig.

KLIP

Ja, man kan efterhånden få gode DVD-film til billige penge. I starten kunne
ALLE film sælges til uhyrlige summer, bare de havde DTS lydspor

Er selv stoppet med at købe, bare fordi de er billige. Vil hellere have lidt
fære titler, og så være rigtig glad for dem man har. Men vi er jo heldigvis
alle forskellige..... Men der findes da bestemt også rigtig rigtig gode
film, til under 40 kr. på DVD. Tag f.eks. En Verden Uden For. Den har jeg på
et tidspunkt set til 29 kr. Sådan måtte det da gerne være med ALLE film, når
de blev f.eks. 5 år gamle

Fra : Jesper Lund

Dato : 12-03-06 11:43

KO <kim.mail@SLETc.dk> wrote:

> Ja, man kan efterhånden få gode DVD-film til billige penge. I
> starten kunne ALLE film sælges til uhyrlige summer, bare de havde
> DTS lydspor

Det er ret tydeligt at DVD producenterne følger en "price skimming"
strategi i deres markedsføring. Først sættes prisen til f.eks. 199 kr,
og alle dem som er villige til at betale så meget køber. Derefter sættes
prisen lidt ned, f.eks. til 149 (spar 25% !!!), og der er lidt flere som
er villige til at købe. Næste trin er at nedsætte prisen til 99, og der
kommer flere købere på banen, etc. Til sidst skal der ryddes op på
lageret, som så sælges resten til 25 kr. På den måde hiver producenten
det maksimale beløb ud af hver enkelt forbruger. Selvfølgelig kunne de
sælge flere enheder ved at sætte introduktionsprisen til 99 kr, men de
ville ikke tjene så mange penge. Og det er nu en gang det, som det hele
handler om.

Det er ret forudsigeligt, at man kan spare penge ved at vente med at
købe (DTS eller ej). Men man kommer til at vente (i sidste ende kunne
man også vente til filmene bliver sendt på TV...), og DVD producenterne
ved at der er et segment af forbrugere, som bare skal have filmene lige
når de udkommer.

--
Jesper Lund

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 12-03-06 12:00

"KO" <kim.mail@SLETc.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, man kan efterhånden få gode DVD-film til billige penge.

Åh jeg køber skam både billige og dyre film. Derfor jeg spørger til disse
19.- indimellem får jeg fat i en meget billig film jeg ikke kendte, som er
gangske god.

> [...]
> heldigvis alle forskellige..... Men der findes da bestemt også rigtig
> rigtig gode film, til under 40 kr. på DVD.

Netop

Fra : Jesper Lund

Dato : 12-03-06 11:32

Brian, Rikke og Kristian <brauner.kjeldsen@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE>
wrote:

> [...]
> godt lige høre om nogen kun anbefale et par stykker. Kan lige
> sige at en film til 19.- ikke behøver at have surround og det

Hvorfor checker du ikke specifikationerne på DVDoo's websider? Jeg kan
ikke forestille mig at DVD'er til 19 kroner er specielle udgaver med
lavere bitrate og ringere lyd end de normale DVD udgaver af filmen. Jeg
tror snarere, at der er tale om et oprydningssalg el.lign., hvor man
bare kan gøre et godt tilbud, sålænge lageret er der. Den "True Romance"
udgave, som du kan købe til 19 kr, er der sikkert nogen som har betalt
199,- for engang...

--
Jesper Lund

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 12-03-06 11:58

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan gøre et godt tilbud, sålænge lageret er der. Den "True Romance"
> udgave, som du kan købe til 19 kr, er der sikkert nogen som har betalt

Fordi det er ret lige meget med de specifikationer for mig, hvis filmen
koster 19.- det var det jeg prøvede at sige...men gjorde det åbenbart meget
uklart Jeg spørger til om nogle af disse 19.- film er noget værd? er
ligeglad med formatet de er i, hvis det er en ok film.

Mvh. Brian

Fra : Jan Andersen

Dato : 12-03-06 11:35

On Sun, 12 Mar 2006 09:42:15 -0000, "Brian, Rikke og Kristian"
<brauner.kjeldsen@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE> wrote:

>- Rød Chock

Svjh er den danske udgivelse P&S. Så i mine øjne "u-selig"

--
Jan

Remove 'FOS' from emailaddress.

