|
| Fanget i løbsk bil Fra : Polioejer |
Dato : 12-03-06 00:12 |
| | |
Ukendt (12-03-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-03-06 00:28 |
| | |
Polioejer (12-03-2006)
| Kommentar Fra : Polioejer |
Dato : 12-03-06 00:41 |
|
> Jo der er.. jeg forstår dog ikke hvorfor han ikke har slukket tændingen,
man
> kan jo godt styre uden servo..
Han regnede tydeligvis ikke med at den kunne styres uden servo. Hvad sker
der egentlig hvis man slukker for motoren når bilen er godt oppe i fart -
giver det ikke et ordentlig ryk eller bruser motoren bare af stille og
roligt.
| |
Ukendt (12-03-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-03-06 09:14 |
|
"Polioejer" <m_bach_f@FJERNEDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:13fc4$44136027$3e3d85ed$988@news.arrownet.dk...
>> Jo der er.. jeg forstår dog ikke hvorfor han ikke har slukket tændingen,
> man
>> kan jo godt styre uden servo..
>
> Han regnede tydeligvis ikke med at den kunne styres uden servo. Hvad sker
> der egentlig hvis man slukker for motoren når bilen er godt oppe i fart -
> giver det ikke et ordentlig ryk eller bruser motoren bare af stille og
> roligt.
Der sker ikke andet end når du går fra gassen.......altså en blid
motorbremse.
Han kunne bare have drejet nøglen ET hak således at man tager tændingen men
IKKE låser rattet.
---
Tom
| |
Erik M. J. (12-03-2006)
| Kommentar Fra : Erik M. J. |
Dato : 12-03-06 09:16 |
|
"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in message
news:44135d0f$0$60786$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> http://www.bt.dk/bil-camping/artikel:aid=426672/
>>
>> Er der ikke en neutral funktion i en bil med automatgear?
>
> Jo der er.. jeg forstår dog ikke hvorfor han ikke har slukket tændingen,
> man kan jo godt styre uden servo..
Jeg ville være mere bekymret for ratlåsen, men skal nøglen ikke drejes helt
tilbage til "0" før ratlåsen kan aktiveres.....
Artiklen der refereres til er her :
http://www.sky.com/skynews/article/0,,30100-13513174,00.html
mvh Erik
| |
Lars Knudsen (12-03-2006)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 12-03-06 11:24 |
|
On Sun, 12 Mar 2006 09:15:39 +0100, "Erik M. J."
<erikmjensen@hzoztzmzazil.com> wrote:
>Jeg ville være mere bekymret for ratlåsen, men skal nøglen ikke drejes helt
>tilbage til "0" før ratlåsen kan aktiveres.....
Ratlåsen i min BMW aktiveres først når nøglen tages ud af tændingen,
og det kan den først når gearvælgeren står i P. Fuldstændig idiot
sikkert tror jeg.
** Lars
| |
BJ (12-03-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 12-03-06 11:27 |
|
"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> skrev i en meddelelse
news:skt712d42l6ge37hd2bbfrkeu9qji1g8f5@4ax.com...
KLIP
>>Jeg ville være mere bekymret for ratlåsen, men skal nøglen ikke drejes
>>helt
>>tilbage til "0" før ratlåsen kan aktiveres.....
>
> Ratlåsen i min BMW aktiveres først når nøglen tages ud af tændingen,
> og det kan den først når gearvælgeren står i P. Fuldstændig idiot
> sikkert tror jeg.
Det gælder, mig bekendt, vist for alle biler med automatgear.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Lars Knudsen (12-03-2006)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 12-03-06 11:33 |
|
On Sun, 12 Mar 2006 11:27:18 +0100, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:
>> Ratlåsen i min BMW aktiveres først når nøglen tages ud af tændingen,
>> og det kan den først når gearvælgeren står i P. Fuldstændig idiot
>> sikkert tror jeg.
>Det gælder, mig bekendt, vist for alle biler med automatgear.
Det lyder rigtigt.
Der er da vist faktisk noget lovgivning omkring det - vel blandt andet
for at undgå at bilen kan starte og køre af sig selv.
** Lars
| |
jan@stevns.net (12-03-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 12-03-06 11:54 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev :
>Det gælder, mig bekendt, vist for alle biler med automatgear.
At gearvælgeren skal stå i P for at tage nøglen ud ?
