dæktryk
Fra : Rasmus S.

Dato : 12-03-06 08:46

Hej NG,

Jeg skal, når vejret tillader det, have monteret 17" 225/45 på min Ford
Galaxy 2.3 årgang 98.

Hvad skal dæktrykket være på sådan nogle, skal det følge hvad der er opgivet
til de orig. 15"?

Mvh

Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-06 08:49

"Rasmus S." <rasmusstubertFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Galaxy 2.3 årgang 98.
>
> Hvad skal dæktrykket være på sådan nogle, skal det følge hvad der er

22,15 foran og 24,09 bagved

--
Tom

Fra : brian

Dato : 12-03-06 10:09

> 22,15 foran og 24,09 bagved

trykket i de nye dæk skal være højere, du for nok ikkke noget klart svar på
hvor højt det skal være, se efter ujævnt slid når du for dem på selv efter
ganske få tusinde km.
hvis du søger på michelin.dk kommer der et forslag til dæk op på din bil
http://www.michelin.dk/dk/auto/auto_TS_result.jsp?tyreSelectorType=car&marquePreSelected=FORD&marque=FORD&gamme=Galaxy&modele=Galaxy&cylindree=2.3+16V&annee=03%2F1997-0%2F0&saison=S
hvor du kan se at de anbefaler et lidt højere dæktryk.
personligt ville jeg vælge til den høje side, da den altid mister lidt luft
og dæktryks kontrol ikke er det jeg bruger tiden på.
vh Brian

Fra : Rasmus S.

Dato : 12-03-06 17:54

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote.

> 22,15 foran og 24,09 bagved
>
> --
> Tom

Hvordan kommer du lige frem til det præcist?

Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-06 18:45

> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote.

> Hvordan kommer du lige frem til det præcist?

Som et kompromis mellem hastighed og den ekstravægt man fylder i bilen.
Ved fuldlast skal man væsentlig højere op i dæktryk og det samme hvis man
kører 190+

--
Tom