Fra : JYH

Dato : 12-03-06 12:23

Brian, Rikke og Kristian wrote:
> [...]
> lige høre om nogen kun anbefale et par stykker. Kan lige sige at en
> film til 19.- ikke behøver at have surround og det perfekte billede

Du kan checke alle filmen her:
www.imdb.com

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 12-03-06 13:20

"JYH" <jyh@no.spam> skrev i en meddelelse

> Du kan checke alle filmen her:
> www.imdb.com

Ja men tit er jeg uenige med IMDB's brugere, og sætter mere pris på folk her
i denne gruppes mening, da jeg her kender en lille smule til hvilke andre
film disse brugere kan lide.

mvh. Brian

Fra : JYH

Dato : 12-03-06 15:42

Brian, Rikke og Kristian wrote:

> Ja men tit er jeg uenige med IMDB's brugere, og sætter mere pris på
> folk her i denne gruppes mening, da jeg her kender en lille smule til
> hvilke andre film disse brugere kan lide.

OK. Vidste ikke om du kendte Imdb.
Selv har jeg ikke været så lang tid i gruppen endnu,
så jeg ved, hvem jeg deler filmsmag med

Fra : Tue Sørensen

Dato : 12-03-06 12:42

Jesper Lund skrev:

> [...]
> man også vente til filmene bliver sendt på TV...), og DVD producenterne
> ved at der er et segment af forbrugere, som bare skal have filmene lige

Tjah, altså, nu er priserne jo ikke ligesådan på det internationale
marked. Masser af websteder sælger nye film til *langt* under de 199
kr. Men mht. danske butikpriser har du ret, pånær at mange nye film
altså aldrig når ned på de 25 kr. Dem der koster 25 kr. er
mestendels masseproducerede, populære, oftest ældre film, som de ved
de kan sælge en masse af under alle omstændigheder. Jeg husker ikke
at have set nogen ny film, som først har kostet 199 kr., siden er
blevet nedsat til 25 kr. I hvert fald kun hvis den har været en brugt
leje-film. De fleste almindelige film ender med at koste 99 kr., samt
en del tilbud til 49.95. Men nogen gange skal de jo af med nogle
rester, og så sælger de ud til billige penge, hvilket jo bare er
dejligt for os!

- Tue

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-03-06 14:10

> [...]

> i denne gruppes mening, da jeg her kender en lille smule til hvilke andre

Desuden syntes jeg der er en uheldig tendens p`det seneste hvor
studierne (eller andre interesserede) udgiver sig for at vñre brugere
og skriver de vildeste lovprisninger af alle film. Det sker
efterhånden meget ofte og jeg er helt holdt op med at læse imdb
brugeres vurdering af nye film.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : JYH

Dato : 12-03-06 15:40

Lars Hoffmann wrote:

> [...]
> og skriver de vildeste lovprisninger af alle film. Det sker
> efterhånden meget ofte og jeg er helt holdt op med at læse imdb

Hvordan ved du at studierne/interessenter benytter den metode?
Er det noget du har læst?
Det er ikke noget angreb, jeg er bare nysgerrig.

Men der er i hvert fald en tendens til, at folk giver en film
enten top karakter eller bund karakter.

Fra : Jesper

Dato : 12-03-06 15:35

wrote:

> [...]
> høre om nogen kun anbefale et par stykker. Kan lige sige at en film til 19.-
> ikke behøver at have surround og det perfekte billede osv. for mig.

Alle glimrende film

> Film jeg overvejer:
> - Blood money (m. Lee Van Cleef)
> - Captain Apache
> - Mirakel Morderen (m. Ed Harris)
> - Ulvenes Nat (koster 39.-)
>
> Mvh. Brian

The Company of Wolves (Ulvenes Nat) er en fremragende film. Utrolig flot
fantasypræget horrorfilm fra 1984, som jeg så i biffen i sin tid og nu
har indlemmet i DVD samlingen.

--
Jesper
The saw is family!

Fra : Mr. D

Dato : 12-03-06 16:52

skrev i en meddelelse news:4413ecf2$0$27593$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> høre om nogen kun anbefale et par stykker. Kan lige sige at en film til
> 19.- ikke behøver at have surround og det perfekte billede osv. for mig.

Jeg har lige bestilt:

1 stk. Blood Money (Lee Van Cleef) (R2) 19 kr.
1 stk. Jerry Lewis & Dean Martin - At War with the Army (1950) (R2) 19 kr.
1 stk. John Wayne - McLintock (R2) 19 kr.
1 stk. Shirley Temple - Little Princess, The (1939) (R2) 19 kr.
1 stk. Bing Crosby & Bob Hope - Road To Bali (1952) (R2) 19 kr.
1 stk. H.G. Wells´ First Men in the Moon (R2) 29 kr.
(1 stk. Den Amerikanske Borgerkrig (7-disk) (R2) 169 kr.)

.... men koster Capt. Apache ikke 39,- ?

simon

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-03-06 19:43

JYH wrote:

> Hvordan ved du at studierne/interessenter benytter den metode?
> Er det noget du har læst?

Man ser ofte at en film med en middel karakter får så overstadig
positiv omtale at de virkelig ikke kan være almindelige brugeres
generelle holdning. Desuden er det også kun i den første uges tid
efter at filmen har haft premiere at det ses.

Prøv at se f.eks denne: http://www.imdb.com/title/tt0455612/ den har
en gennemsnitlig rating på 2,8/10 alligevel er de fleste usercomments
på 10/10. Det kan kun være fake.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : JYH

Dato : 13-03-06 11:38

Lars Hoffmann wrote:

> Prøv at se f.eks denne: http://www.imdb.com/title/tt0455612/ den har
> en gennemsnitlig rating på 2,8/10 alligevel er de fleste usercomments
> på 10/10. Det kan kun være fake.

Du har ret - det ser mere end mistænkeligt ud.
Ærgerligt at nogen ødelægger en ellers god hjemmeside.

Fra : Holst

Dato : 13-03-06 11:47

Lars Hoffmann wrote:

> Prøv at se f.eks denne: http://www.imdb.com/title/tt0455612/ den har
> en gennemsnitlig rating på 2,8/10 alligevel er de fleste usercomments
> på 10/10. Det kan kun være fake.

Øh ... der er da omtrent lige så mange, som har givet den 1/10, som har
givet den 10/10.

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 13-03-06 17:12

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in

> [...]
> generelle holdning. Desuden er det også kun i den første uges tid
> efter at filmen har haft premiere at det ses.

Jeg kender folk der synes at speed og speed 2 er fantastiske film.
De synes til gengæld at Shawshank og Das Boot som jeg er vilde med
er noget lort... folk er forskellige. Dog er det med den første uge
da lidt suspekt :)

> Prøv at se f.eks denne: http://www.imdb.com/title/tt0455612/ den har
> en gennemsnitlig rating på 2,8/10 alligevel er de fleste usercomments
> på 10/10. Det kan kun være fake.

Måske hænger det også sammen med at man gerne vil bruge tid på at
skamrose noget man er vildt begejstret for. Men omvendt gider man
ikke spilde tid på noget lort. Jeg rater ofte film derinde, men
har kun meget få gange skrevet noget - og det har været når jeg
var rigtig rigtig begejstret. Den omtalte film har efter sigende
ligget nummer et i USA i et par uger, så nogen er der vel der er
vilde med den.

Jeg tror dog også bestemt at der bliver fusket med ratings - det
ville da være underligt andet - desværre.

/hilsner
--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Jayne: You know what the chain of command is?

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-03-06 12:15

Holst wrote:

> Øh ... der er da omtrent lige så mange, som har givet den 1/10, som har
> givet den 10/10.

Det kommer ikke engang tæt på. Desuden burde en film med 2.8 som
gennemsnits vurdering have 4 gange flere vurderinger på 1/10 end på
10/10.

Hvis man kigger på andre vurderinger af andre film er det meget mere
afmålt med brugerkommentarerne, men af og til falder man over elendige
film der roses til skyerne.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Holst

Dato : 13-03-06 12:58

Lars Hoffmann wrote:

> Det kommer ikke engang tæt på. Desuden burde en film med 2.8 som
> gennemsnits vurdering have 4 gange flere vurderinger på 1/10 end på
> 10/10.

Det skyldes jo, at IMDb beregner scoren på en særlig måde. Det er ikke
et normalt gennemsnit.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-03-06 12:24

Lars Hoffmann wrote:

> Desuden burde en film med 2.8 som
> gennemsnits vurdering have 4 gange flere vurderinger på 1/10 end på
> 10/10.

Ja det har jeg så ikke ret i eftersom IMDB bruger en underlig måde at
regne gennemsnitskarakteren ud på. Alligevel er det et dybt
mistænksomt at ud at filmen får 568 stemmer på 10/10 og 546 på 1/10
og at de resterende 361 stemmer bliver jævn fordelt. Der plejer at
være en noget mere jævn fordeling over hele linien.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-03-06 21:46

Lars Gjerløw Jørgensen wrote:

> Jeg tror dog også bestemt at der bliver fusket med ratings - det
> ville da være underligt andet - desværre.

Det er først noget jeg har observeret det sidste halve års tid, men
det er ret tydeligt når det foregår. Eller også er det bare nogen
der er bedre til at skjule det end andre

Med venlig hilsen
Lars hoffmann