Niks ;)
--
jan@stevns.net
Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside
| |
BJ (12-03-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 12-03-06 11:56 |
|
<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:fev712htqref9va89j20gkt80emb4sddoj@dtext.news.tele.dk...
KLIP
>>Det gælder, mig bekendt, vist for alle biler med automatgear.
>
> At gearvælgeren skal stå i P for at tage nøglen ud ?
>
> Niks ;)
Mon det også gælder for nyere biler..med aut.gear..?..
Jeg kan heller ikke starte bilen, hvis ikke gearvælgeren står i P.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
jan@stevns.net (12-03-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 12-03-06 12:00 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev :
>Mon det også gælder for nyere biler..med aut.gear..?..
Så havde det stået i forskrifterne ;)
>Jeg kan heller ikke starte bilen, hvis ikke gearvælgeren står i P.
JEg kan da i både P og N :)
Spirilen kan i alle gear - Spørg du bare Louisa om det ;)
--
jan@stevns.net
Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside
| |
BJ (12-03-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 12-03-06 12:02 |
|
<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:gnv712pmskidppk45gu7o8vk388r0ah0d6@dtext.news.tele.dk...
KLIP
> JEg kan da i både P og N :)
Sorry, det kan jeg også, men har så sjældent brug for N..;)
> Spirilen kan i alle gear - Spørg du bare Louisa om det ;)
Mon det er tilladt på USA-biler i dag..?...jeg kan næppe tro det.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
jan@stevns.net (12-03-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 12-03-06 12:20 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev :
>> Spirilen kan i alle gear - Spørg du bare Louisa om det ;)
>Mon det er tilladt på USA-biler i dag..?...jeg kan næppe tro det.
Det er vist også en fejl ;)
--
jan@stevns.net
Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside
| |
BJ (12-03-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 12-03-06 12:21 |
|
<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:5v0812tte3qo9151l4d64d1qf7kolqjjqs@dtext.news.tele.dk...
KLIP
>>> Spirilen kan i alle gear - Spørg du bare Louisa om det ;)
>
>>Mon det er tilladt på USA-biler i dag..?...jeg kan næppe tro det.
>
> Det er vist også en fejl ;)
O.k. og jeg som troede, det var en feature..:)
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
jan@stevns.net (12-03-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 12-03-06 12:31 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev :
>> Det er vist også en fejl ;)
>O.k. og jeg som troede, det var en feature..:)
Featuren var ansigtsudtrykket ;)
--
jan@stevns.net
Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside
| |
BJ (12-03-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 12-03-06 12:33 |
|
<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:5j1812l18chla528l8i6kaibe6jntqles6@dtext.news.tele.dk...
KLIP
>>> Det er vist også en fejl ;)
>
>>O.k. og jeg som troede, det var en feature..:)
>
> Featuren var ansigtsudtrykket ;)
LOL
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
JS (12-03-2006)
| Kommentar Fra : JS |
Dato : 12-03-06 13:35 |
|
Erik M. J. wrote:
> "Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in message
> news:44135d0f$0$60786$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>> http://www.bt.dk/bil-camping/artikel:aid=426672/
>>>
>>> Er der ikke en neutral funktion i en bil med automatgear?
>>
>> Jo der er.. jeg forstår dog ikke hvorfor han ikke har slukket
>> tændingen, man kan jo godt styre uden servo..
>
> Jeg ville være mere bekymret for ratlåsen, men skal nøglen ikke
> drejes helt tilbage til "0" før ratlåsen kan aktiveres.....
>
> Artiklen der refereres til er her :
> http://www.sky.com/skynews/article/0,,30100-13513174,00.html
I vores skal nøglen ud af hullet før den kan låses.
| |
Torben E (12-03-2006)
| Kommentar Fra : Torben E |
Dato : 12-03-06 16:22 |
|
"Erik M. J." <erikmjensen@hzoztzmzazil.com> skrev i en meddelelse
news:4413d8ab$0$15791$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Jeg ville være mere bekymret for ratlåsen, men skal nøglen ikke drejes
> helt tilbage til "0" før ratlåsen kan aktiveres.....
>
De biler jeg har set skal nøglen tages helt ud før den låser.
Torben E
| |
BJ (12-03-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 12-03-06 17:44 |
|
"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
news:44143d2a$0$84029$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
KLIP
>> Jeg ville være mere bekymret for ratlåsen, men skal nøglen ikke drejes
>> helt tilbage til "0" før ratlåsen kan aktiveres.....
