JP test af rustbeskyttelse
Fra : TDN

Dato : 12-03-06 08:44

http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3607976/

Desværre skal man have avisen for at læse det hele, men er der nogen JP
abonnenter der kan fortælle hvorfor PAVA dumper og har erkendte problemer
med krakelering og er ved at udskifte deres produkter (surt for dem der lige
har fået en PAVA behandling). Jeg skal når vejret er til det have en
førstegangsbehandling og havde egentlig på forhånd valgt Dinitrol ud fra
tidligere erfaringer så jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan de klarer
sig i denne test ?

Er der nogen der har fået læst JP biltillæget og kan komme med input ?

Mvh
Thomas

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 12-03-06 09:11

TDN wrote:
> [...]
> sig i denne test ?
>
> Er der nogen der har fået læst JP biltillæget og kan komme med input ?

Jeps, jeg har lige læst den. PAVA dumpede med følgende minusser:
- Mangelfuld rengøring før sprøjtning
- Sprøjtet oven på et par gennemtæringer og rustlommer
- Gummidæksler i vanger ikke lukket
- Hjulophæng ubehandlede ude ved hjul
- Prøjtet på løst PVC flere steder på undervogn
- Sideskørter ødelagt af værkstedslift
- Forvange og kølertravers ikke beskyttet
-Rustfælde over bagbro ubehandlet
- Slidlag på flader krakelere
- Ingen oplysning til kunden om gennemtæringer og rustangreb.

Bilen var en Alfa 156

Ang. krakeleringen har den bagefter en artikel hvor det beskrives at det
er deres produkt der er 'defekt' og derfor krakelere, i testen efter kun
3 uger. De siger de vil tilbyde kunder der oplever dette, at få det
lavet når deres produkt fungere. Det der er grotesk IMO er at det har
været sådan siden efteråret 2004!

Dinitrol vinder faktisk, og har kun een minus
- Bagerste kardanaksel sprøjtet med olie, og kun på den ene side.

Dette kan dog ikke IMO tilskrives produktet men nærmere personen der har
lavet en lidt sjusk. De kommentere også at laget er sprøjtet så flot på
at det næsten ligner en lakering. Værkstedet var Dinitrol i holstebro,
bilen var en RAV4. Dinitrol'en er dog 1000kr dyrere end pava (baseret på
samme bil)

Suvo får titlen 'Bedst til prisen' med et par minusser, inkl. en
sprøjtning af selehuset, takseret til en meget kritisk fejl!

Jeg må erkende at PAVA er afskrevet som seriøst tilbud når jeg på et
tidspunkt skal have behandlet bil.

Thomas

Fra : TDN

Dato : 12-03-06 09:18

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> sprøjtning af selehuset, takseret til en meget kritisk fejl!
>
> Jeg må erkende at PAVA er afskrevet som seriøst tilbud når jeg på et

Tak for svaret, så vil gå efter en dinitrol behandling trods merprisen.

Mvh
Thomas

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-03-06 09:31

TDN skrev:

> Tak for svaret, så vil gå efter en dinitrol behandling trods
> merprisen.

Hér i Sønderborg er prisen den samme, nemlig 3600,- kr. som udgangspunkt.

Der er dog mulighed for fx. rabat hos Pava pga. sæson eller FDM-medlemskab.

Fortæller man Dinitrolmanden dét, er der måske skabt basis for forhandling

Jeg fik lagt Dinitrol på kareten sidste uge!

Hans
http://kortlink.dk/2gyd

Fra : Pinco Pallino

Dato : 12-03-06 22:04

On 2006-03-12 09:30:48 +0100, "Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> said:

> [...]
>
> Fortæller man Dinitrolmanden dét, er der måske skabt basis for forhandling
>
> Jeg fik lagt Dinitrol på kareten sidste uge!

FDM leverer nu da også rabat hos Dinitrol. Bare lige til orientering...

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-03-06 23:52

Pinco Pallino skrev:

> FDM leverer nu da også rabat hos Dinitrol. Bare lige til
> orientering...

Nå, okay - fint!

