Ændring af vigepligt på private fællesveje
Fra : Per

Dato : 11-03-06 12:34

Jeg bor i et villakvarter med private fællesveje. Der er højre vigepligt i
kvarteret. Men vi har snakket om at få det ændret til ubetinget vigepligt,
da mange ikke kan finde ud af det.
Kan grundejerforeningen selv bestemme, eller skal vi have tilladelse fra
nogen myndigheder?

Venlig Hilsen
Per Hansen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 11-03-06 13:46

On Sat, 11 Mar 2006 12:34:15 +0100, "Per" <kvikly@hotmail.com> wrote:

> [...]
>da mange ikke kan finde ud af det.
>Kan grundejerforeningen selv bestemme, eller skal vi have tilladelse fra

Gå en tur forbi politimesteren og snak med ham om sagen.
Hvis det er kommunen der er vejmyndigheden, er en snak med teknisk
forvaltning også at anbefale.

Vejmyndighederne opsætter skilte og mærkning efter samråd med
politiet.

/Hans

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-03-06 16:01

"Per" <kvikly@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg bor i et villakvarter med private fællesveje. Der er højre vigepligt i
> kvarteret. Men vi har snakket om at få det ændret til ubetinget vigepligt,
> da mange ikke kan finde ud af det.

Så burde de ikke have kørekort :)

Overvej om det er det værd: Det vil hæve gennemsnitshastigheden på de veje
der ikke har vigepligt ... området bliver hurtigt til en racerbane.

--
Per, Esbjerg

Fra : Jørgen Hansen

Dato : 13-03-06 16:13

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Overvej om det er det værd: Det vil hæve gennemsnitshastigheden på de
> veje der ikke har vigepligt ... området bliver hurtigt til en
> racerbane.

Man ku' jo lave ubetinget vigepligt på den gennemgående vej.

--
Jørgen Hansen