>>
>
> De biler jeg har set skal nøglen tages helt ud før den låser.
I S40 låser den op, når nøglen sættes i og låser når nøglen tages ud.
Den er elektrisk styret.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Folmer Rasmussen (12-03-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 12-03-06 19:45 |
|
On Sun, 12 Mar 2006 17:43:45 +0100, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:
>
>"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
>news:44143d2a$0$84029$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>KLIP
>
>>> Jeg ville være mere bekymret for ratlåsen, men skal nøglen ikke drejes
>>> helt tilbage til "0" før ratlåsen kan aktiveres.....
>>>
>>
>> De biler jeg har set skal nøglen tages helt ud før den låser.
>
>I S40 låser den op, når nøglen sættes i og låser når nøglen tages ud.
>
>Den er elektrisk styret.
>--
Det kan godt være, men sådan er det langt fra i alle biler.
Har du aldrig oplevet at når du sætter nøglen i, og vil dreje den, så
vil den ikke før du har rykket lidt i rattet fordi det står i spænd?
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
BJ (12-03-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 12-03-06 20:03 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:buq812p32o4jr0jd49a4oqobptlsp6mpud@4ax.com...
KLIP
> Det kan godt være, men sådan er det langt fra i alle biler.
O.k., det er da heller ikke sådan på min S80.
> Har du aldrig oplevet at når du sætter nøglen i, og vil dreje den, så
> vil den ikke før du har rykket lidt i rattet fordi det står i spænd?
Jow da, mange gange, blot ikke på min S80 trods det faktum, nøglen sidder i
ratstammen.
Mon ikke Volvo i samtlige nye modeller har ført tændingsnøglen væk fra
ratstammen, jeg tor det.
Det er en fin sikkerheds-feature, da du ikke kan sættet rattet i lås, før du
fjerner nøglen.
Jeg vil tro, samtlige bilmærker, der tilbyder "keyless to go", har denne
egenskab.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Preben Riis Sørensen (12-03-2006)
| Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 12-03-06 00:34 |
|
"Polioejer" <m_bach_f@FJERNEDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:51bac$44135926$3e3d85ed$20502@news.arrownet.dk...
> http://www.bt.dk/bil-camping/artikel:aid=426672/
>
> Er der ikke en neutral funktion i en bil med automatgear?
>
>
Jo, og en nøgle til at slukke for motoren. Og nogle bremser der nok skulle
kunne have kvalt den.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
Karsten Andersen (12-03-2006)
| Kommentar Fra : Karsten Andersen |
Dato : 12-03-06 07:33 |
|
Sun, 12 Mar 2006 00:33:36 +0100, skrev Preben Riis Sørensen, på 18
linier, i <44135e50$0$24221$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, :
>
>"Polioejer" <m_bach_f@FJERNEDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
>news:51bac$44135926$3e3d85ed$20502@news.arrownet.dk...
>> http://www.bt.dk/bil-camping/artikel:aid=426672/
>>
>> Er der ikke en neutral funktion i en bil med automatgear?
>>
>>
>
>Jo, og en nøgle til at slukke for motoren. Og nogle bremser der nok skulle
>kunne have kvalt den.
bremserne kan ikke hvis det er en potent motor så gode er
bremser ikke på en normal bil.
men turde ikke dreje tændingsnøglen og slukke for motoren af frygt for
at miste servostyringen
Hvad betyder det når vej var lige
Fjols
--
MVH Karsten
Horsens
| |
ena (12-03-2006)
| Kommentar Fra : ena |
Dato : 12-03-06 09:12 |
|
"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
news:ouf71291bfa8nvuggpfggkainmsgcqiukr@4ax.com...
> Sun, 12 Mar 2006 00:33:36 +0100, skrev Preben Riis Sørensen, på 18
> linier, i <44135e50$0$24221$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, :
>
>>
>>"Polioejer" <m_bach_f@FJERNEDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
>>news:51bac$44135926$3e3d85ed$20502@news.arrownet.dk...
>>> http://www.bt.dk/bil-camping/artikel:aid=426672/
>>>
>>> Er der ikke en neutral funktion i en bil med automatgear?
>>>
>>>
>>
>>Jo, og en nøgle til at slukke for motoren. Og nogle bremser der nok skulle
>>kunne have kvalt den.
>
> bremserne kan ikke hvis det er en potent motor så gode er
> bremser ikke på en normal bil.
Jo det kan bremserne på en normal bil i høj grad - de kan bremse meget mere
end motoren kan trække - prøv selv.
Bremserne har en kapacitet der langt overstiger hvad motoren kan trække så
enhver bil kan nedbremses selvom speederen er i bund - du skal selvfølgeligt
ikke "kælingebremse" over flere km men kontant men resulut bremse bilen ned
(for at undgå overhedning af bremserne) - selv en stor lastbil kan nedbremse
sin motor uden probs (har prøvet det)
| |
Ukendt (12-03-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-03-06 09:28 |
|
"ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse
news:4413d7e7$0$84035$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> news:ouf71291bfa8nvuggpfggkainmsgcqiukr@4ax.com...
>> Sun, 12 Mar 2006 00:33:36 +0100, skrev Preben Riis Sørensen, på 18
>> linier, i <44135e50$0$24221$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, :
>>
>>>
>>>"Polioejer" <m_bach_f@FJERNEDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
>>>news:51bac$44135926$3e3d85ed$20502@news.arrownet.dk...
>>>> http://www.bt.dk/bil-camping/artikel:aid=426672/
>>>>
>>>> Er der ikke en neutral funktion i en bil med automatgear?
>>>>
>>>>
>>>
>>>Jo, og en nøgle til at slukke for motoren. Og nogle bremser der nok
>>>skulle
>>>kunne have kvalt den.
>>
>> bremserne kan ikke hvis det er en potent motor så gode er
>> bremser ikke på en normal bil.
>
> Jo det kan bremserne på en normal bil i høj grad - de kan bremse meget
> mere end motoren kan trække - prøv selv.
Det kommer an på ved hvilken hastighed du prøver. Jeg vil ikke anbefale at
man prøver at bremse ned ved +200 samtidig med at man giver gas. Så bliver
bremserne så varme at man sagtens kan koge bremsevæsken væk
--
Tom
| |
Per Henneberg Kriste~ (13-03-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 13-03-06 11:49 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4413db90$0$84031$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Det kommer an på ved hvilken hastighed du prøver. Jeg vil ikke anbefale at
> man prøver at bremse ned ved +200 samtidig med at man giver gas. Så bliver
> bremserne så varme at man sagtens kan koge bremsevæsken væk
Hvad vil du så anbefale? :)
Min slår gassen fra med det samme jeg rører ved bremsepedalen, selv om jeg
holder speederen i bund.
Det gør alle avancerede biler ;)
--
Per, Esbjerg
| |
Ukendt (12-03-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-03-06 09:17 |
|
"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
news:ouf71291bfa8nvuggpfggkainmsgcqiukr@4ax.com...
> Sun, 12 Mar 2006 00:33:36 +0100, skrev Preben Riis Sørensen, på 18
> linier, i <44135e50$0$24221$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, :
>
>>
>>"Polioejer" <m_bach_f@FJERNEDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
>>news:51bac$44135926$3e3d85ed$20502@news.arrownet.dk...
>>> http://www.bt.dk/bil-camping/artikel:aid=426672/
>>>
>>> Er der ikke en neutral funktion i en bil med automatgear?
>>>
>>>
>>
>>Jo, og en nøgle til at slukke for motoren. Og nogle bremser der nok skulle
>>kunne have kvalt den.
>
> bremserne kan ikke hvis det er en potent motor så gode er
> bremser ikke på en normal bil.
> men turde ikke dreje tændingsnøglen og slukke for motoren af frygt for
> at miste servostyringen
> Hvad betyder det når vej var lige
>
> Fjols
En bil kan i øvrigt fint styres selv om servo'en skulle svigte....sådan SKAL
en bil være konstrueret for at den kan typegodkendes. Det samme med bremser
der ikke har vacum når motoren er slukket...så skal man bare trykke lidt
hårdere
--
Tom
| |
Lars Knudsen (12-03-2006)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 12-03-06 11:26 |
|
On Sun, 12 Mar 2006 07:32:45 +0100, Karsten Andersen <karsten@jyde.dk>
wrote:
>>Jo, og en nøgle til at slukke for motoren. Og nogle bremser der nok skulle
>>kunne have kvalt den.
>bremserne kan ikke hvis det er en potent motor så gode er
>bremser ikke på en normal bil.
Ahh.. Men så potent kan en 318i vel ikke siges at være, trods alt
** Lars
| |
BJ (12-03-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 12-03-06 11:34 |
|
"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> skrev i en meddelelse
news:2ot7129ts1ueig986kkjnn9g11c1f3bsh5@4ax.com...