- har ikke orket at bladre hele deres telefonbogslignende tilbudskatalog
igennem!

Takker mange gange!
Hans
http://kortlink.dk/2gyd

Fra : Jan Vennike

Dato : 12-03-06 09:27

> [...]
> sprøjtning af selehuset, takseret til en meget kritisk fejl!
>
> Jeg må erkende at PAVA er afskrevet som seriøst tilbud når jeg på et

Vores "lokale" PAVA (Skodborg/Vejen) har jeg også valgt fra.

Men det er nu fordi at et værksted, jeg benyttede tidligere, havde oplevet
et par gange, at et par biler, som var blevet sendt til "fuld" behandling
der og efterfølgende var blevet skadet, så de skulle skæres op, sjovt nok
manglede PAVA inde i de hulrum, som de ellers skulle fylde i.

Sådanne erfaringer er guld værd.

/Jan

Fra : Søren Steffensen

Dato : 12-03-06 10:31

Ahh skod - har lige Pava behandlet min nye Berlingo inden jeg fik den
leveret :(

--

Søren Steffensen

Fra : Sorensen

Dato : 12-03-06 16:45

Glem alt om at det ene produkt er bedre end det andet og gå efter hvor
arbejdet bliver udført korrekt. Alle produkter er gode, bare manden gør
arbejdet ordentlig. Man skal da ikke fravælge Pava fordi arbejdet ikke er
udført ordentlig, men fravælge forretningen.

Fra : TDN

Dato : 12-03-06 16:52

"Sorensen" <ibso37@netscape.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> arbejdet ordentlig. Man skal da ikke fravælge Pava fordi arbejdet ikke er
> udført ordentlig, men fravælge forretningen.

Problemet med PAVA er jo lige netop at de har problemer med produktet (det
de smører undervogenen ind i), som krakelerede efter 3 uger på testbilen. De
har kendt problemet siden efteråret 2004 uden at have løst det. De skriver
at berørte kunder kan kontakte dem når de har fundet et bedre produkt.....

Men ellers har du ret at det er værkstedet og ikke i så høj grad produktet
der er afgørende, hvilket artiklen også højt og tydeligt gør opmærksom på.

Mvh
Thomas

Fra : Ole Axelsen

Dato : 12-03-06 16:56

Sorensen wrote:
> [...]
> gør arbejdet ordentlig. Man skal da ikke fravælge Pava fordi arbejdet
> ikke er udført ordentlig, men fravælge forretningen.

Rigtigt. Jeg arbejder på et Pava-center, hvor vi i al beskedenhed mener vi
gør vores arbejde efter forskrifterne. Vi har da heller ikke fået en eneste
dårlig rapport tilbage over de biler der er blevet udtaget til kontrol hos
FDM. (Og det skal siges, at vi ikke på forhånd ved hvilke biler der bliver
kontrolleret)

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : TDN

Dato : 12-03-06 17:13

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> skrev i en meddelelse

> [...]
> eneste dårlig rapport tilbage over de biler der er blevet udtaget til
> kontrol hos FDM. (Og det skal siges, at vi ikke på forhånd ved hvilke

Og du kender ikke til det dårlige produkt som jeres (PAVA's) formand Jacob
Pociot i dag udtaler sig om i JP. Han udtaler "Det er korrekt at vi gennem
en periode efteråret 2004 til stort set til dato har kaft problemer med den
voks, der sprøjtes under vognbunden" "som Jyllands-posten ved deres test har
erfaret, har det kunnet give sig udslag i krakeleringer"

Mvh
Thomas

Fra : Ole Axelsen

Dato : 12-03-06 18:30

TDN wrote:
> [...]

> kaft problemer med den voks, der sprøjtes under vognbunden" "som
> Jyllands-posten ved deres test har erfaret, har det kunnet give sig

Så vidt jeg har forstået er det PV 400 der har været problemer med. Den har
vi endnu til gode at prøve. Vi har hele tiden kørt med den oliebaserede PV
315 til bunden. Jeg har ikke set nogen biler hvor slidlaget er krakeleret.

