CDI box til Honda MTX 80 og 125 - passer d~
Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 11-03-06 15:34

Hej,

Jeg har en ide om det er min CDI boks der er defekt på min Honda.
Dog er jeg ikke så sikker så jeg vil betale de 1600,- + porto jeg har
fundet en brugt til, endnu...

Fandt en til en Honda MTX 80 på ebay men tør ikke købe den - ved jo ikke
om den passer... Nogle som ved, om den gør eller hvordan jeg finder ud
af det?

På min står der CF426 2.d og her er den på ebay:
http://cgi.ebay.de/CDI-Zuendbox-Steuergeraet-Honda-MTX-80_W0QQitemZ8045579114QQcategoryZ32109QQrdZ1QQcmdZViewItem

Mon den passer til min?

--
Kind Regards,

Thomas Løjmann Jørgensen
Branteviksgatan 30
214 41 Malmö C

Cell. +45 60 81 04 04
Home: +45 36 99 04 20 / +46 (0)40-693 11 12

http://lojmann.dk - Personal Homepage
http://RateMySite.dk - Er dit website hot eller not?
http://freelance4u.dk - CV and referances
http://ITX-forum.dk - Forum for ITX/embedded computers freaks
http://NerdLab.dk - Webudvikling

Fra : Armand

Dato : 11-03-06 16:49

Thomas Løjmann Jørgensen skrev:
> [...]
> af det?
> På min står der CF426 2.d og her er den på ebay:

Næppe!
Hvis ikke at de har et og samme typenummer, er det nok ikke uden grund, og
netop omkring tænding er der stor forskel fra motorstørrelse til
motorstørrelse (især grundet ændret slaglængde) :-|

Med Ebay, er det sådan at man blot skal vente, så kommer det rigtige med
tiden. Sæt evt. sitet til at holde øje med din søgning, så får du en Email
så snart der kommer et emne der passer!

--
Armand.

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 11-03-06 16:57

Armand wrote:

Okay Armand, tak for dit svar :)
Regnede heller ikke med, at det var en stump jeg kunne bruge - men det
var da et skud værd :)

Fra : Richard

Dato : 11-03-06 17:17

Thomas Løjmann Jørgensen wrote:

> Regnede heller ikke med, at det var en stump jeg kunne bruge - men det
> var da et skud værd :)

Opgiv nu ikke så let - find CDI-specs, -pinout og et diagram på begge -
eller et brugerforum for en af de to maskiner. Få evt. en fagmand til at
sammenligne dem, hvis du ikke selv kan overskue det.

Jeg siger ikke, de passer sammen; men er du heldig, er det små ændringer,
der skal til. Fx på Honda's 8-12 forskellige 1cyl. 4-650cc RFVC-motorer
kan nogle CDI'er tilpasses andre modeller vha. større eller mindre
modifikationer - så lidt som at bytte to ledninger på CDI'en - mens andre
slet ikke kan

Om det er besværet værd at søge de nødvendige oplysninger og få dem
sammenlignet ved kun du

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK