/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
KN luftfiltre - virker de ?
Fra : Steffen Skov


Dato : 12-03-06 08:32

Jeg har langt om længe fået købt mig en bil, helt præcist en Fiat punto
1,2 mk1 (fra 1998). Og jeg var lige forbi www.bilting.dk, hvor jeg læste
et KN filter kunne give følgende effekt:

- 40% højre luftgennemstrømning
- Renser luften bedre
- Skal ikke skiftes ud, kun vaskes
- Garanti på 1,5 milloner kilometer eller 10 år
- Op til 10% længere på literen
- Mere trækkraft og flere HK
- Mindre foruening via renere udstødning
- Mindre slid på motoren

Nu kunne jeg så godt tænke mig at høre, om der er noget om snakken eller
ej ? Primært tænker jeg på de 10 % længere på literen, for jeg kører
rimelig langt hver dag så det kunne godt blive til en god besparelse.

Jeg kan se de sælger 3 typer og da punto'en mig bekendt har
indsprøjtning er det jo kun de 2 der kan anvendes - den jeg har lidt kig
på er indsats filteret, for jeg er egentlig ikke ude efter at den skal
lyde af mere.

Derudover kan jeg se de på samme side nævner et produkt de kalder
"Powerblank & Cool pipe" - hvad er det og hvad gør det godt for udover
de skriver det giver flere HK ?

Er der nogle minusser der er værd at nævne også ?

Og sidst men ikke mindst: er det lovligt ?

I øvrigt var det følgende underside på bilting.dk jeg læste dette på:
http://www.bilting.dk/knfilter/knfilter.asp

På forhånd tak for de forhåbentligt mange svar :)

Mvh. Steffen Skov

 
 
Ukendt (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-03-06 08:57


"Steffen Skov" <steffenskov@info.dk> skrev i en meddelelse
news:4413ce5e$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Jeg har langt om længe fået købt mig en bil, helt præcist en Fiat punto
> 1,2 mk1 (fra 1998). Og jeg var lige forbi www.bilting.dk, hvor jeg læste
> et KN filter kunne give følgende effekt:
>
> - 40% højre luftgennemstrømning

Så må man da sammenligne med et 10 år gammelt papirsfilter der har kørt
200.000 Km

> - Renser luften bedre

Det er faktisk lige det stik modsatte og man kan tydelig mærke og se det
hvis man kører med en finger i indsugningen at der ligger et ganske fint lag
støv

> - Skal ikke skiftes ud, kun vaskes

Jep og deres Km opgivelse er i øvrigt VILDT overdrebet. man kan IKKE køre
60.000 miles før det skal vaskes.

> - Garanti på 1,5 milloner kilometer eller 10 år

Ok

> - Op til 10% længere på literen

Igen er det vås hvis man sammenligner med et nyt papirfilter

> - Mere trækkraft og flere HK

Samme igen

> - Mindre foruening via renere udstødning

samme igen

> - Mindre slid på motoren

Lige det stik modsatte


> Derudover kan jeg se de på samme side nævner et produkt de kalder
> "Powerblank & Cool pipe" - hvad er det og hvad gør det godt for udover de
> skriver det giver flere HK ?

Sikkert det rene humbuk og svindel

--
Tom



Jørgen M. Rasmussen (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 12-03-06 09:19


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4413d45f$0$84012


> ____SNIP____

Enig, det pis & papir, skader mere end det gavner.

>
>> Derudover kan jeg se de på samme side nævner et produkt de kalder
>> "Powerblank & Cool pipe" - hvad er det og hvad gør det godt for udover de
>> skriver det giver flere HK ?
>
> Sikkert det rene humbuk og svindel
>
Det er så det eneste som kan bruges reelt ;). Når der benyttes et åbent
filter, sluger motoren varm luft direkte fra motorrummet, som betyder lavere
ydelse & større forbrug :(. "Powerblanket" etc. skal så afskærme
indsugningen fra motoren, men det er kun noget at "hente", når man bruger
deres crap.
> Tom
Jørgen



Steffen Skov (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Steffen Skov


Dato : 12-03-06 10:06

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:4413d45f$0$84012
>
>
>
>>____SNIP____
>
>
> Enig, det pis & papir, skader mere end det gavner.
>
>
>>>Derudover kan jeg se de på samme side nævner et produkt de kalder
>>>"Powerblank & Cool pipe" - hvad er det og hvad gør det godt for udover de
>>>skriver det giver flere HK ?
>>
>>Sikkert det rene humbuk og svindel
>>
>
> Det er så det eneste som kan bruges reelt ;). Når der benyttes et åbent
> filter, sluger motoren varm luft direkte fra motorrummet, som betyder lavere
> ydelse & større forbrug :(. "Powerblanket" etc. skal så afskærme
> indsugningen fra motoren, men det er kun noget at "hente", når man bruger
> deres crap.
>
>>Tom
>
> Jørgen
>
>
Mange tak for jeres svar, det lød nu også for godt til at være sandt :)

Mvh. Steffen Skov

Kim Kristensen (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 12-03-06 10:22


"Steffen Skov" <steffenskov@info.dk> skrev i en meddelelse
news:4413ce5e$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Jeg har langt om længe fået købt mig en bil, helt præcist en Fiat punto
> 1,2 mk1 (fra 1998). Og jeg var lige forbi www.bilting.dk, hvor jeg læste
> et KN filter kunne give følgende effekt:
>
> - 40% højre luftgennemstrømning
> - Renser luften bedre
> - Skal ikke skiftes ud, kun vaskes
> - Garanti på 1,5 milloner kilometer eller 10 år
> - Op til 10% længere på literen
> - Mere trækkraft og flere HK
> - Mindre foruening via renere udstødning
> - Mindre slid på motoren
>
> Nu kunne jeg så godt tænke mig at høre, om der er noget om snakken eller
> ej ? Primært tænker jeg på de 10 % længere på literen, for jeg kører
> rimelig langt hver dag så det kunne godt blive til en god besparelse.
>
> Jeg kan se de sælger 3 typer og da punto'en mig bekendt har
> indsprøjtning er det jo kun de 2 der kan anvendes - den jeg har lidt kig
> på er indsats filteret, for jeg er egentlig ikke ude efter at den skal
> lyde af mere.
>
> Derudover kan jeg se de på samme side nævner et produkt de kalder
> "Powerblank & Cool pipe" - hvad er det og hvad gør det godt for udover
> de skriver det giver flere HK ?
>
> Er der nogle minusser der er værd at nævne også ?
>
> Og sidst men ikke mindst: er det lovligt ?
>
> I øvrigt var det følgende underside på bilting.dk jeg læste dette på:
> http://www.bilting.dk/knfilter/knfilter.asp
>
> På forhånd tak for de forhåbentligt mange svar :)
>
> Mvh. Steffen Skov

Jeg ved ikke om det er godt eller skidt, men har alligevel K&N i min
nuværende og havde det i de to forgående biler. Den nuværende runder snart
170.000 km (her af de 130.000 med K&N) og har ingen problemer eller
reparationer haft, der er ingen behov for efterfyldning af motorolie mellem
skift. Jeg kan ikke påstå at den bliver til en frådende racer pga. filtret
for jeg mærkede ikke en forskel, bilen går dog i gennemsnit 16,2-16,3 km/l
mod de lovede 14,7 men det behøver ikke at være filtrets skyld. Den samme
historie gælder de to andre biler jeg har haft med K&N-filter, på dem alle
har det været indsats i den originale luftfilterkasse.

Skal du have K&N vil jeg da anbefale at du også nøjedes med indsatsen i den
originale kasse, jeg har set flere historier på bilgalleri om biler der
bliver kasseret til syn pga. den "store" K&N-løsning mens jeg har aldrig
haft problemer med det til syn.

Der er noget test af den slags filtre her
http://mkiv.com/techarticles/filters_test/2/ måske du kan bruge den til
moget.

Med venlig hilsen Kim



Christian B. Andrese~ (13-03-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 13-03-06 12:00


Kim Kristensen wrote:
> Jeg ved ikke om det er godt eller skidt, men har alligevel K&N i min
> nuværende og havde det i de to forgående biler. Den nuværende runder snart
> 170.000 km (her af de 130.000 med K&N) og har ingen problemer eller
> reparationer haft, der er ingen behov for efterfyldning af motorolie mellem
> skift. Jeg kan ikke påstå at den bliver til en frådende racer pga. filtret
> for jeg mærkede ikke en forskel, bilen går dog i gennemsnit 16,2-16,3 km/l
> mod de lovede 14,7 men det behøver ikke at være filtrets skyld.

Behøver ?
Tror du bare et sekund at du kan køre 2 km mere pr. liter bare ved at
skifte til et andet filter ?
Mon så ikke fabrikken allerede havde gjort det ?
--

Christian
www.yee-haw.dk


Kim Kristensen (13-03-2006)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 13-03-06 19:50


"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1142247623.870778.168250@p10g2000cwp.googlegroups.com...

Kim Kristensen wrote:
> Jeg ved ikke om det er godt eller skidt, men har alligevel K&N i min
> nuværende og havde det i de to forgående biler. Den nuværende runder snart
> 170.000 km (her af de 130.000 med K&N) og har ingen problemer eller
> reparationer haft, der er ingen behov for efterfyldning af motorolie
mellem
> skift. Jeg kan ikke påstå at den bliver til en frådende racer pga. filtret
> for jeg mærkede ikke en forskel, bilen går dog i gennemsnit 16,2-16,3 km/l
> mod de lovede 14,7 men det behøver ikke at være filtrets skyld.