Fra : TDN

Dato : 12-03-06 19:29

> [...]
> har vi endnu til gode at prøve. Vi har hele tiden kørt med den
> oliebaserede PV 315 til bunden. Jeg har ikke set nogen biler hvor

Fair nok. Men det vil så sige at en PAVA behandling ikke er ensartet fra
station til station ??? Nogle bruger voks andre oliebaseret eller ? Jeg
troede man fandt et sprøjteskema frem og sprøjtede det på der står på
skemaet som passer en given bil så man ikke pøser olie i hulrum der fra
fabrikken er voksbehandlede o.s.v.
Betyder det man bliver nødt at benytte samme PAVA station til efterfølgende
behandlinger fordi en anden PAVA station måske vil bruge voks istedet?

Det lyder da ikke særligt smart eller ?

Mvh
Thomas

Fra : ena

Dato : 12-03-06 19:41

> [...]
> Betyder det man bliver nødt at benytte samme PAVA station til
> efterfølgende behandlinger fordi en anden PAVA station måske vil bruge

Nu begynder du vist at rode tingene lidt sammen - min erfaring gennem mange
år i bilbranchen er at de voksbaserede produkter er glimrende til biler der
er nye/uden rust - men har bilen først fået den mindste smule kantrust er de
oliebaserede overlegne - de størkner aldrig og trænger ind hvor voksen ikke
vil ind, ulempen ved dem er at de lugter fælt - de er længe om at holde op
med at dryppe og de er måske ikke så miliøvenlige - men rustbeskytte det kan
de.

PAVA var tidligere rene olieprodukter - men selv PAVA er tilsyneladende
begyndt på voksprodukter måske af miliøhensyn?

Olieprodukterne er fuldt forlignelige med voksprodukter - jeg har for øvrigt
aldrig set at 2 produkter uanset mærke ikke kunne arbejde sammen - heller
ikke når vi har skåret et panel af en skadet bil har jeg nogensinde set at
en efterbehandling ikke har siddet fint ovenpå originalbehandlingen.

Fra : westmus

Dato : 12-03-06 11:48

Har kun læst hvad der stå på nettet...

Her burde Dintrol næsten også vinde, da Vestbyens Auto så vidt jeg
ved har fået diplom som bedste/mest omhyggelige Dinitrol center flere
år i træk. Ud fra vurdering fra de folk der er rundt og kontrolere
centrenes arbejde.
Tilgængæld har jeg set noget rigtigt klamp fra et andet Dinitrol
center i samme by. Ved 50% af hullerne havde patronen på boremaskinen
været i lakken og blotlagt metallet! Plus de havde boret gennem begge
forsædeseler!! Sagen endte med at de måtte sende bilen til maler. Men
stadigt noget røv for ejeren af en fabriksny bil.

Har selv en gang forsøgt mig med Dinitrol og det var ikke rigtigt en
succes. Det var en ½ år gammel bil som fik første gang. Efter et par
måneder hang der løse flager nedenunder. Centeret beklagede med en
søforklaring om for tyndt lag og gav den en tur mere. Det holdt så
betydeligt længere inden det også begyndte at lette på nogle udsatte
steder. Så gik jeg tilbage til Suvo som jeg aldrig har haft problemer
med holdbarheden på. Tager det lidt som en kvalitetsbevis at det kunne
holde min gamle Alfasud på toppen, selv om den gennem flere år blev
brugt meget/hårdt og stod udendørs.

Ud fra alle de biler jeg har set gennem tiden vil jeg mene at kun nogle
ganske få centre laver flot kvalitet, en anden del laver rimeligt
arbejde og rigtigt mange laver noget forfærdeligt klamp, hvor folk
bliver snydt så vandet driver. Hvilket bakkes op af min bror som er
pladesmed. Han har utallige gang lukket op for hulrum på biler som har
været afsted til undervognsbehandling flere gange. Blot for at finde
helt tørt hulrum som aldrig har set skyggen at olie/voks. Eller i
hvertfald i så begrænsede mængder at man næsten skulle tro at i
samme øjeblik sprøjten er stukket ind, er der blevet råbt "så er
der fyraftensbajer!" :D