KLIP
> Ahh.. Men så potent kan en 318i vel ikke siges at være, trods alt
Er du tosset mand, det er jo en _BMW_ (med hele 140 hk)...
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
jan@stevns.net (12-03-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 12-03-06 12:01 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev :
>Er du tosset mand, det er jo en _BMW_ (med hele 140 hk)...
;)
Jeg *må* prøve med Spirilen en dag ;)
(Den folder sgu' nok bare bagtøjet ;)
--
jan@stevns.net
Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside
| |
Uffe Bærentsen (12-03-2006)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 12-03-06 12:57 |
|
<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news v712d83k9scsr3bgdnr5etrad6dna7ho@dtext.news.tele.dk...
> Jeg *må* prøve med Spirilen en dag ;)
>
> (Den folder sgu' nok bare bagtøjet ;)
Kan du sige efter mig:
'Jeg vil gerne bestille 1 stk kardanaksel til Spirillen.'
og nej, jeg tror ikke du kan bruge den gamle fra Århusianerfærgen.
--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC + Tipo 1,6i (+ 2x chipping hundene
| |
jan@stevns.net (12-03-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 12-03-06 13:01 |
|
"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :
>Kan du sige efter mig:
>'Jeg vil gerne bestille 1 stk kardanaksel til Spirillen.'
Nejda - det bliver da "der ganze molevitten"
>og nej, jeg tror ikke du kan bruge den gamle fra Århusianerfærgen.
Den er da osse smidt langt væk - sammen med et bagtøj til en Previa
Hehe ---- hvis nogen finder de to ting, og tror det er fra samme bil
;)
--
jan@stevns.net
Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside
| |
Morgan (12-03-2006)
| Kommentar Fra : Morgan |
Dato : 12-03-06 07:36 |
|
Han har Park, Neutral, Drive og Reverse at vælge imellem. Det er vel
rimeligt at antage at de ikke virker hvis tomatkassen virkeligt var
defekt. Men hvorfor han ikke tager tændingen fatter jeg ikke. Det er
jo begrænset hvad man skal bruge servo'en til i den hastighed. (på
lige vej!)
m
| |
Thomas H. (12-03-2006)
| Kommentar Fra : Thomas H. |
Dato : 12-03-06 07:59 |
|
"Polioejer" <m_bach_f@FJERNEDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:51bac$44135926$3e3d85ed$20502@news.arrownet.dk...
> http://www.bt.dk/bil-camping/artikel:aid=426672/
Det var dog en sær historie, en 318i burde man vel for pokke kunne bremse
ned selvom motoren prøver at give gas?
Miste servostyrring? Den bruger man sgu da ikke ved 220 km/t (som en 318i
aut. slet ikke kan køre)
Der må være så mange journalistiske misforståelser i den artikel, så jeg
ikke tror på noget af det.
| |
Mogens... (12-03-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 12-03-06 08:56 |
|
"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4413c6f6$0$60779$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Det var dog en sær historie, en 318i burde man vel for pokke kunne bremse
> ned selvom motoren prøver at give gas?
> Miste servostyrring? Den bruger man sgu da ikke ved 220 km/t (som en 318i
> aut. slet ikke kan køre)
Og hvorledes kommer den herre til den konklusion, at det handler om en 318i
?
| |
Per Beer Hansen (12-03-2006)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 12-03-06 09:04 |
|
Mogens... wrote:
>
> Og hvorledes kommer den herre til den konklusion, at det handler om
> en 318i ?
Der står dette i artiklen:
"Mareridtet endte først, da den 25-åriges BMW 318 kørte galt i en
rundkørsel."
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer
| |
Mogens... (12-03-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 12-03-06 09:25 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:9CQQf.11$S16.5@news.get2net.dk...
> Der står dette i artiklen:
> "Mareridtet endte først, da den 25-åriges BMW 318 kørte galt i en
> rundkørsel."
OK - jeg går i seng igen :)
| |
Thomas J. (12-03-2006)
| Kommentar Fra : Thomas J. |
Dato : 12-03-06 09:06 |
|
Den Sun, 12 Mar 2006 07:55:33 GMT sendte "Mogens..."
<nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> følgende røgsignaler:
>
>"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
>news:4413c6f6$0$60779$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
>> Det var dog en sær historie, en 318i burde man vel for pokke kunne bremse
>> ned selvom motoren prøver at give gas?
>> Miste servostyrring? Den bruger man sgu da ikke ved 220 km/t (som en 318i
>> aut. slet ikke kan køre)
>
>Og hvorledes kommer den herre til den konklusion, at det handler om en 318i
>?
http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/4796264.stm
--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04
Yamaha Aerox RR '04
Sony KDL-S40A11E '06
| |
Martin Sørensen (12-03-2006)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 12-03-06 09:11 |
|
Mogens... skrev:
> "Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4413c6f6$0$60779$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> > Det var dog en sær historie, en 318i burde man vel for pokke kunne bremse
> > ned selvom motoren prøver at give gas?
> > Miste servostyrring? Den bruger man sgu da ikke ved 220 km/t (som en 318i
> > aut. slet ikke kan køre)
>
> Og hvorledes kommer den herre til den konklusion, at det handler om en 318i
> ?
Det står i nederste halvdel af artiklen...
Iøvrigt burde bremserne i en 318 da kunne kvæle motoren, eller hvad?
Så potent er den bil da heller ikke.
En anden detalje. Der står ikke hvor manden startede fra, men A1 går
fra Edinburgh til London. Porthmouth ligger på sydkysten. Det kan da
være rigtigt men lyder underligt. Der er heller ikke så mange
rundkørsler, det meste er motorvej.
/Martin
| |
Per Henneberg Kriste~ (13-03-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 13-03-06 11:51 |
|
"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:1142151069.500720.255800@u72g2000cwu.googlegroups.com...
En anden detalje. Der står ikke hvor manden startede fra, men A1 går
fra Edinburgh til London. Porthmouth ligger på sydkysten. Det kan da
være rigtigt men lyder underligt. Der er heller ikke så mange
rundkørsler, det meste er motorvej.
En tredje detalje. Manden havde ødelagt bremserne og lander i en rundkørsel.
Det bør gøre meget ondt at lande i en rundkørsel med 200 km/t. Og om man kan
gøre det alene (=uden at ramme andre) er måske spørgsmålet :)
--
Per, Esbjerg
| |
Henrik Stidsen (12-03-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 12-03-06 12:23 |
| | |
Uffe Bærentsen (12-03-2006)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 12-03-06 12:53 |
|
"Polioejer" <m_bach_f@FJERNEDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:51bac$44135926$3e3d85ed$20502@news.arrownet.dk...
Her gik jeg lisså stille og troede at polio var en saga blot.
Så kommer du og reklamerer med at du ligefrem ejer polio.
Hvad er meningen?
--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC + Tipo 1,6i (+ 2x chipping hundene
| |
jan@stevns.net (12-03-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 12-03-06 13:03 |
|
"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :
>Hvad er meningen?
Han bruger Fiat'ens kælenavn
--
jan@stevns.net
Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside
| |
Uffe Ravn (12-03-2006)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 12-03-06 14:08 |
|
jan@stevns.net wrote:
>> Hvad er meningen?
>
> Han bruger Fiat'ens kælenavn
Fordig den er brystsvag?
Mvh. Uffe Ravn
| |
Thomas J. (12-03-2006)
| Kommentar Fra : Thomas J. |
Dato : 12-03-06 21:46 |
|
Den Sun, 12 Mar 2006 13:03:07 +0100 sendte jan@stevns.net følgende
røgsignaler:
>"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :
>
>>Hvad er meningen?
>
>Han bruger Fiat'ens kælenavn
Det kunne jo også være en VW...
--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04
Yamaha Aerox RR '04
Sony KDL-S40A11E '06
| |
Per Henneberg Kriste~ (13-03-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 13-03-06 11:52 |
|
"Thomas J." <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:32291251mcuhcp9e3ddj5ia6dbivm9i20p@4ax.com...
> Den Sun, 12 Mar 2006 13:03:07 +0100 sendte jan@stevns.net følgende
> røgsignaler:
>
>>"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :
>>
>>>Hvad er meningen?
>>
>>Han bruger Fiat'ens kælenavn
>
> Det kunne jo også være en VW...
Det kunne jo også ....
> Thomas J.
> Hyundai Getz 1,3 GL '04
> Yamaha Aerox RR '04
.... være noget fra de varme lande ;)
--
Per, Esbjerg
| |
Otto J. (14-03-2006)
| Kommentar Fra : Otto J. |
Dato : 14-03-06 09:35 |
|
Jeg synes ikke den ligner en bil der lige er kørt galt med 220...
Mvh Otto
| |
|
|