re: flået af forsikringen
Fra : Armand

Dato : 11-03-06 17:19

Berit og Brian skrev:
> [...]
> 40 år og har haft mc i 5 år. Sidste efterår skulle der ske noget nyt, så jeg
> faldt over sådan en pæn mc, som måtte bare stå i min garage.. Nu bliver det
> snart forår, og jeg skal have nr. plader på. Så jeg har også hørt priser de
> fleste steder, jeg kan kun konstatere, at det er typen de slår kolbøtter på..
> Idag snakkede jeg med alm. brand, og det ender nu nok med at det bliver
> der - de kører med noget der hedder dobbelt kunde, så hvis jeg både skifter
> forsikring og bank (det er god't nok grof't) kommer jeg tæt på 5000 kr.

Go' fornøjelse!
Alm. Brand er nok det forsikringsselskab der er allersværest at få penge
ud af ved skade :-|

Du nævner ikke GF?
Min senere forsikrings-historik lyder sådanher:
I Codan, der havde overtaget mine forsikringer efter Hafnias crash, kørte
GPZ900'eren fortsat til HHH's dejligt lave fastpris(*) á ca. 2.500,-. Men
da jeg senere skulle forsikre Lillefrøen kostede den (over telefonen
9.000,-), hvilket et par dage senere blev ændret skriftligt til ca.
6.000,- og senere gennem telefonisk forhandling med min lokale(ste)
assurandør kom ned på 5.200,-(**), hvilket for mig var acceptabelt á
100,-kr pr. uge.

Da jeg senerehen skulle genforsikre bilen efter at synsmyndighederne (og
til dels mig selv) havde dømt den ude i en periode fik jeg øje for at dens
præmie var steget (skjult i budgetkontoen) med 50% på fem år, og under
jagten på en billigere forsikring til dén fandt jeg GF der forsikrede til
Codans oprindelige præmie, samt tog Lillefrøen til 4.500,- hvilket tillige
er prislejet for Barbie-CBR'en!
Ikke ét af mine øvrige forsikringsforhold er blevet dyrere af at GF
sidenhen har overtaget dem!

(*):
En af mine kammerater har af samme grund svært ved at skille sig af med
sin VFR: "Man får aldrig en motorcykel der er så bilig at forsikre"

(**):
Et godt bevis på at forsikrings-selskabernes centrale betjening á ét
landsdækkende telefonnummer ikke fungerer og at den assurandør man som
bestående kunde hører under har en anden opfattelse af præmielejet!!

--
Armand.
(der måtte sætte denne post ind som ny post gennem webinterfacet, da

Fra : Grunnet

Dato : 11-03-06 19:27

Armand.
(der måtte sætte denne post ind som ny post gennem webinterfacet, da
tråden ikke kunne findes)

Hvilket måske er forklaringen på hvorfor meddelelsen ikke bliver grupperet
sammen med den oprindelige tråd, da du glemte at skrive F'et i Flået med
stort ))

--
Hilsen Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere m/motor, men intet om MC)

Fra : Armand

Dato : 11-03-06 20:01

Grunnet skrev:

> [...]
> sammen med den oprindelige tråd, da du glemte at skrive F'et i Flået med

Ja, der gik rigtigt ged i den
Kort efter dennes afsendelse dukkede hele tråden alligevel op hvorfor jeg
nåede at lægge indlægget dér også (Futte!)- Men kunne så ikke finde den
første at slette :-/

Nå. det er vist lettest at lade tråden dø af sig selv nu hvor du har taget
hul på besvarelserne!

--
Armand.
(der synes interfacet er bøvlet at finde rundt i og derfor læsersamt

Fra : Rene Joergensen

Dato : 11-03-06 20:59

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> [...]
> skrevne svar over - Besværligt, men skider derfor også om kort tid på
> tele2 og får Cybercitys flatrate i huset istedet)

Hvis du kun bruger danske grupper kan du jo bruge
http://dotsrc.org/usenet/ som efter sigende skulle være pålidelig og
hurtig.

--
-René

Fra : Armand

Dato : 11-03-06 21:18

Rene Joergensen wrote:

> Hvis du kun bruger danske grupper kan du jo bruge
> http://dotsrc.org/usenet/ som efter sigende skulle være pålidelig og
> hurtig.

Tak for rådet, men jeg sætter min lid til CC og hakker mig igennem Bunks
interface indtil da!

--
Armand.

Fra : Rene Joergensen

Dato : 11-03-06 22:10

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> Tak for rådet, men jeg sætter min lid til CC og hakker mig igennem Bunks
> interface indtil da!

Personligt er jeg ikke selv så god til sådanne noget webfnidder, og bare
rolig; TDC skal nok nå at lave kludder i overdragelsen af kobberet fra
Tiscale2 til CC. Så er det jo altid noget at det snart er sommer.

Er status på lillefrøen forøvrigt stadig den samme som for et års tid
siden?

--
-René

Fra : Armand

Dato : 11-03-06 22:29

Rene Joergensen wrote:

> Personligt er jeg ikke selv så god til sådanne noget webfnidder, og bare
> rolig; TDC skal nok nå at lave kludder i overdragelsen af kobberet fra
> Tiscale2 til CC.

Nu er det vel ikke som sådan kobber med blot en ny provider at sagen
drejer sig om. Et log-in til CC er vel som såden det eneste der skal til
:-/

> Så er det jo altid noget at det snart er sommer.

Jup!
Aprospos: Hørte lige en ny forårsvise idag:
"Sneflokke kommer vrimlende . . . ." [eller er det: ]

> Er status på lillefrøen forøvrigt stadig den samme som for et års tid
> siden?

Hvor vil du hen?
Er det meningen at jeg skal hænge mig selv ud??

--
Armand.

Fra : Rene Joergensen

Dato : 11-03-06 23:05

> [...]

> Nu er det vel ikke som sådan kobber med blot en ny provider at sagen
> drejer sig om. Et log-in til CC er vel som såden det eneste der skal til

Når det er TDC er der intet der er nemt. Da jeg flyttede til min
nuværende adresse var der bestilt ADSL til installering d. 10/3, men det
kunne de ikke levere, da den tidligere ejer først fik flyttet sin ADSL
... tadaaa .. d. 10/3 .. (At Telia så også kvajede sig, er en anden sag).
Og det var endda kun en intern flytning i TDC's udstyr.

Men vi kan da få hele gruppen til at krydse fingre for at det går godt,
så vi ikke skal undvære dig alt for lang tid

> Aprospos: Hørte lige en ny forårsvise idag:
> "Sneflokke kommer vrimlende . . . ." [eller er det: ]

Her har det heldigvis været solskin det meste af dagen, men stadig
mesterkoldt.

> Hvor vil du hen?
> Er det meningen at jeg skal hænge mig selv ud??

Nej, jeg er bare nysgerrig. Men på den anden side havde vi jo nok
hørt hvis den var på gaden igen ;) Omend jeg pt. mangler noget at skrue
på efter at min 306'er fik strammet undervognen op.

--
-René

Fra : Armand

Dato : 11-03-06 23:14

Rene Joergensen skrev:

> Når det er TDC er der intet der er nemt. ..........
> Men vi kan da få hele gruppen til at krydse fingre for at det går godt,
> så vi ikke skal undvære dig alt for lang tid

Taak :*-} (rødme-smiley)

> Nej, jeg er bare nysgerrig. Men på den anden side havde vi jo nok
> hørt hvis den var på gaden igen ;)

Jég forholder mig helt og holdent til de uskrevne loves §1 :-|

> .........Omend jeg pt. mangler noget at skrue
> på efter at min 306'er fik strammet undervognen op.

Du kan da godt blive ansat på et par 400-twin projekter

--
Armand.
(netop med en komplet E-bay motor til den motorløse CB400)

Fra : Rene Joergensen

Dato : 12-03-06 11:00

> Du kan da godt blive ansat på et par 400-twin projekter

Der er bare den der dyre bro som hurtigt kan gøre dit projekt dyrt

--
-René

Fra : Futte & Co.

Dato : 11-03-06 19:28

> [...]

> --
> Armand.
>(der måtte sætte denne post ind som ny post gennem webinterfacet, da

Dit indlæg havnede alligevel i tråden kl. 17.21

--

Jørgen, Brøndby
Honda CB550F, den fine årgang 1975