GF tilbagebetaling - hvad fik i tilb.bet. ~
Fra : TDN

Dato : 12-03-06 09:23

Jeg er lidt sur på min forsikringsklub (GF-Nordvest) For andet år har "vi"
kun opnået ca. 10 % i tilbagebetaling. I beretningen bliver det dårlige
skadesregnskab også påtalt.

Jeg overvejer at flytte "klub" da jeg alligevel ikke bor i nærheden af
Holstebro mere, men ved Århus.

Hvad har i fået i tilbagebetalings % ????

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-06 09:33

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Holstebro mere, men ved Århus.
>
> Hvad har i fået i tilbagebetalings % ????

omkring de 25% men "vi" kan jo også køre bil her i området

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 12-03-06 09:46

> "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

For andet år har "vi"

> omkring de 25% men "vi" kan jo også køre bil her i området

Hvad hjælper det, hvis de skal have +~50% i årlig præmie, end tilsv. produkt
hos en konkurrent? ;)).

Fra : TDN

Dato : 12-03-06 10:14

> For andet år har "vi"

> Hvad hjælper det, hvis de skal have +~50% i årlig præmie, end tilsv.
> produkt hos en konkurrent? ;)).

Det undrer mig lidt det postulat. Min gamle bil med ren ansvar ville koste
2331 årligt og min nuværende med kasko uden bonustab koster kr. 4.158
årligt. Det mener du er 50% over hvad andre tager ????
Når en forsikringstelefonsælger prøver at sælge mig en bilforsikring og jeg
siger jeg er superelitebilist hos GF trækker de straks snablen til sig, det
lyder jo underligt hvis de kan sælge en forsikring 50% billigere.

Mvh
Thomas

Fra : Gunnar007

Dato : 12-03-06 10:55

> [...]
> jeg siger jeg er superelitebilist hos GF trækker de straks snablen til
> sig, det lyder jo underligt hvis de kan sælge en forsikring 50% billigere.

Det postulat holder. På min ganske almindelige Atstra stc fra 2004 skal GF
have 7120,- inkl al deres samlerabat. For en kasko med bonusregulering.
Beregnet på deres egen hjemmeside.
For det samme hos Topdanmark (igennem BG Bank) gav jeg i november 4369,-

Så den påstand om at de skal have flere penge i præmie er da god nok.
Også i mit tilfælde.

Hilsen G

Fra : KASO

Dato : 12-03-06 15:31

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> have 7120,- inkl al deres samlerabat. For en kasko med bonusregulering.

Hmm - i 2005 gav jeg kr.5.363 pr. bil - og fik ca. 1.000kr. pr. bil retur -
dvs. reelt ca. kr. 4.350 som elitebilist uden bonustab (bliver på samme
præmietrin i tilfælde af skader). Bilen er en Grand Scénic 1.9dCi fra
005 - nypris > 400.000kr.

Det synes jeg, at jeg har svært ved at finde billigere (hvilket dog ikke
skal afholde mig fra at prøve )

> For det samme hos Topdanmark (igennem BG Bank) gav jeg i november 4369,-

Tjah - min bil skal de så have ca. 8.000kr. for - eller næsten det dobbelte
af GF - iflg. TopDk's hjemmeside...

> Så den påstand om at de skal have flere penge i præmie er da god nok.
> Også i mit tilfælde.

Men altså langt fra i alle tilfælde....

Fra : Gunnar007

Dato : 12-03-06 17:35

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> retur - dvs. reelt ca. kr. 4.350 som elitebilist uden bonustab (bliver på
> samme præmietrin i tilfælde af skader). Bilen er en Grand Scénic 1.9dCi

Ja taster jeg dine data ind på sådan en bil, men med mit postnr og alder, så
ender jeg også dernede af.
Så Opel må være belastet på en eller anden måde, som den ikke er hos
Topdanmark.

Hilsen G

Fra : KASO

Dato : 12-03-06 18:13

> Ja taster jeg dine data ind på sådan en bil, men med mit postnr og alder,
> så ender jeg også dernede af.
> Så Opel må være belastet på en eller anden måde, som den ikke er hos
> Topdanmark.

Jeg synes også at Opel er ret belastende

Seriøst: Gad vide, hvorfor der er den forskel...!?!?

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-06 07:10

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm - i 2005 gav jeg kr.5.363 pr. bil - og fik ca. 1.000kr. pr. bil
> retur - dvs. reelt ca. kr. 4.350 som elitebilist uden bonustab (bliver på
> samme præmietrin i tilfælde af skader

Min GF-pris er 6800,-, bilen er forsikret andetsteds for 4600,- inkl.
vejhjælp.

Fra : Otto J.

Dato : 14-03-06 09:30

> Tjah - min bil skal de så have ca. 8.000kr. for - eller næsten det
> dobbelte af GF - iflg. TopDk's hjemmeside...

Er det ikke bare fordi ingen betaler dét der står på hjemmesiderne? Jeg
betaler hos Top Danmark det halve af dén pris der fremgår af deres
hjemmeside inkl. samlerabatter, som førstegangskøber.

Min oplevelse af kontakten omkring tegningen af forsikringen var iøvrigt ret
syret: Jeg er førstegangskøber, 28 år gammel, bilen er en Hyundai Getz 1.1.
Ifølge TopDanmarks hjemmeside skulle jeg plyndres omkring 16.000,- inkl.
rabatter... Helt til grin, så jeg ringer til dem og får tilbudt svjh omkring
12.000,-. Forhandleren tilbyder en forsikring, også gennem TopDanmark, med
præcis samme betingelser for ca. 9000,- inkl. rabatterne. Dén køber jeg så -
men et par uger efter ringer der en gut fra TopDanmark og fortæller mig at
forretningen har udfyldt papirerne forkert, så de mangler lige et par
detaljer. Det ender med at jeg også skal have ændret lidt på min
indboforsikring, og sælgeren laver en helt ny beregning. Nu skal jeg så
pludselig kun betale lidt over 8000,- for bilforsikringen, stadig med samme
betingelser... Jeg gætter på at bilforhandleren blev frarøvet sin
salgsprovision på forsikringen, og besparelsen kom dérfra, men jeg klager
ikke...

Mvh Otto

Fra : Thomas J.

Dato : 12-03-06 11:39

Den Sun, 12 Mar 2006 10:13:50 +0100 sendte "TDN"
<tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> følgende røgsignaler:

> [...]

>siger jeg er superelitebilist hos GF trækker de straks snablen til sig, det
>lyder jo underligt hvis de kan sælge en forsikring 50% billigere.

1/3 billigere.... (procentregning, du ved)

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : ena

Dato : 12-03-06 11:57

> [...]
> jeg siger jeg er superelitebilist hos GF trækker de straks snablen til
> sig, det lyder jo underligt hvis de kan sælge en forsikring 50% billigere.

Har lige checket alle mine biler hus mv.

Er i dag i FAIR og GF er 42 % dyrere på den samlede portofolio

Jeg har en
320d
V40 tdi
Hyundai Pony

Alle bilerne er markant dyrere ved GF og hus og familieforsikringer er samme
pris, ingen af mine biler kan forsikres til den pris GF reklamerer med - og
jeg er elitebilist - så for mig er GF bestemt ikke attraktivt med mindre de
bataler 45% tilbage i bonus

Fra : Leonard

Dato : 12-03-06 12:17

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote:

>Hvad har i fået i tilbagebetalings % ?

Jeg forstår ikke at I er så glade for at låne penge ud til et
forsikringsselskab, men jeg hader også at få penge tilbage i skat.
Begge dele er for mig et spørgsmål om at det ikke er regnet ordentligt
ud fra starten og jeg kan sagtens enten selv bruge eller forrente
pengene bedre end både GF og SKAT.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-06 13:15

> Hvad har i fået i tilbagebetalings % ????

Ikke noget endnu :o/

Fra : Basil Fawlty

Dato : 12-03-06 15:10

Juel skrev d. 12-03-2006 i meddelelse
<441410ec$0$60786$157c6196@dreader1.cybercity.dk>:

> Ikke noget endnu :o/

Heller ikke jeg.
Kai

Fra : kristensenrune@hotma~

Dato : 12-03-06 13:59

Leonard:
Du må kunne nogle tricks hvis du kan forrente et beløb (formentlig)
under 5.000 kr til en rente på over 2 % uden nogen risiko...

Du må gerne fortælle hvor du kan det...

Fra : Leonard

Dato : 12-03-06 14:04

kristensenrune@hotmail.com wrote:

>Du må kunne nogle tricks hvis du kan forrente et beløb (formentlig)
>under 5.000 kr til en rente på over 2 % uden nogen risiko...

Får du 2% i rente af det du betaler formeget i skat?
- jeg gør ikke.
Får du 2% i rente af det du betaler formeget til GF?
- jeg er ikke kunde hos GF, så jeg ved det ikke.

>Du må gerne fortælle hvor du kan det...

På min ganske almindelige konto i sparekassen får jeg 2,75%

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : kristensenrune@hotma~

Dato : 12-03-06 15:02

Leonard skrev:

> [...]
> ::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
> ::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

> Får du 2% i rente af det du betaler formeget i skat?

Jo du gør!
Sålænge der ikke er tale om frivil indbetaling, så for du 2 % i
rente, sådan er det.
Ved ikke hvordan det er med GF, er ikke kunde der...

> På min ganske almindelige konto i sparekassen får jeg 2,75%
Det må siges at være en kæmpe rente.
På dette link, ses Danske Banks indlånsrente.
http://www.danskebank.dk/Link/renterpriserindlaanprivat

De eneste konti hvor renten er 2 % er:
- Børneopsparing, hvor pengene er bundet i minimum 7 år.
- Etableringskonto, hvor du skal være ved at starte virksomhed og
minimun indskyde 100.000 årligt....

Så 2 % på overskydende skat, må siges at være en RET god
forrentning!

Fra : Basil Fawlty

Dato : 12-03-06 15:10

kristensenrune@hotmail.com skrev d. 12-03-2006 i meddelelse
<1142172105.522328.190250@v46g2000cwv.googlegroups.com>:

> Så 2 % på overskydende skat, må siges at være en RET god
> forrentning!

Jeg mener det 4%, men måske tager jeg fejl.
Jeg betaler gladeligt et par % for meget, da jeg har råd til at undvære
den smule, og glæder mig når den kommer tilbage med renter, lige når
sommeren starter.
Kai

Fra : Leonard

Dato : 12-03-06 15:44

Basil Fawlty <KuntaNO@SPAMstarmail.co.za> wrote:

>Jeg betaler gladeligt et par % for meget, da jeg har råd til at undvære
>den smule, og glæder mig når den kommer tilbage med renter, lige når
>sommeren starter.

Og jeg vil hellere selv disponere over mine penge - hele året

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Anders Majland

Dato : 13-03-06 13:59

> Og jeg vil hellere selv disponere over mine penge - hele året

Samme her - men når det er sagt så passer min forskudsregistrering hos Skat
meget sjældent. Selvom jeg så ædreuligt som muligt forskudsregistrerer ender
jeg næsten altid med en restskat - og som regel en der er stå stor at de
tilbyder mig at afdrage den ....

Men derudover så har vi også alle forsikringer hos GF. Det er muligt at vi
kan få det billigere, specielt hvis vi deler det op men de fleste steder
tegner de ikke så gerne motorcykel kasko uden man er helkunde. Jeg er heller
ikke helt tilfreds med deres rabatberegninger. Efter noget tovtrækkeri fik
jeg frem at motorcykelforsikringer ikke tæller med i antalllet af
forsikringer der skal til for at få samlerabat og har så tegenet en
autoulykke (Det har kostet mig obver 4000kr i manglende rabat at deres
vilkår ikke var tydelige).

Men jeg har aldrig haft problemer med at få penge ud ved skader og jeg har
haft 3 gange elskade, en stormskade og et motorcykeluheld (skylden var
modpartens men GF lagde pengene ud og tog sig af det svneske
forsikringsselskab) - og det er bare siden 2002.

Det der gør GF attraktiv for mig er primært deres motorcykelforsikringer og
så at de overhovedet vil forsikre huset. Mange siger fra når da jeg har et
par hundrede m2 udhus.... Men det er et par år siden jeg sidst indhentede
tilbud så måske det er ved at være på tide igden . Vi giver omkring
15000kr/årligt for det hele (kasko bil & mc; ansvar mc, bygningskasko,
familens basisforsikring og en autoulykke)

Fra : kristensenrune@hotma~

Dato : 12-03-06 15:17

Basil Fawlty skrev:

> [...]
> Jeg betaler gladeligt et par % for meget, da jeg har råd til at undvære
> den smule, og glæder mig når den kommer tilbage med renter, lige når

Det er, for at være heeeeelt præcis 1,8 % i 2006, i 2005 var den dog
1,9 %...
Men som du også siger, så betaler jeg også gerne lidt xtra i løbet
af året, for så at få dem tilbage med renter til sommer :)

Vigtige beløbsgrænser:
http://www.hlb.dk/publikat/beloeb/2006.htm

Fra : Thomas H.

Dato : 13-03-06 22:33

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad har i fået i tilbagebetalings % ????

Jeg har heller ikke fået noget endnu, men jeg får omkring 50% tilbage..

MVH
Thomas H.

Fra : Uni Bull

Dato : 14-03-06 01:01

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad har i fået i tilbagebetalings % ????

25
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : hanzen

Dato : 14-03-06 11:09

> [...]
> Holstebro mere, men ved Århus.
>
> Hvad har i fået i tilbagebetalings % ????

29,87% ))))))))))) i tilbagebetaling på den i forvejen billigste
forsikring jeg kunne finde.
--
hilzen
hanzen

SAAB 900 185 hk med kunstigt åndedræt

Fra : master.clio@12move.d~

Dato : 15-03-06 19:54

Vi kan køre bil i vores klub!!
Hele 50% tilbagebetaling.
Det må da næsten være rekord.
Så min forsikring endte med at koste 1884kr.
Er medlem i klubben for Nesa-EnergiE2-Elkraft

Venligst Søren

Fra : Anders Majland

Dato : 15-03-06 21:11

>Hele 50% tilbagebetaling.
>Det må da næsten være rekord.

15-16 procent (hovedregning) i viborg

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 17-03-06 13:37

> [...]
> Holstebro mere, men ved Århus.
>
> Hvad har i fået i tilbagebetalings % ????

40 %

vh
Peter

Fra : Per O.