Hvorfor??????????
Fra : Allan Hansen

Dato : 12-03-06 10:22

Hej ng.

Jeg har problemer med at min Ford mondero 1.8 "knalder" tændrøret på
Cylinder 4 Har skiftet det 2 gange på 1½ måned.

den har stået meget og kørt tomgang da den skulle "tø op" og her kun kørt
små turer (10 til 15 KM).

det mener jeg dog ikke skulle have noget at sige......

Tændrør er champion og burde vel være ok....?

Allan Hansen
TLF. 98663167
MOBIL. 20915622
allanh@besked.com

Fra : ena

Dato : 12-03-06 10:32

"Allan Hansen" <allanh@besked.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> små turer (10 til 15 KM).
>
> det mener jeg dog ikke skulle have noget at sige......
>
> Tændrør er champion og burde vel være ok....?

Hvad mener du med "knalder tændrøret" hvad sker der med tændrøret når det
"knalder"

Normalt er det belægninger på et tændrør der er problemet - hvad farve har
de belægninger og er de så massive at de kortslutter midterelektrode og
sideelektrode?
Bruger bilen olie?
Har du lavet en kompresionstest af cylindrene?
Går den rent når den står og går tomgang for at "tø op"

Fra : Allan Hansen

Dato : 12-03-06 11:16

Den går ok efter at have skiftet tøndrør....

"knalder"

den laver en lille (svejseklet på tændfladen på tændtøtet)

> Normalt er det belægninger på et tændrør der er problemet - hvad farve har
> de belægninger og er de så massive at de kortslutter midterelektrode og
> sideelektrode?

de er OK..... musse grå og ikke sodet...

> Bruger bilen olie?

Nej det gør den ikke...

> Har du lavet en kompresionstest af cylindrene?

Nej. men det (lyder til at den går ok efter nyt rændrør.)

Nej det gør den ikke....

Fra : Basse

Dato : 12-03-06 18:30

On 12-Mar-2006, "Allan Hansen" <allanh@besked.com> wrote:
> [...]

> de er OK..... musse grå og ikke sodet...

> Nej det gør den ikke...

> Nej. men det (lyder til at den går ok efter nyt rændrør.)

Det kunne være toppakningen der lækker kølevand ind
i cylinderen, eller en revne. Nok mest det første.

Check: Er stempeltoppen i den cylinder renere end de
andre?

Hygge,
Basse

Fra : KASO

Dato : 12-03-06 11:27

> [...]
> Cylinder 4 Har skiftet det 2 gange på 1½ måned.
>
> den har stået meget og kørt tomgang da den skulle "tø op" og her kun kørt

Tjah - så kan man (næsten) heller ikke gøre det værre for sin motor - eller
miljøet!

Undlad tomgang til optøning - det forurener for alle os andre - og slider
unødigt på motoren. Sandsynligvis kokser den også godt til med det
kørselsmønster - men jeg kan nu ikke se, at det skulle beskadige tændrørerne
(blot sode dem til).

Fra : Allan Hansen

Dato : 12-03-06 11:46

> [...]
> unødigt på motoren. Sandsynligvis kokser den også godt til med det
> kørselsmønster - men jeg kan nu ikke se, at det skulle beskadige

Ved det, men hold da op der har været koldt om morgenen....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-03-06 19:53

Allan Hansen skriver:

> Ved det, men hold da op der har været koldt om morgenen....

Og ?

Tag en vinterjakke på eller køb et oliefyr.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?