Har du fået PAVA behandling efter efteråre~
Fra : TDN

Dato : 12-03-06 09:29

Jf. JP's test http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3607976/ er der problemer
med det krakelerer allerede efter 3 uger.

Hvis du har fået behandlet din bil efter efteråret 2004 har den fået det
dårlige produkt der krakelerer.

Thomas Rasmussen har en anden tråd refereret dette fra dagens avis og test
af PAVA:

Jeps, jeg har lige læst den. PAVA dumpede med følgende minusser:
- Mangelfuld rengøring før sprøjtning
- Sprøjtet oven på et par gennemtæringer og rustlommer
- Gummidæksler i vanger ikke lukket
- Hjulophæng ubehandlede ude ved hjul
- Prøjtet på løst PVC flere steder på undervogn
- Sideskørter ødelagt af værkstedslift
- Forvange og kølertravers ikke beskyttet
-Rustfælde over bagbro ubehandlet
- Slidlag på flader krakelere
- Ingen oplysning til kunden om gennemtæringer og rustangreb.

Bilen var en Alfa 156

Ang. krakeleringen har den bagefter en artikel hvor det beskrives at det
er deres produkt der er 'defekt' og derfor krakelere, i testen efter kun
3 uger. De siger de vil tilbyde kunder der oplever dette, at få det
lavet når deres produkt fungere. Det der er grotesk IMO er at det har
været sådan siden efteråret 2004!

---------------------

Gad vide om de laver en genindkaldelse for kontrol af deres dårlige produkt
?

Mvh
Thomas

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 12-03-06 09:52

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Gad vide om de laver en genindkaldelse for kontrol af deres dårlige
> produkt ?

Jeg har prøvet Pava for ~15år siden, og fravalgt det efterflg. af den
grund - det revnede, krakelerede. Det er altså ikke blevet bedre siden, så
jeg tvivler på genindkaldelsen kommer frivilligt ;)..

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-06 09:58

> Gad vide om de laver en genindkaldelse for kontrol af deres dårlige
> produkt ?
>
> Mvh
> Thomas
Jeg hentede en bil i Tyskland sidste vinter Totalt fri for rust. Hjemme
søndag, synet mandag og til Pava tirsdag. Der er krakeleringer og det
irriterer mig GRUSOMT at man forsøger at gøre det så godt og så er der sådan
nogle klamphuggere der skal ødelægge det. Jeg kontakter dem mandag morgen om
hvad de har tænkt sig.

Fra : ena

Dato : 12-03-06 10:11

"Torsten c.dk>" <tsj<snabela> skrev i en meddelelse

> [...]
> irriterer mig GRUSOMT at man forsøger at gøre det så godt og så er der
> sådan nogle klamphuggere der skal ødelægge det. Jeg kontakter dem mandag
Jeg er enig i at det er for dårligt - jeg har i 15+ år behandlet mine biler
med Pava og været ovenud tilfreds med resultatet, PAVA havde den fordel at
det var oliebaseret tidligere og derfor aldrig tørede op eller krakelerede -
det trængte væsentligt bedre ind end fx, dinitrol. Tilsyneladende er deres
problem at de nu bruger voksbaserede produkter og de er vist ikke for gode i
PAVA`s tilfælde.

Jeg har fået begge biler behandlet med Pava i 2004 og 2005 den ene på PAVA i
Herlev - resultatet er nær perfekt (og jeg har selv endoskop til at checke)
meget fint påført meget fin afrensning mv. den anden blev behandlet på Pava
Farum - her er resultatet ikke overbevisende men krakelering er der nu ikke
tale om derimod har de brugt enorme mængder til at behandle undervognen så
den har et tykt lag (helt unødvendigt) .

