Ny brændeovn
Fra : Kim S

Dato : 11-03-06 21:40

Da der formodentlig er sket en del på brændeovnsmarkedet
m.h.t. miljø, økonomi og kvalitet siden vi købte vores Lotus
brændeovn for 20 år siden, vil vi se lidt efter en nyere, måske
bedre brændeovn.
Hvis man vægter brændselsøkonomi og holdbarhed højt,
hvad er så bedst på markedet nu om dage ?

Mvh, Kim

Fra : Ivar

Dato : 11-03-06 22:58

Kim S skrev:

> Hvis man vægter brændselsøkonomi og holdbarhed højt,
> hvad er så bedst på markedet nu om dage ?

Hvis du ikke får et brugbart svar her, kan du prøve i
news:dk.teknik.energi. Der er der mange, der interesserer
sig for emnet.

Ivar Magnusson

--
MesNews: http://home20.inet.tele.dk/did/MesNews/
Ny version!

Fra : P Kaasing

Dato : 11-03-06 23:26

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis man vægter brændselsøkonomi og holdbarhed højt,
> hvad er så bedst på markedet nu om dage ?

Vi har netop skiftet vores 22 år gamle ABC ud med en Hwam Mozart, ud fra de
samme kriterier, plus udseende og hygge værdi.

Den bruger absolut meget mindre brændsel end den gamle og varmer betydeligt
bedre op, og så er automatikken altså smart. Det eneste man skal tænke på er
lige når man tænder op skal lågen stå på klem, resten af tiden styrer ovnen
selv luften.
Mht holdbarhed er det nok for tidligt at sige noget, vi har kun haft den i
en uge, men Hwam har jo et godt ry, og den ser rigtig fornuftig ud.

/Poul

Fra : Simon Jacobsen

Dato : 11-03-06 23:59

Hej Kim

Kig lige på www.rais.dk

De har efter min mening flotteste og mest elegante brandeovne på markedet.
De koster en smule mere end deres artsfæller, men jeg tror Du bliver glad
for den.

Simon