Klubblad
Fra : Not Valid

Dato : 10-03-06 13:15

Jeg har fået en opgave med at lave et klubblad.
Det skal være i A5 format og trykkes på A4 papir,
som foldes. Der vil nok typisk være en 3-5 A4 sider
(altså mellem 10 og 20 A5 sider).
Jeg har ledt efter en skabelon til Word eller Publisher,
men uden held.
Det skulle gerne være således jeg bare kunne skrive
løs fra side 1 og så fremad, og så blev det aut. reguleret
ind, således at siderne passer, når jeg skal printe.
Findes det eller er der kun den tunge vej med manuel
angivelser af sider?

Fra : L.E.P.

Dato : 12-03-06 08:49

Fri, 10 Mar 2006 13:15:24 +0100, skrev "Not Valid" <not@to.use> :

> [...]
>ind, således at siderne passer, når jeg skal printe.
>Findes det eller er der kun den tunge vej med manuel

Det kan man sagtens lave i min Publisher 2000.

Opret et tomt dokument.

Gå ind i Filer > Sideopsætning, vælg Special fals, 1-falset højformat
og Liggende papirretning. Klik Ok og sig ja til automatisk at indsætte
sider.

Dermed har du skabelonen til dit blad.

Så er det bare at tilpasse siderne til dine behov.
F. eks. kan man indsætte sidetal på baggrundssiden.

Det største problem er sådan set når man skal udskrive bladet. Hvordan
man gør det, afhænger bl.a af din printer.

Hilsen Lars

Fra : Ole Pedersen

Dato : 12-03-06 11:01

"L.E.P." <nyheder@SLETplakaten.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det største problem er sådan set når man skal udskrive bladet. Hvordan
> man gør det, afhænger bl.a af din printer.

Hej NG
Publisher 2003 DK
Tomt Dok
Filer > sideopsætning > hæfte
Sidenumerering klarer du fra Mastersiderne CTRL M

hilsen

Ole P

Fra : O. Skjold

Dato : 12-03-06 14:39

"L.E.P." <nyheder@SLETplakaten.dk> skrev i en meddelelse
> Fri, 10 Mar 2006 13:15:24 +0100, skrev "Not Valid" <not@to.use> :

<klip>
> Det kan man sagtens lave i min Publisher 2000.

Kan der laves tilsvarende i Word?

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-03-06 20:35

"O. Skjold" <skjold.nospam@c.dk> skrev i en meddelelse
> "L.E.P." <nyheder@SLETplakaten.dk> skrev i en meddelelse
>
> <klip>
>
> Kan der laves tilsvarende i Word?

I 2003 = ja.
Opskriften er faktisk den samme.
Filer- Sideopsætning.
Den vil så nok stå på fanen Margener. Der går du ned ved sider og ændrer
Normal til 1-falset højformat.
Lige derunder får du så nu mulighed for at forudefinere fra 4-40 ark.

Kurt

Fra : O. Skjold

Dato : 12-03-06 21:36

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Normal til 1-falset højformat.
> Lige derunder får du så nu mulighed for at forudefinere fra 4-40 ark.

Mange tak

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

> [...]