Behøver ?
Tror du bare et sekund at du kan køre 2 km mere pr. liter bare ved at
skifte til et andet filter ?
Mon så ikke fabrikken allerede havde gjort det ?
--

Christian
www.yee-haw.dk

Jeg kan bestemt ikke afvise at gennemsnittet kunne være 16 eller måske 16,5
km/l med et originalt filter, men producenterne montere vel også lav
undervogn, brede hjul og chiptuner hvis det er så meget bedre.

Med venlig hilsen Kim



Christian B. Andrese~ (14-03-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 14-03-06 08:47


Kim Kristensen wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:1142247623.870778.168250@p10g2000cwp.googlegroups.com...
>
> Kim Kristensen wrote:
> > Jeg ved ikke om det er godt eller skidt, men har alligevel K&N i min
> > nuværende og havde det i de to forgående biler. Den nuværende runder snart
> > 170.000 km (her af de 130.000 med K&N) og har ingen problemer eller
> > reparationer haft, der er ingen behov for efterfyldning af motorolie
> mellem
> > skift. Jeg kan ikke påstå at den bliver til en frådende racer pga.. filtret
> > for jeg mærkede ikke en forskel, bilen går dog i gennemsnit 16,2-16,3 km/l
> > mod de lovede 14,7 men det behøver ikke at være filtrets skyld.
>
> Behøver ?
> Tror du bare et sekund at du kan køre 2 km mere pr. liter bare ved at
> skifte til et andet filter ?
> Mon så ikke fabrikken allerede havde gjort det ?
> --
>
> Christian
> www.yee-haw.dk
>
> Jeg kan bestemt ikke afvise at gennemsnittet kunne være 16 eller måske 16,5
> km/l med et originalt filter, men producenterne montere vel også lav
> undervogn, brede hjul og chiptuner hvis det er så meget bedre.

Det er netop heller ikke bedre for forbruget, og det er jo det som
afgiftssætter bilerne.

--

Christian
www.yee-haw.dk


Kim Kristensen (14-03-2006)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 14-03-06 18:34


"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1142322412.159000.109560@z34g2000cwc.googlegroups.com...

Kim Kristensen wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:1142247623.870778.168250@p10g2000cwp.googlegroups.com...
>
> Kim Kristensen wrote:
> > Jeg ved ikke om det er godt eller skidt, men har alligevel K&N i min
> > nuværende og havde det i de to forgående biler. Den nuværende runder
snart
> > 170.000 km (her af de 130.000 med K&N) og har ingen problemer eller
> > reparationer haft, der er ingen behov for efterfyldning af motorolie
> mellem
> > skift. Jeg kan ikke påstå at den bliver til en frådende racer pga.
filtret
> > for jeg mærkede ikke en forskel, bilen går dog i gennemsnit 16,2-16,3
km/l
> > mod de lovede 14,7 men det behøver ikke at være filtrets skyld.
>
> Behøver ?
> Tror du bare et sekund at du kan køre 2 km mere pr. liter bare ved at
> skifte til et andet filter ?
> Mon så ikke fabrikken allerede havde gjort det ?
> --
>
> Christian
> www.yee-haw.dk
>
> Jeg kan bestemt ikke afvise at gennemsnittet kunne være 16 eller måske
16,5
> km/l med et originalt filter, men producenterne montere vel også lav
> undervogn, brede hjul og chiptuner hvis det er så meget bedre.

Det er netop heller ikke bedre for forbruget, og det er jo det som
afgiftssætter bilerne.

--

Christian
www.yee-haw.dk

Det lader til at mange oplever en forbedret brændstoføkonomi efter chip i
forhold til før, og er det den grønne afgift du mener er det jo ikke de
store beløb i forhold til de øvrige omkring en bil.

Med venlig hilsen Kim



Christian B. Andrese~ (15-03-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 15-03-06 08:54


Kim Kristensen wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> > > Jeg kan bestemt ikke afvise at gennemsnittet kunne være 16 eller måske 16,5
> > > km/l med et originalt filter, men producenterne montere vel også lav
> > > undervogn, brede hjul og chiptuner hvis det er så meget bedre.
>
> > Det er netop heller ikke bedre for forbruget, og det er jo det som
> > afgiftssætter bilerne.
>
> Det lader til at mange oplever en forbedret brændstoføkonomi efter chip i
> forhold til før, og er det den grønne afgift du mener er det jo ikke de
> store beløb i forhold til de øvrige omkring en bil.

Hvis brændstoføkonomien virkelig blev så meget bedre mon så ikke
bilfabrikkerne selv havde fundet ud af at gøre det ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg !


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408896
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste