Citizen Promaster.
Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 12-03-06 10:37

Er der nogen der kender en urmager som kan trykprøve et Citizen Promaster
(helst i københavnsområdet)?

Fra : Henrik

Dato : 12-03-06 11:33

Claus Grell Hansen skrev:

> Er der nogen der kender en urmager som kan trykprøve et Citizen Promaster
> (helst i københavnsområdet)?

Prøv Big Ben

Mvh
Henrik

Fra : Essal

Dato : 13-03-06 14:37

Vær opmærksom på det koster en bondegård... Havde mit til eftersyn
sidste år og måtte betale 695,- i den lokale urbiks, som dog sendte
det et eller andet sted hen.

Næste gang aftales prisen på forhånd.

Mvh.
Lasse

Fra : SuperDive aps

Dato : 13-03-06 14:48

"Claus Grell Hansen" <nospam@divein.dk> wrote in message
> Er der nogen der kender en urmager som kan trykprøve et Citizen Promaster
> (helst i københavnsområdet)?

Urmageren i Kattesundet 2 oppe på 1.sal. Han tager 300,-

Hilsen
Michael.

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 13-03-06 16:35

Med frygt for at virke ubegavet. Hvor ligger "Kattesundet" ?

Claus

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 13-03-06 23:17

Hvis du f.eks. prøver på krak.dk eller map24.dk og skriver "Kattesundet 2"
tror jeg du finder svaret.
/Sune

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 14-03-06 08:36

Kattesundet findes i 9 byer i danmark.
Fandt det dog som en siddegade til strøget i kbh.

Tak til folk for hjælpen.

Fra : TT

Dato : 14-03-06 11:04

"Claus Grell Hansen" <nospam@divein.dk> skrev i en meddelelse
> Kattesundet findes i 9 byer i danmark.
> Fandt det dog som en siddegade til strøget i kbh.
>
> Tak til folk for hjælpen.
>

> "Sune Jorgensen" <sune.jorgensen@mail.dk> wrote in message

Det er dér han ligger i KBH (hvilket for københavnere jo er underforstået,
hvis det ikke var KBH, ville man jo skrive by navnet ) Pas på med at
give op, da det kan være lidt svært at finde ham første gang, man skal
huske at kigge op ... for at se skiltet.

-Torben

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 14-03-06 18:45

Claus nu startede du jo tråden med at skrive "helst i københavnsområdet", så
medmindre nogen vil lede dig på afveje, så giver det jo næsten sig selv.
/Sune

Fra : Johnny Christensen

Dato : 14-03-06 19:12

"Sune Jorgensen" <sune.jorgensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Claus nu startede du jo tråden med at skrive "helst i københavnsområdet",
> så medmindre nogen vil lede dig på afveje, så giver det jo næsten sig
> selv.
> /Sune

Det er dog ikke første gang at nogen har vildledt mere, end vejledt her på
gruppen. Så måske ganske relevant alligevel, at spørge til de nøjagtige
detaljer...

mvh
Johnny

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 14-03-06 22:01

Meget vel Johnny, men det tager kun 10 sekunder at gå ind på dgs.dk og
skrive "ur" og "kattesundet 2" hvorved der kun fremkommer dette (for hele
Danmark):

Regent Ure
Kattesundet 2, 1. tv
1458 København K

Så sku det vidst være "slået" på plads, og så håber jeg ikke nogen føler sig
vildledt

Tik-Tak Sune

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 15-03-06 11:13

What ever...
Tak alligevel.

Fra : elsmic

Dato : 24-03-06 01:07

Hej

Efter at være blevet præsenteret for en pris på 500 kroner for en
trykprøvning her i hovedstaden tog jeg uret med til min hjemstavn Fredericia
og gik ned i "Klokken". Der gjorde de det for en halvtredser.

Med venlig hilsen Michael

Fra : Henning

Dato : 24-03-06 09:41

On Fri, 24 Mar 2006 00:07:17 -0000, "elsmic" <elsmic@post9.tele.dk>
wrote:

> [...]
>trykprøvning her i hovedstaden tog jeg uret med til min hjemstavn Fredericia
>og gik ned i "Klokken". Der gjorde de det for en halvtredser.

Incl. garanti for at det stadig er vandtæt på 100 meter? Næppe...

Fra : elsmic

Dato : 24-03-06 11:25

Inclusiv garanti for det stadig er tæt på 100 meter...

Med venlig hilsen Michael

Fra : Poul Olesen

Dato : 24-03-06 11:57

Det der koster 500 kroner er at Citizen kræver at uret sendes ind til
dem og bliver trykprøvet. At din lokale urmager så selv skifter
batteriet som i alle andre ure og giver dig garanti for at det er tæt,
betyder ikke at Citizen vil godtage batteriskiftet. Man kan så sige at
der vel ikke er nogen garanti fra Citizen på et ur der skiftes batteri
i, så kan man vel også som forbruger bestemme kvaliteten af det arbejde
der laves på uret.

Med venlig hilsen
Poul

Fra : LauritsT

Dato : 24-03-06 12:41

Så længe der er fulgt en garanti med for, at det er tæt til 100m, kan
man vel stort set være lige glad med om urmageren sendte det ind eller
ej. Hvis det viser sig, at han selv har skiftet o-ringe mm og det ikke
længere er tæt, så træder garantien i kraft og urmageren står for at få
uret repareret eller erstattet. Så for 50 kr. er det da meget godt.

Det er selvfølgelig uheldigt på det dyk hvor man opdager, at uret
faktisk ikke er tæt…

--
LauritsT
Indlæg sendt via : www.dacor.dk

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-06 17:57

Faktisk hævder Citizen at kalibreringen ryger når man skifter batteri,
ihvertfald er kalibrering inkluderet i Citizens pris.

Vi har ikke været særlig videnskabelige, men mener at efter 2 egne
batteriskift var et af vores ure ude af kalibrering i forhold til det andet.

--
Poul B-H
"If Life Gets Boring, Risk It"