Gode råd vedr. Nissan Primera
Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 11-03-06 17:11

Hej derude

Nu er tiden snart kommet til at jeg skal skifte golfen ud med noget nyt.
Jeg har set mig lun på Nissan Primera mellem 95 og 98 (ca. da budgettet
siger max 70.000). Der er fornuftigt udvalg her i landet, men hvad er
det bedste valg både motormæssigt og årgangsmæssigt? 1.6'eren har 100hk
men er den kraftig nok til daglig brug (jeg kommer fra en 75hk bovlam
golf med aut så alt vil være en forbedring)? Eller skal man gå efter
2.0'eren?

Er der nogle specielle ting man skal kigge efter? Mener at den årgang
har lidt en svaghed med bærekugler/bærearme, men det skulle vist være
til at overkomme hvis de skal skiftes.

Alle råd og meninger er velkomne

Thomas

Fra : Peter Schrøder

Dato : 12-03-06 00:40

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> skrev
> Er der nogle specielle ting man skal kigge efter? Mener at den årgang
> har lidt en svaghed med bærekugler/bærearme, men det skulle vist være
> til at overkomme hvis de skal skiftes.

Det er vist det eneste svage punkt den har.
Vælger du en som har været rustbeskyttet er
der masser af kilometer i sådan en.
2,0 er vist en anelse billigere, både i drift og
grøn afgift. Jeg har ikke haft en 1,6, men to
styks 2,0'ere. Den første gik i stykker fordi den så en Hiace.
Hiacen så ikke den.

Peter Schrøder

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 12-03-06 09:02

Peter Schrøder wrote:

> [...]
> grøn afgift. Jeg har ikke haft en 1,6, men to
> styks 2,0'ere. Den første gik i stykker fordi den så en Hiace.

Iflg. bilbasen, så kører 2.0'eren lidt kortere på literen 12.7 mod 13.7
på 1.6'eren... afgiften er den samme medmindre man går op i en 99'er så
falder 1.6'erens til 3020kr mod 3720.

De 700 i grønafgift skal dog ikke være det der afgør hvilken jeg vælger.
2.0'eren er typisk dog også dyrere end tilsvarende 1.6'er men.

Hvor langt går/gik dine på literen ved alm. kørsel?

Thomas

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 12-03-06 10:32

> Hvor langt går/gik dine på literen ved alm. kørsel?

min 1,6 årgang 1999 giver et gennemsnit over ca 1 år på 13,9 km/liter.

/tue

Fra : Peter Schrøder

Dato : 12-03-06 21:02

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev >
> Hvor langt går/gik dine på literen ved alm. kørsel?

13,8km/l

Peter Schrøder

Fra : michael Honore

Dato : 12-03-06 23:23

hej vil lige sige.. magen til lorte spand skal man lede længe efter ...
har selv haft 1 fra 97" der blev lige med nød og næppe lavet rust i tårnene
.. dog.. på garantien..deres multi ophæng . til forhjuleneer også noget bras
blev skiftet efter den havde gået 165.000. så held og lykke mvh. michael
honore´

Fra : jan nissen

Dato : 12-03-06 22:11

On Sat, 11 Mar 2006 17:10:34 +0100, Thomas Rasmussen
<thomas@p7.dk.invalid> wrote:

> [...]
>
>Er der nogle specielle ting man skal kigge efter? Mener at den årgang
>har lidt en svaghed med bærekugler/bærearme, men det skulle vist være

Hej Thomas

De 102hk en 1,6 (p10) har er fint i hverdagen den vejer jo kun 1025 kg

ellers se mere på www.nissanklubben.dk de har et fint forum.

vedr. bærekugler/bærearme har jeg lige købt repsæt til begge sider til
en pris på ca 750 kr med moms.

mvh Jan