Jeg behandler sku bilerne selv fremover - har udstyret og nu er hullerne jo
boret - iriterende at de ikke retter en sådan fejl med produktet hurtigere -
og iriterende at man selv skal gøre det for at få det ordentligt

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-06 10:21

"ena"> Jeg behandler sku bilerne selv fremover - har udstyret og nu er
hullerne jo
> boret - iriterende at de ikke retter en sådan fejl med produktet
> hurtigere - og iriterende at man selv skal gøre det for at få det
> ordentligt

Fint - hvornår kan jeg komme forbi med min bil?

Fra : ena

Dato : 12-03-06 10:28

"Torsten c.dk>" <tsj<snabela> skrev i en meddelelse

> "ena"> Jeg behandler sku bilerne selv fremover - har udstyret og nu er
> hullerne jo
>>

> Fint - hvornår kan jeg komme forbi med min bil?

Har skam gjort det tidligere - men det er et Lo... arbejde man skal dække
grav og værksted af og rense bilen grundigt - derefter bliver man som regel
også selv godt indsmurt - så jeg tror jeg nøjes med mine egne biler

Fra : Kim J

Dato : 12-03-06 14:40

"Torsten c.dk>" <tsj<snabela> skrev i en meddelelse

> "ena"> Jeg behandler sku bilerne selv fremover - har udstyret og nu er
> hullerne jo
> >

> Fint - hvornår kan jeg komme forbi med min bil?

Hvor bor du? .-)

/Kim J

Fra : Uffe Ravn

Dato : 12-03-06 10:54

ena wrote:

> [...]
> hullerne jo boret - iriterende at de ikke retter en sådan fejl med
> produktet hurtigere - og iriterende at man selv skal gøre det for at

Enig, men er der nogen der ved hvilke Pava produkter der krakelerer?
For de 3 typer jeg har, har da der aldrig været problemer med.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : ena

Dato : 12-03-06 10:58

> Enig, men er der nogen der ved hvilke Pava produkter der krakelerer?
> For de 3 typer jeg har, har da der aldrig været problemer med.
>
> Mvh. Uffe Ravn

Det står i JP artiklen som jeg læste hos den gamle her til morgen
Det var ikke Lys og Mørk PAVA som jeg bruger men et produkt der hed noget
med 4xx eller 5xx
Den rest jeg har tilbage er oliebaseret - jeg tror det er de nyere
Voksbaserede produkter der er problemer med.

Fra : TSJ

Dato : 12-03-06 12:14

Der har været problemer med PV315 og "i en del tilfælde PV400". Der skulle
komme et nyt produkt der hedder PV500 "som forhåbentlig vil løse problemerne
een gang for alle".

Interessede kan maile til tsj(snabela)c.dk - så kan jeg maile et scan af
interviewet med PAVA-formanden.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 13-03-06 21:38

TSJ wrote:

> Der har været problemer med PV315 og "i en del tilfælde PV400". Der
> skulle komme et nyt produkt der hedder PV500 "som forhåbentlig vil
> løse problemerne een gang for alle".

OK, så har jeg heldigvis klaret frisag, og selvom bilen snart ligner en
rødspætte alligevel, er undervognen er dog smuk endnu.

--
Mvh. Uffe Ravn
Opel Rekord 1984

Fra : Lone

Dato : 12-03-06 18:35

> Enig, men er der nogen der ved hvilke Pava produkter der krakelerer?
> For de 3 typer jeg har, har da der aldrig været problemer med.

- hvilke 3 typer er det du har?

--
vh
Lone

Fra : Uffe Ravn

Dato : 13-03-06 21:35

Lone wrote:

> - hvilke 3 typer er det du har?

PV-213 Lys
PV-213 Mørk
PV-210 Sort

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Lone

Dato : 13-03-06 22:27

> PV-213 Lys
> PV-213 Mørk
> PV-210 Sort

Tak for dine erfaringer / info!

Vil lige tjekke med det værksted der gav bilen komplet pava-beh. for
en uge siden hvilke typer de brugte - og så er det jo godt at vide hvilke
der ikke er særlige probl. med.

--
vh Lone